iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 3gs laadt niet verder op dan 98% (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/52022-iphone-3gs-laadt-niet-verder-op-98-a.html)

cyber2001 14-01-10 17:07

iphone 3gs laadt niet verder op dan 98%
 
Heb mijn iphone 3gs 1,5 maand geleden gekocht in frankrijk met een prepaid kaart. Hij is op een nette manier geunlockt door de provider. Sinds een paar weken merk ik alleen dat hij zo nu en dan niet verder laadt dan 98% als hij in de stopcontact zit. Dit is gewoon in een nacht tijd ( +/- 6 a 7 uur) waarin de iphone zn best moet doen om vol te zijn. Lees dat het opladen super snel gaat maar die ervaring heb ik niet, of doe ik iets fout?

Wat staat aan op mijn iphone?
- Bluetooth
- 3G
- Push Mail
- WhatsApp geeft ook push notificatie
- Wekker staat ook aan s nachts.

Terwijl hij oplaad. Zonder de stekker in de 220v bel ik er uiteraard ook mee.

Maar dit houdt niet automatisch in dat het opladen vertraagd moet worden hierdoor, Althans bij Nokia was dit niet zo en dat verwacht ik van een levensgevaarlijk dure telefoon dus ook niet.

Doe ik misschien iets fout met het opladen of moet ik iets anders doen, of is dan toch me batterij kapot?

:confused::confused::confused:

@modjes: verwijder niet zomaar mijn topic zonder daar een reden voor te vinden! Lees het eerst voor je de boel verwijderd zonder een melding te geven!

thomas1 14-01-10 18:28

Mijn iphone laadt gewoon op tot 100% maar zodra hij van de lader af is gaat hij na enige seconden al tot 99 a 98 % .Hij gebruikt gewoon zoveel power door op de achtegrond draaiende dingen.En als je belt tijdens opladen loopt hij natuurlijk altijd weer wat leeg.Nokia is nu eenmaal geen iphone .Wat maakt het trouwens uit dat je de 100%niet haalt?Ze geven dat wel vaker onnauwkeurig aan .

Destiny 14-01-10 18:44

Heb je hem al een keertje helemaal leeg laten lopen? Dan laadt hij waarschijnlijk wel tot 100% op.

Als hij aan het opladen is kun je ook eens proberen om de kabel eruit en erin te doen. Vaak springt hij dan op 100%

cyber2001 14-01-10 18:45

Waarom ik die 100% vastgrijp is dat als ik de iphone de hele nacht op de lader leg verwacht dat hij vol is zodra ik hem van de stroom haal. Het is vaak net dat 1e procentje. die 98% is als hij na 6 a 7 uur nog op de lader ligt. Met een ander programmatje geeft ie aan dat hij zelfs maar tot 95% oplaad. Dus dan mis ik geen 2% maar 5%. Volgens mij behalve dan de aangegeven punten is er niets en draaien die niet op de achtergrond op bluetooth na. Ze doen alleen aan push notification dus als er iets is dan drukt ie dat op de telefoon maar haalt niets binnen o.i.d. Als ik het allemaal goed begrijp.
Als hij tot 100% netjes oplaad dan doet de telefoon het rustig 20 tot 24 uur, laadt ie op tot 98% ( zoals de meter van appel zelf zegt) laadt dan doet hij het niet langer dan 12 uur, best wel een groot verschil.

WDS001 14-01-10 18:51

Wat je ook kan doen is je telefoon tijdens het laden uitzetten (weet natuurlijk niet of je dit wil aangezien er een wekker staat geprogrammeert). Dan wordt er geen energie verbruikt.

cyber2001 14-01-10 19:20

De iphone is in de afgelopen 1,5 maand al 7x " dood" gevallen door dat de batterij leeg was. Ik laad de iphone dan volledig op in 1 keer en ergens halverwege dat proces zet ik hem wel weer aan. Vaak is hij dan op 40% ( terwijl dat proces van aanzetten gebeurd is hij wel elke keer constant verbonden aan de muur). Hij was net ook bijna leeg en nu is hij weer 100% vanmorgen toen ik de wekker op stop deed zat hij op 98 %, daarna heb ik de stekker eruit gehaald. Het is om en om dat hij dit doet.
Kan je van de wekker ook de trilfunktie uitzetten? Misschien dat dat zou helpen want ik kan me voorstellen dat de trilfunktie meer stroom vreet dan hij kan opladen...

cyber2001 14-01-10 19:31

@bitfreak hoevaak moet ik dit doen dagelijks? Ik kan me best voorstellen dat ik de batterij moet carlibreren (doodvallen en dan van 0 tot helemaal volladen) maar in 1,5 maand is dit dus al zeker 7 x gebeurd. Een voorgevoel in me zegt me dat de batterij defect is, maar het eerst heel zeker weten voor ik naar lille rij om de telefoon ter reparatie aan te bieden :(, althans ik ga ervanuit dat ik hem niet bij t-mobile kan aanbieden.
BTW hij is niet gejailbreakt o.i.d.

cyber2001 14-01-10 19:36

Dit is mijn eerste apple product, bel veel gedurende de dag en dan kan het wel eens gebeuren dat hij om 6 uur de laatste stroom zuchtjes uitpuft en je het apple logotje voor het uitzetten ziet gaan. Dan komt ie ook niet meer op, dus leeg is hij dan wel ;)
Ik heb wel nu een car lader gekocht zodat ik ook in de auto kan opladen zodat ik de dag wel kan volhouden. Zodra ik thuis ben kan ik makkelijker de iphone dood laten vallen en geheel herladen.

cyber2001 14-01-10 20:07

Eerst even wat info van mn iphone:

Ik draai:
FW: 3.1.2 (7D11)
Carrier 5.0
Model: MC133NF

De Carlader die ik heb gekocht is een Belkin ipod/iphone lader.
De carkit die ik gebruik is een Parrot CK3100 ( nieuwste firmware (kraakt dan niet meer zo veel maar soms)).
Sinds ik de carlader heb laad ik hem bij tijdens het rijden, zodat hij niet dood kan vallen gedurende dag. De problemen waren ook al voor de carlader.

Ik ben minimaal 1 a 2 uur per dag hangt van de dag af en hoe druk het is op de zaak, er komt ook mail binnen, soms antwoord ik ook mail, stuur een smsje, bekijk ik een beurs programmatje of nieuws apps. Meer eigenlijk niet.
Weekenden bel ik max 1 uur in het gehele weekend, staat de wekker uit.

cyber2001 14-01-10 20:14

toch geen hele nacht? ( 6 a 7 uur?) Als ik hem laat hangen heb ik de hele dag geen telefoon :( Dat gaat helaas niet i.c.m. me werk

cyber2001 14-01-10 20:40

Ik ga het proberen. Ik heb nog niet fysiek meegemaakt dat het opladen snel gaat omdat ik er verder niet oplet doordat ik op dat moment slaap.

Heb alleen geen zin om de batterij te laten vervangen als ik ervoor moet betalen, bij een machine van 1,5 maand oud. Ik ga er vanuit ,als consument, dat ik langer met 1 batterij kan doen dan 1,5 maand dus verwacht ik grtis service van Apple. Helemaal omdat het een peperdure telefoon is geweest. ( Heb hem immers niet als de meeste gekregen bij de abonnement.) Will see how to pass the bridge when i get there.

cyber2001 14-01-10 21:40

Heb hem wel eerder op de avond aan de sync gehangen met itunes, Hij staat nu alweer een uur zonder stroom op 100% ( raar dat hij het nu doet)

kuotje 15-01-10 00:10

volgens mij is dat percentage tekentje niet te vertrouwen.
mijne heeft ook soms rare dagen. Paar uur blijft ie op 100% en dan in een keer gedaalt naar 46% ofzo :)

En soms laadt ie idd maar op tot 99% haha terwijl die de hele nacht heeft aangehangen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.