//

Vind jij de iPhone €500 waard?

Vind jij de iPhone €500 waard? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op marktplaats gaan de iPhones voor grof geld van hand , maar vind jij het dat geld waard als iPhone bezitter?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19-01-08, 00:09
Sjaakie Sjaakie is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard Vind jij de iPhone €500 waard?

Op marktplaats gaan de iPhones voor grof geld van hand , maar vind jij het dat geld waard als iPhone bezitter?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-01-08, 00:17
david007's schermafbeelding
david007 david007 is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 381
Standaard

Ik vindt de iphone veeeeeeeeeeeeeel meer dan 500 euro waard ook al zou die 800/900 euro kosten dan zou ik er nog steeds eentje halen
__________________
Gezocht Kapote of Defecte iPhone 3G/3GS
iPhone 4
  #3  
Oud 19-01-08, 00:20
netvista netvista is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 46
Standaard

Ik vind het hem ook zeker waard. De gemiddelde andere smartphone (n95, Tytn II e.d.) kosten ook > 500 euro los. Goedkoop is de iPhone niet, maar ook niet uitzonderlijk duur.
  #4  
Oud 19-01-08, 00:23
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Ik heb een iphone en vindt hem zeker wel 500 euro waard.
Reken er maar op dat als het in Nederland te verkrijgen is dat het veel meer gaat kosten. En vergelijk het ook maar eens met prijzen van andere telefoons.
  #5  
Oud 19-01-08, 00:27
herbie65's schermafbeelding
herbie65 herbie65 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 294
Standaard

ja ja ja ja
  #6  
Oud 19-01-08, 00:37
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Als er geen unlock gaat komen voor 1.1.3 dan verkoop ik mijn 1.1.1. en ga een legaal unlockte iphone in Frankrijk halen. Ben ik gelijk van alle jailbreak ellende af. Ik heb voor mijn 1.1.1. 500 euro betaald en heb er dus geen problemen mee om het dubbele te betalen, zoveel is hij waard voor mij.
  #7  
Oud 19-01-08, 00:45
Tijn1's schermafbeelding
Tijn1 Tijn1 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: IK DEEL SOEST MET MEZELF!
Berichten: 753
Standaard

Zeker de moeite waard, ik ben er tot op de dag van vandaag er elke dag mee in de weer!
  #8  
Oud 19-01-08, 01:31
david007's schermafbeelding
david007 david007 is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hilversum
Berichten: 381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dennisf Bekijk bericht
Als er geen unlock gaat komen voor 1.1.3 dan verkoop ik mijn 1.1.1. en ga een legaal unlockte iphone in Frankrijk halen. Ben ik gelijk van alle jailbreak ellende af. Ik heb voor mijn 1.1.1. 500 euro betaald en heb er dus geen problemen mee om het dubbele te betalen, zoveel is hij waard voor mij.
Als je hem in frankrijk haal zal die waarschijnelijk alleen op franse cariers werken en verkopen ze die wel simlockvrij
  #9  
Oud 19-01-08, 01:39
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

nope, ik zou er nooit 500 eur voor neerleggen
maarja als ik al die kids zie die elk jaar een nieuwe kopen en het dus als statussymbool zien dan denk ik dat hij dat best waard is.
ik heb geen idee voor hoeveel een n95 of htc touch gaat maar ik weet wel dat de iphone zeker veeel beter is dan die toestellen.
en david007, mijne mag je best kopen voor 900 eur hoor
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #10  
Oud 19-01-08, 03:22
omehar omehar is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 161
Standaard

Sjowol, wat zeg je nou eigenlijk?!
Voor een N95 met 8gb (een concurerend toestel) betaal je nog altijd meer dan 600 euro.

En als de iphone volgens jou zeggen beter is dan deze waarom antwoord je dan met 'nope, ik zou er nooit 500 eur voor neerleggen'.
  #11  
Oud 19-01-08, 04:00
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

jaja ik snap dat het confusing is....
ikzelf heb de iphone hier (in de vs) gekocht voor $399, dat is dus €275 vandaar dat ik zeg dat ik er nooit €500 voor zou betalen.
ik ben nietzo van de telefoon statussymbolen, voor mij geld over het algemeen: als het maar belt.

maarja ik had al 4 jaar een siemens m65 die ik vanaf het moment van aanschaf eigenlijk al bij het grofvuil wou zetten (wat een ongelovelijk klereding is dat!) en die begon nu echt kuren te vertonen.

nou moet ik er ook bij vertellen dat ik een prepay beller ben, ik woon voornamelijk in het buitenland (voorheen london en nu dus in los angeles) en kan dus geen normaal abonnement nemen en een gratis telefoon erbij krijgen.
dus voor een beetje telefoon ben je dan al snel meer dan €275 kwijt snappie.

toen kondigde stief de pricecut aan net toen ik in de vs was en kon ik de verleiding niet weerstaan.
en ik ben wel heel blij met mijn ifoontje hoor, lekker tweaken met winscp en de repo.. heerlijk ding voor een nerd als ik
  #12  
Oud 19-01-08, 11:06
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Ik vind hem dat zeker waard. Heb het er trouwens ook voor betaald.
Als gsm-liefhebber, Mac- en hack-n00b wilde ik zekerheid dat ik een goedwerkende iPhone in handen kreeg. Heb hem zelf inmiddels (dankzij jullie hier => nogmaals dank) weten op te krikken van 1.1.1 naar NL 1.1.2, en vind de iPhone de beste gsm die ik heb gehad tot nu. Misschien niet de meest uitgebreide functies, maar zeer gebruiksvriendelijk, en wát er op zit werkt gewoon.
De waarde van het ding zit hem vooral in drie woorden van die laatste zin: 'gebruiksvriendelijk' en 'werkt gewoon'. Hoe 'gewoon' is het dat een 'gebruiksvriendelijk' apparaat het altijd doet ('werkt')?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #13  
Oud 19-01-08, 11:34
geurt geurt is offline
• iOS 1.1.4
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Standaard

Voor een Smartphone mag je toch meer functionaliteit verwachten:

- voicedailing
- recorder functie
- native ondersteuning voor Exchange ed (goede email-ondersteuning)
- ToDo met alarmering
- MMS ontvangen en verzenden
- UMTS/HSDPA
- flexibele VPN

En zo zullen er vast nog meer mogelijkheden zijn die de iPhone ontbeert.

Dat heeft de iPhone gewoon niet en dus is het voor mij geen SMART phone maar een smart PHONE. Voor Europese begrippen is een iPhone een PDA met iPod en je kunt ermee bellen, de lat voor een SmartPhone ligt hier denk ik wat hoger dan in Amerika.

Issie het geld dan wel waard? Het is het meest gebruikersvriendelijke apparaat dat ik in handen heb gehad, zit goed in elkaar en doet gewoon wat deze moet doen. Dus: JA!

Het valt me op m'n werk wel op (Microsoft huis....) dat mensen niet in groepen iets over de iPhone durven te zeggen maar ik wordt regelmatig aangesproken bij de koffie-automaat en dan wil men er alles van weten . Als vervanger voor een Palm T3 en een Nokia 6021 ben ik er heel erg tevreden mee. Overigens heb ik er ongeveer 380 euries voor betaalt (399 dollar en StealthSIM, 1.1.2 OTB, BL 4.06)
  #14  
Oud 19-01-08, 11:50
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Nou 500 is een hoop geld en dat zou ik niet zo een twee drie hebben dus nee... Die van mij koste bij mekaar 290...

Greetz, Stiruam
  #15  
Oud 19-01-08, 12:00
Jaap007 Jaap007 is offline
• iOS 5.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 27
Standaard

Het is een hele hoop geld, ik moet er veel voor werken. Maar ga maar eens na wat het kost als je een los toestel koopt. Dan schrik je ook van de prijzen. Bijvoorbeeld een communicater van Nokia zonder abonnement.
  #16  
Oud 19-01-08, 13:47
nielsr nielsr is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Gouda
Berichten: 96
Standaard

€500,- is de iPhone wel waard denk. Maar dan zou deze gewoon te gebruiken moeten zijn met ALLE providers zonder jailbraiks/unlock/turbosim e.d. Ik ga geen €500 voor een toestel neerleggen waar geen garantie opzit en met het risico dat je em niet meer gebruiken kan na updates. De nederlandse iPhone zal ik dan ook zeker gaan kopen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netvista Bekijk bericht
Ik vind het hem ook zeker waard. De gemiddelde andere smartphone (n95, Tytn II e.d.) kosten ook > 500 euro los. Goedkoop is de iPhone niet, maar ook niet uitzonderlijk duur.
Hou er rekening mee dat je deze toestellen "gewoon" kan kopen voor dat geld. Alle simkaarten werken hierin en je hebt 2 jaar garantie zonder verplichte bel contracten.
  #17  
Oud 19-01-08, 19:27
eurobrowser eurobrowser is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 18
Standaard

Is de iPhone 500 knikkers waard?

Mijn persoonlijke antwoord kan alleen maar NEE zijn. Nee, de iphone in Nederland zoals het nu is, is het niet waard. Ik heb er een. Ben er enorm blij mee. Heb hem uit US gehaald en koste mij uiteindelijk iets van 250 knikkers. Vond ik een gokje waard toen. Vooral ook omdat ik wist dat ik hem voor dat geld altijd wel weer kwijt kon.

En toch heb ik een kritische noot: Wat bepaalt de waarde van electronica?

- de functies (programma's, mogelijkheden, etc...)
- de hardware (geheugen, degelijkheid, etc...)
- de WOW-factor al dan niet in combinatie met exclusiviteit

Zetten we de iPhone af tegen bovenstaande, dan denk ik dat het een goed toestel is voor de gemiddelde gebruiker. Voor de veeleisende gebruiker vind ik het toestel niet helemaal top.

Stel, je bent een "heavy" user, dan heb je geen mogelijkheden voor een extra batterij. Dat kan (let op: ik zeg dus KAN) een probleem zijn. Ook zou het kunnen (let op: ZOU KUNNEN) dat de 8GB opslag niet voldoende is. Je kan er dan niet een SD-kaartje bij prikken ofzo.

Wat de functies betreft kan ik kort zijn. Het is apple. Hij doet het. Hij doet het gebruiksvriendelijk. Hij doet het altijd. En die ene keer dat hij het niet doet, doet hij het toch, want met een simpele herstart doet hij het weer prima.

Nadeel in Nederland of België. Hij is niet tekoop zoals apple het bedoeld heeft. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar heeft wel een aantal consequenties. Zo moet je hem hacken om hem werkend te krijgen. Met de tutorials hier is dat geen onoverkomelijk iets, maar voor de gemiddelde gebruiker kan het een showstopper zijn.

Als je hem jailbreakt, dan verliest je (naar mijn mening) ook een stuk gebruiksgemak. Hij verg namelijk af en toe "onderhoud". Dat heeft apple ook gebruiksvriendelijk gemaakt en zou normaal geen probleem moeten zijn. We zijn sinds de introductie alweer bij de derde software update. Mooi. Elke keer krijg je meer en wordt hij beter. Gratis. Maar niet als je hem gehackt hebt. Dan kan je niet zomaar updaten. Dan ben je dat stukje gebruiksgemakt kwijt. Tot nu toe is dat geen probleem gebleken. Je kon tot nu toe altijd wel updaten en opnieuw hacken, maar dat doet zelfs de ervaren iphoneclub-lezer niet zonder een beetje adrenaline in het lijf.

Een gehackte iPhone heeft dan weer wel de mogelijkheid om meer programma's te draaien dan apple bedoeld heeft. Kan (Let op: KAN) een pluspunt zijn. Hoeft niet. Als je tevreden ben met mail, internet, bellen en een iPod functie, dan hoef je dat niet te doen. De andere applicatie zoals google maps en youtube vind ik leuk, maar meer ook niet. En als ik wil weten wat voor weer het is, dan kijk ik meestal even naar buiten.

Mijn conslusie: Ben je een gemiddelde gebruiker die wil dat hij het gewoon doet... zonder bij na te hoeven denken... met het gebruiksgemak dat apple bedoeld heeft... tja... misschien toch maar even nadenken voor je de knikkers uitgeeft.

Blijft over de WOW-factor, de ik-wil-het-hebben-want-het-is-een-geil-ding... JA, als dat voor jou belangrijk is, dan moet je het doen. Dan is hij het waard. Dan is hij het meer dan waard. Dan moet je je wel bedenken, dat het een apple product is. Op het moment dat er een upate komt, dan kost de nieuwe versie ongeveer hetzelfde als de oude. Je ziet een update niet aankomen. Het businessmodel van apple is zeer gewiekst. Kan toch jammer zijn als je WOW-factor er ineens af is.

Oh ja... en als je hacken niet erg vind en je denkt dat het bovenstaande onzin is, dan is hij het ook waard. Hey, dan is 500 knikkers een koopje.

Tot zover mijn mening. Voor wat het waard is.

Ben benieuwd wanneer ik 1.1.3 erop kan zetten. Bij elke sync ben ik toch erg paranoia nu. Mijn eigen schuld. Had ik maar een MS zPhone moeten kopen.

(update: sorry... wist niet dat ik zoveel kon lullen)

Laatst gewijzigd door eurobrowser; 19-01-08 om 19:36.
  #18  
Oud 19-01-08, 20:09
offroad offroad is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 11
Standaard

300% zeker JA

Ik heb in de voorbije 10 jaar voldoende Ipaq's en andere Psions gekocht die minstens 600-800 hebben gekost. En geen enkel van deze toestellen gaf hetzelfde niveau van 'volmaaktheid' dan deze iphone.
  #19  
Oud 19-01-08, 20:41
Maurice's schermafbeelding
Maurice Maurice is offline
iPhone(club) Guru
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Enschede
Berichten: 363
Standaard

Nouja, ben het niet echt eens met bovenstaande verhaal.

Citaat:
Dat hoeft geen probleem te zijn, maar heeft wel een aantal consequenties.
Citaat:
Als je hem jailbreakt, dan verliest je (naar mijn mening) ook een stuk gebruiksgemak. Hij verg namelijk af en toe "onderhoud".
Door die consequenties moet je dan maar doorheen kijken, want eigenlijk mag je de iPhone nog helemaal niet ''hebben'' omdat deze nog niet in Nederland te koop is. Als de iPhone wel te koop was in Nederland en de dingen die je nou niet bevallen zijn dan ook van toepassing, dan vind ik dat je recht heb op zeuren.
__________________
Voor het laatste game nieuws, check
www.xgn.nl
  #20  
Oud 20-01-08, 14:31
Martijn Snels Martijn Snels is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Vught
Berichten: 164
Standaard

Ik heb mijne gekocht voor €550,00 geunlocked en gejailbreaked. Twee weken geleden, was zelfs nog een 1.1.1 die geupdate was naar 1.1.2 dus geen gekloot met *SIM's.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat vind jij de beste film? Hoppieee Chat en geruchten 45 23-09-11 18:16
Het 'Wat vind jij van de avatar boven jou?' topic iMario Chat en geruchten 219 18-01-11 15:59
Welkle cydia ringtone vind jij leuk? stony667 Jailbreak apps en thema's 1 05-11-10 11:04
Wat vind jij het ideale fitnessprogramma? DutchAppeal iPhone Apps 17 02-03-09 21:04
Wat vind jij de leukste app? Michael Chat en geruchten 0 22-09-07 09:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:28.