//

Opladen via USB voorkomen

Opladen via USB voorkomen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is? Mijn iphone slurpt de accu van m'n laptop helemaal leeg. Waar ik zonder iphone aan de USB ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-01-10, 00:12
Firesphere Firesphere is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 38
Standaard Opladen via USB voorkomen

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is?
Mijn iphone slurpt de accu van m'n laptop helemaal leeg. Waar ik zonder iphone aan de USB minstens 4 uur accu-tijd heb, is met iphone aangesloten, ik amper anderhalf uur overhoudt.

Het storende is hier het opladen van de accu. Ik heb geprobeerd met behulp van een stukje dun plastic de USB-pinnen die voeding danwel ground zijn van de USB afgeschermd, maar dan maakt de iphone geen verbinding.

Ik weet dat hele oude apple-USB kabels (ipod 1 etc.), dit wel kunnen, maar helaas heb ik hier geen beschikking over.
Ik heb niet heel veel zin om m'n door apple geleverde kabels te gaan demonteren, helemaal als ik niet zeker ben of het werkt.

Ik ga morgen of van het weekend iets proberen met zelf een verlengkabel solderen met schakelaartjes op +5V en ground, tenzij iemand mijn vraag direct kan oplossen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-01-10, 00:36
cyber2001 cyber2001 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 91
Stuur een bericht via MSN naar cyber2001
Standaard

Snap je probleem niet helemaal.
Je laptop heeft stroom: of 220v of je Accu van je laptop.
De accu van de laptop heeft beperkte stroom je kan dit volgens mij niet uitschakelen ga je solderen oid is de kans ook aanwezig dat je je laptop en of iphone opblaast door verkeerd circuit te maken. Ben je voor beide apparaten de garantie kwijt. Hier komen ze beide namelijk achter want ze gaan het onderzoeken.

Enig advies die ik je geef is neem of een travel battery ( afhankelijk van merk/type ect.) De HP business machines hebben dat bijvoorbeeld.
Of sluit je iphone niet aan de laptop als je de batterij van je laptop wilt sparen.
Of probeer het via een USB hub die geven namelijk geen stroom door als het goed is. Let op de kans kan bestaan dat ook hierdoor ook geen data naar je iphone kan komen.
  #3  
Oud 15-01-10, 02:05
Firesphere Firesphere is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 38
Standaard

Mijn probleem is niet zo moeilijk hoor
>Als ik tethering inschakel, kan ik daar alleen gebruik van maken via een kabel.
>Als ik de kabel aansluit, gaat mijn iphone opladen
Dat laatste wil ik eigenlijk niet, want daarmee stroomt mijn (enige) laptop-batterij sneller leeg.
  #4  
Oud 15-01-10, 09:49
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Tethering werkt ook via bluetooth (en ik dacht juist niet via USB, maar daar zal ik wel abuis zijn)
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #5  
Oud 16-01-10, 17:03
Firesphere Firesphere is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 38
Standaard

Het probleem is, even daarbij komend, dat ik mijn iphone niet gepaired krijg met m'n laptop...
Anders had ik inderdaad gewoon bluetooth gebruikt.
Ik zag wel dat met pdanet ik kan pairen, maar ik heb weinig zin om voor zo'n standaard functie als bluetooth-pairing te gaan betalen
  #6  
Oud 17-01-10, 13:37
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

 Verplaatst naar: Problemen en blablaba
Reageren

Labels
opladen, usb, windows



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad opladen via usb? conimus iPad algemeen 6 01-09-10 12:34
Opladen uit via USB midego iPad algemeen 13 12-08-10 14:54
Iphone opladen door usb maar als laptop uit is stopt opladen. Ancotje iPhone algemeen 4 11-12-09 08:37
Opladen met USB verlengkabel. Dragon iPhone algemeen 4 28-08-09 20:13
Opladen via USB toestellen Runaque iPhone algemeen 6 04-07-09 19:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:26.