iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Pas op met banners in gratis spelletjes (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/52345-pas-op-banners-gratis-spelletjes.html)

thomas1 19-01-10 11:37

Pas op met banners in gratis spelletjes
 
Mijn broer woont in Denemarken en speelt wel eens een gratis spel op zijn iphone.Die spellen hebben reclame banners en als je er per ongeluk 1 keer op drukt ben je 10 euro armer.
Vanmiddag hoor ik welke sites dit zijn en welke spellen dit kunnen veroorzaken.
Dus pas op met de banners :mad:

De Generaal 19-01-10 13:29

// Verplaatst naar Ervaringen..

kuotje 19-01-10 13:32

mag dit wel ? vind het wel een beetje achterlijk oplichterij.

glaantje 21-01-10 00:15

Een banner kan in principe geen geld kosten.
Het aanklikken van de banner in het buitenland kan wel ervoor zorgen dat ie een pagina opvraagt waarvoor roamingkosten betaald moeten worden.
Ook kan een in-app purchase gedaan worden maar dan dien je sowieso eerst je itunes password in te vullen

ASNNetworks 21-01-10 00:34

Zo'n een banner maakt toch al verbinding met het internet?? Er is toch een data verbinding nodig om een banner überhaupt tevoorschijn te toveren...

glaantje 21-01-10 01:06

Dat is natuurlijk ook zo, maar er zijn in sommige apps misschien ook ingebouwde banners die niet veranderen afhankelijk van of je wel internet hebt of niet. Net zoals bij sommige games van EA, banners te zien zijn met andere games van EA :)
Maar je hebt idd gelijk! De meeste reclamebanners kunnen alleen geladen worden met een internetverbinding, was niet helemaal duidelijk in mn message.

WDS001 21-01-10 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thomas1 (Bericht 406641)
Mijn broer woont in Denemarken en speelt wel eens een gratis spel op zijn iphone.Die spellen hebben reclame banners en als je er per ongeluk 1 keer op drukt ben je 10 euro armer.
Vanmiddag hoor ik welke sites dit zijn en welke spellen dit kunnen veroorzaken.
Dus pas op met de banners :mad:

Dit vind ik toch wel heel kort door de bocht. Hoe zou je geld kunnen kwijt zijn door op een banner te klikken? Dat kan enkel als je geen internetabonnement hebt en dus betaalt voor het internet. Dat gebeurt echter ook als je naar eender welke site surft via Safari.

Je zou dus wel wat meer informatie mogen geven ;)

thomas1 29-01-10 11:32

Wat ik bedoelde is dat er banners inzitten die je zonder waarschuwing vooraf abonneren op een ding wat je niet wilt.
Dus je klikt erop uit nieuwsgierigheid of je wilt hem weg hebben en het kwaad is geschiedt.
natuurlijk heb je een internet verbinding nodig en dat dat geld kost weet iedereen .

glaantje 29-01-10 15:46

Zonder waarschuwing ergens vooraf op abonneren is verboden bij wet. Als er ergens in een app zoiets zit, is dat door Apple's controle geslopen (lijkt me sterk) en moet het uit de app gehaald worden.

Hopelijk heb je een concreet voorbeeld, want dit is een zeer kwalijke zaak!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.