iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Afgebroken mute knop, na opsturen Solid Vision niet terug gekregen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/52086-afgebroken-mute-knop-na-opsturen-solid-vision-niet-terug-gekregen.html)

kipkerrie 15-01-10 16:00

Afgebroken mute knop, na opsturen Solid Vision niet terug gekregen
 
Ik heb mijn iPhone 3G sinds februari (dus nog geen jaar). Sinds een tijdje viel mijn mute knopje er af en toe af. Omdat ik bang was het knopje kwijt te raken, heb ik mijn iPhone bij de t-mobileshop ingeleverd ter reparatie.
Zij hebben hem toen opgestuurd naar Solid Vision met het verzoek het knopje te repareren.

Nu heb ik vorige week een brief gekregen van Solid Vision dat ik geen garantie meer heb, omdat er vochtschade in mijn telefoon geconstateerd zou zijn!! Ik kon ervoor kiezen om hem te laten vervangen door een ander toestel, maar dat zou € 180,- kosten. Of mijn eigen toestel ongerepareerd retour naar de t-mobile shop te laten sturen. Ik heb voor dat laatste gekozen, aangezien mijn iPhone prima werkt (afgezien van het losse mute knopje).

Gisteren heb ik mijn iPhone weer kunnen ophalen bij de t-mobileshop, maar nu ontbreekt het hele mute knopje! Hier ben ik niet blij mee, aangezien ik het knopje met een beetje aanduwen nog wel kon gebruiken om het geluid aan het uit te zetten. Met goed aanduwen bleef het knopje wel weer een dag of 2 zitten. Nu krijg ik dus mijn telefoon terug, zonder knopje. Bij t-mobile uiteraard direct aangegeven dat dit niet klopt en dat ik dat knopje terug wil hebben. Zij ondersteunen dat en konden zich herinneren dat het mét knopje is opgestuurd.

Als het goed is, wordt ik vandaag door de t-mobile shop gebeld of ze bij Solid Vision het knopje hebben gevonden... Maar zij achten de kans klein. Ze verwachten dat Solid Vision zal zeggen dat ze het nooit ontvangen hebben.

Wat nu?

En mijn andere vraag: zijn er anderen met vochtschade? En hoe lang deed het toestel het nog? Ik moet namelijk nog zo'n 1,5 jaar met mijn telefoon doen, totdat ik mijn contract weer kan verlengen en een nieuwe kan 'krijgen'.

Tomtje 15-01-10 16:22

Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien een beetje als oplichterij maar:

Kan je geen verzekering nemen die vochtschade dekt? Je neemt de verzekering, wacht een maandje en je klopt dan je iPhone kapot op de hoek van de tafel... En je krijgt gewoon een nieuwe...

Zo zou ik het proberen te regelen ;)

Als je het bij T-mobile neemt, ga dan even naar een andere winkel als waar je nu geweest bent ;)

De Generaal 15-01-10 16:29

// Verplaatst naar Ervaringen en topictitel gewijzigd voor de duidelijkheid

Voor ervaringen over vochtschade, graag dit topic bekijken (en in dat topic aub verder gaan voor eventuele vragen).

darkvisje 15-01-10 17:31

kijk op ebay rond of op tweakers of evt hier misschien verkoopt iemand en kapotte iphone en kan je dat ding overnemen voor een paar euro?

kipkerrie 20-01-10 11:27

Gisteren gebeld door t-mobile en ik krijg een ander toestel. Een koerier komt hem vrijdag brengen en mijn 'oude' ophalen :-) Ze konden mij mijn muteknop niet terugsturen (konden hem niet meer vinden), dus het enige wat ze konden bieden is een ander toestel. En dat vind ik geloof ik helemaal niet erg!

daloup 20-01-10 12:51

Goede oplossing lijkt me:rolleyes:

Succes ermee:cool:

Mysteriousgirl_ 21-01-10 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomtje (Bericht 405380)
Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien een beetje als oplichterij maar:

Kan je geen verzekering nemen die vochtschade dekt? Je neemt de verzekering, wacht een maandje en je klopt dan je iPhone kapot op de hoek van de tafel... En je krijgt gewoon een nieuwe...

Zo zou ik het proberen te regelen ;)

Als je het bij T-mobile neemt, ga dan even naar een andere winkel als waar je nu geweest bent ;)


Dit kan helemaal niet. Je kan een verzekering afsluiten tot een week na aanschafdatum.

MethosNL 24-01-10 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomtje (Bericht 405380)
Wat ik nu ga zeggen klinkt misschien een beetje als oplichterij maar:

Kan je geen verzekering nemen die vochtschade dekt? Je neemt de verzekering, wacht een maandje en je klopt dan je iPhone kapot op de hoek van de tafel... En je krijgt gewoon een nieuwe...

Zo zou ik het proberen te regelen ;)

Als je het bij T-mobile neemt, ga dan even naar een andere winkel als waar je nu geweest bent ;)

en jij bent er zo'n 1 die zich maar afvraagt waarom verzekeringen zo duur zijn en steeds duurder worden?

Tomtje 24-01-10 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mysteriousgirl_ (Bericht 407374)
Dit kan helemaal niet. Je kan een verzekering afsluiten tot een week na aanschafdatum.

Dit is niet waar. Hier in Belgie (bij mobistar) kan het altijd. Ze bekijken je toestel even of het er goed uitziet zonder gebreken. Zonder een factuur of aankoopbewijs te vragen.

wouter1981 25-01-10 11:02

Bij T-Mobile kun je alleen een verzekering afsluiten indien het te verzekeren toestel niet ouder is dan twee weken.

shapezzz 08-06-11 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 408647)
Bij T-Mobile kun je alleen een verzekering afsluiten indien het te verzekeren toestel niet ouder is dan twee weken.

Klopt, mededeling kreeg ik destijds ook toen ik nog klant was bij T-Mobile ;)

simlockvrij 08-06-11 22:16

alhoewel het zuur was, is oplichting geen optie, en zo zie je maar, alles is goed gekomen.
je had toch ook dat knopje kunnen laten fixen bij een niet erkende reperateur?

RaggedKnife 02-07-11 00:45

Je had ook gwn een nieuw knopje kunnen kopen voor een tientje en dan ff de achterkant eruit halen een knopje eruit andere knopje erin capje er weer op en klaar is kees zo heb ik het ookgedaan

colja2002 03-07-11 10:54

In je iphone zit een sticker (vochtindicator).

deze verkleurd al na een week in gebruik genomen te zijn .

dus wat dat betreft heb je nooit garantie ..

patrick334 03-07-11 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kipkerrie (Bericht 405372)
Ik heb mijn iPhone 3G sinds februari (dus nog geen jaar). Sinds een tijdje viel mijn mute knopje er af en toe af. Omdat ik bang was het knopje kwijt te raken, heb ik mijn iPhone bij de t-mobileshop ingeleverd ter reparatie.

Bij drie mensne is de mute knop er binnen een paar maanden eraf gevallen. Beetje jammer... Er zijn op internet een aantal goede iphone reperatie diensten te vinden. Op marktplaats zat geloof ik één hele goede. Success


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:28.