iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   disk space (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5219-disk-space.html)

bungieke 17-01-08 23:45

disk space
 
hallo... ik ben wat met installer programmaatjes en spelletjes aan het installeren geweest. Nu zegt men iphone dat men diskspace bijna op is, dat ik foto's of muziek moet verwijderen.. vind het wel mooi dat ie me daar op attent maakt, maar euh:confused: liefst niet als ik nog 7.1gig vrij heb van de 7.3 :confused::confused:

iemand enig idee?

Jimmy_Boy 18-01-08 01:10

Je ruimte voor audio, fotos en videos is op die 7.3 gig. Applicaties wat je installeer gebeurt op een andere speciaal geheugen.
Zoek op het forum of in de wiki op "300MB KILLER"

bungieke 19-01-08 17:32

Enorm bedankt. Ga es een kiijkje nemen

Nikooos 19-01-08 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy_Boy (Bericht 42972)
Je ruimte voor audio, fotos en videos is op die 7.3 gig. Applicaties wat je installeer gebeurt op een andere speciaal geheugen.
Zoek op het forum of in de wiki op "300MB KILLER"

300mb killer heeft totaal niet te maken met dit onderwerp. Die 300mb killer lost het probleem op dat je iPhone in totaal nog maar 300mb kan opslaan. Waaronder dus ook audio, video en foto's vallen.

Stibou 19-01-08 17:51

Via de Bosstool kun je zaken van het 'installer' geheugen op de andere plaatsen!

Jimmy_Boy 19-01-08 21:05

Citaat:

"300Mb Killer" Fix
Fixed het "You are running out of disk space" bericht door de Applications folder te verplaatsen
Dit staat er toch echt op de repo van ifoneguide? Sjowol/Fresh ?

macfreaker 19-01-08 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy_Boy (Bericht 44070)
Dit staat er toch echt op de repo van ifoneguide? Sjowol/Fresh ?

Ja , dat is juist maar deze werkte niet voor mij. Heb het dan maar manueel gedaan via een terminal en uitleg op een andere site, maar niet meer de welke.:o

bungieke 19-01-08 21:13

hmmm, er stond nog niet zo veel op en hij gaf even die melding, maar hij heeft ze sinds ook niet meer gegeven. en kan normaal aan programma's nooit 300mb opzitten... allemaal programmaatjes van 500 of 600kb. (wist zelfs niet dat de limiet 300MB was) toch bedankt voor de informatie :-) blij dat ik op deze site terecht kan met men iphone probleempjes :-)

croiman 20-01-08 00:33

bosstool van bigboss repo is de oplossing hiervoor, maakt meer plaats vrij door alles na de var/root schijf (media schijf) te verplaatsen met snelkoppelingen.
ook als je later extra installeerd verplaatst hij dat vanzelf.

vaughn 24-01-08 17:59

Hadsekidee!!

Effe met je terminal.app de onderstaande commando's uitvoeren of anders SSH door de lucht...


Now enter the following commands:
cp -R /Applications /var/root/ROOT_Applications
Note it may take a minute or so before this process completes and the prompt symbol returns, allowing you to enter the next command. This command will copy all your applications to the /var/root/ROOT_Applications folder.
rm -rf /Applications && ln -s /var/root/ROOT_Applications /Applications
This command removes the /Applications folder and also creates a symbolic link (symlink) from /Applications to /var/root/ROOT_Applications. When the iPhone goes to access the /Applications folder, it is automatically forwarded to its new location at /var/root/ROOT_Applications.

p1nda 29-01-08 09:43

de 300mb killer werkt ook gewoon hoor...
zucht!. psychonikeo ook jij weet wel dat je niet maar 300 mb muziek en films op kan slaan. Dus wat je zegt klopt voor geen meter.

Nikooos 29-01-08 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door p1nda (Bericht 51710)
de 300mb killer werkt ook gewoon hoor...
zucht!. psychonikeo ook jij weet wel dat je niet maar 300 mb muziek en films op kan slaan. Dus wat je zegt klopt voor geen meter.

jij denk dat de naam 300 mb killer zomaar uit de lucht is komen vallen? toevallig een topic als deze https://forum.iculture.nl/f14/i...na-update.html wel eens gelezen?

mjay 29-01-08 12:39

Staat ook gewoon in de wiki Disk full.

croiman 29-01-08 15:44

ik heb nu op mijn OS schijf nog 112mb vrij, zeer leuk

pascal1047 30-04-08 22:44

disk 1 maar 16MB
 
kan mij iemand helpen of bestaat er progje voor mijn disk1 meer MB te geven

croiman 30-04-08 23:04

staat hier in deze tread beschreven.
even iets naboven toe lezen en je hebt t

bungieke 01-05-08 00:12

opgelost
 
sorry dat ik zo lang niets meer heb laten horen.. heb enorm weinig tijd. maar het is wel opgelost. Heb met de bosstool dat allemaal verschoven, en heb geen melding meer gehad van 300MB.

Iedereen bedankt! :D

croiman 03-05-08 23:22

graag gedaan.


Slotje ???

raptile 06-08-08 20:02

Mijn telefoon geeft aan dat ik nog maar 175MB vij heb van de 500
Ik heb bosstool al gebruikt vandeweek en die geeft aan dat alles al gemoved is.
Nu is mijn vraag hoe ik kan kijken wat op dit moment dan zoveel ruimte in beslag neemt.

Is er een commando dat je via ssh kan gebruiken om snel te kijken welke folder of file zoveel ruimte in beslag neemt?
Of is er misschien een applicatie die mij dit kan vertellen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

croiman 06-08-08 20:06

nog maar vrij hebben???? 175Mb??? das normaal meer als genoeg, en zeker als je alles met bossTool moved hebt.
Iphone eens herstarten, mss da die dan es stopt met die melding?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.