iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gesprekken afgebroken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/52754-gesprekken-afgebroken.html)

sielunlento 25-01-10 20:25

Gesprekken afgebroken
 
Hoi, ik ben al geruime tijd in bezit van een iPhone, echter merk ik dat de laatste tijd veel gesprekken worden afgebroken, zo'n 50%.. vreselijk irritant dus. Ik had eerst een 3G (t-mobile), deze had dit probleem niet. De 3GS welke ik nu sinds een aantal maanden heb heeft hier dus wel last van (laatste weken is het stukken erger geworden).

Wanneer ik aan het bellen ben wordt de verbinding ineens afgebroken, staat er 'gesprek mislukt' in het beeldscherm en heb je de mogelijkheid om direct terug te bellen.

Nu heb ik gegoogeld en hier gezocht maar kon niet echt een oplossing vinden. Wat ik al wel geprobeerd heb is om te upgraden naar 3.1.2 (7D11) (toestel is gejailbreakt), maar hiermee is het probleem niet opgelost.
Verder is het een 'amerikaans' toestel, baseband 04.26.08. Het ligt niet echt aan het bereik denk ik, aangezien het ook gebeurd wanneer ik vol (3G) bereik heb.

Waar ligt dit nu aan? T-mobile (bereik) of Apple (hardware of toch softwarematig)? Is hier al een oplossing voor?

Bedankt alvast!

sielunlento 28-01-10 20:04

Niemand? :-(
Was toch een veelvoorkomend probleem dacht ik..

pdoornek 28-01-10 20:31

Heb het zelfde probleem!
Sinds 1 januari vallen veel verbindingen weg. Heb net 3G uitgezet, kijken of het nu beter wordt.

sielunlento 28-01-10 20:36

Grappig, ik heb sinds vanochtend ook 3G uitgezet om te kijken of dat het is.. twee telefoontjes vandaag gepleegd zonder dat ze werden afgebroken. Hoor graag jouw ervaring!

pdoornek 29-01-10 11:43

Een stuk of 10 gesprekken gehad met 3G uit en het lijkt goed te gaan!
Zelfs een dubbelgesprek aannemen lijkt weer te werken.

sielunlento 29-01-10 12:23

Oorzaak lijkt dus te zijn achterhaald, nu het probleem nog oplossen. Door het leven gaan zonder 3G ben ik namelijk nu al beu :-)

Iemand een idee?

Sven-moh 29-01-10 20:11

ik heb precies het zelfde probleem, 3G aan of uit helpt helemaal nix bij mij :S:S
volgens apple moet ik me telefoon downgrade naar een andere software. geen idee hoe het moet.....

sielunlento 30-01-10 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sven-moh (Bericht 410509)
ik heb precies het zelfde probleem, 3G aan of uit helpt helemaal nix bij mij :S:S
volgens apple moet ik me telefoon downgrade naar een andere software. geen idee hoe het moet.....

Welke firmware & baseband heb je nu en naar welke moet je downgraden volgens Apple?
Kan je zien bij instellingen > algemeen > info (het getal achter 'versie' en 'modelfirmware'.

Sven-moh 30-01-10 15:49

het is niet meer nodig, heb een e-mail gehad van me provider dat het aan hun licht en niet aan me telefoon, tog bedankt dat je me wou helpen !!:D

sielunlento 01-02-10 15:47

Heb sinds 3G is uitgeschakeld geen afgebroken gesprekken meer, concludeer hiermee dat het dus aan 3G ligt.

Weet er iemand of dit een hardware- of softwarematig probleem is en of dit te verhelpen is? Bijvoorbeeld een andere firmware oid?

Thx

daank 02-02-10 10:10

Is het bij jullie ook zo dat als het gesprek wegvalt ook de gehele verbinding wegvalt?
Dus dat er "Geen Service" komt te staan links bovenin?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem, en wat mij opvalt is dat als er een internet verbinding word geïnitialiseerd voor bijvoorbeeld het ophalen van mail of dergelijk. het gesprek en het bereik wegvalt.

sielunlento 02-02-10 10:30

Zou goed kunnen, niet op gelet eerlijk gezegd..

daank 09-02-10 09:33

Ik draai nu al een tijdje zonder 3G , en het probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen.
Het lijkt dus in het 3G gedeelte te zitten.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat tools zoals de 3G Unrestrictor voor problemen zorgen?

sielunlento 09-02-10 09:50

Bij mij precies hetzelfde, maar een iPhone zonder 3G heeft weinig zin :-)

Die app heb ik niet geinstalleerd (moet dan toch bij manage/packages staan in cydia)?

Heb jij al gebeld met t-mobile toevallig?

Wat ik wel heb geinstalleerd daar, wellicht kunnen we deze lijst vergelijken en hier de boosdoener uit halen (maar ik denk dat het in de firmware zit):

- apt 0.7 https method
- aptbackup
- wat custom ringtones
- bigboss's source
- blacksn0w
- cydia community source
- cydia installer
- dev-team
- erica utillities
- glasklart - 4450+ icons
- iPhone firmware
- iSpazia
- ModMyi.com
- Saurik's Source
- Source GUI
- Ste's source
- ultrasn0w
- Winterboard
- ZodTTD's Source

ds83 09-02-10 12:39

Ik heb ook hetzelfde probleem. Is iemand hiermee al terug gegaan naar de winkel. Want ik ben echt niet tevreden met het uitzetten van de 3g als oplossing. Of is er al een anderen oplossing voor?

ds83 09-02-10 17:34

Ik heb tmobile met dit probleem gebeld. Maar ze wisten nergens van en hadden hier nog nooit van gehoord. Vertelden die vrouw dat 2 vrienden van mij exact hetzelfde probleem hebben. Maar zij was totaal onbekend met dit probleem.

Ze sturen nu een nieuwe simkaart op. Hopelijk lost dat het op.

daank 10-02-10 10:02

ik denk echt dat het een software probleem is aangezien ik hier op mijn vorige telefoon (Nokia N82) geen last van had, en die heb ik vorige week nog geprobeerd om te kijken of het aan het toestel ligt of ergens anders aan.

Maar ik ben zeer benieuwd wat een nieuwe sim oplevert voor resultaat

paulture 10-02-10 11:07

Bij mij hetzelfde probleem met de 3GS op het Vodafone netwerk.
Sommige gesprekken gaan goed, andere gesprekken breken na een aantal seconden of minuten af.
Ik zie dan dat het netwerk zich reset, even de melding "geen service" en daarna opnieuw een goede verbinding met 3G.

Aan-/uitzetten van 3g heb ik nog niet geprobeerd, maar uitzetten van 3g is wat mij betreft geen optie. Een inkomend gesprek is niet (altijd) te voorspellen, dus dat zou betekenen dat 3g definitief uit moet.

Even wat over mijn toestel:
3GS met Vodafone netwerk.
Firmware 3.1.2 (7D11)
Modemfirmware 05.11.07
Unlocked/jailbreaked met blacksn0w/blackra1n

Voordat ik over ging naar 3.1.2 had ik nooit problemen met de verbinding, maar in het begin dat ik 3.1.2 had geïnstalleerd ook niet.
Het lijkt iets van de laatste 4-6 weken te zijn.

daank 10-02-10 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulture (Bericht 414946)
Bij mij hetzelfde probleem met de 3GS op het Vodafone netwerk.
Sommige gesprekken gaan goed, andere gesprekken breken na een aantal seconden of minuten af.
Ik zie dan dat het netwerk zich reset, even de melding "geen service" en daarna opnieuw een goede verbinding met 3G.

Aan-/uitzetten van 3g heb ik nog niet geprobeerd, maar uitzetten van 3g is wat mij betreft geen optie. Een inkomend gesprek is niet (altijd) te voorspellen, dus dat zou betekenen dat 3g definitief uit moet.

Even wat over mijn toestel:
3GS met Vodafone netwerk.
Firmware 3.1.2 (7D11)
Modemfirmware 05.11.07
Unlocked/jailbreaked met blacksn0w/blackra1n

Voordat ik over ging naar 3.1.2 had ik nooit problemen met de verbinding, maar in het begin dat ik 3.1.2 had geïnstalleerd ook niet.
Het lijkt iets van de laatste 4-6 weken te zijn.

Dit heb ik dus exact zoals jij het beschrijft.
En inderdaad, het lijkt ook iets van de laatste tijd te zijn aangezien ik het niet had toen ik mijn toestel kocht..

Ik ben ondertussen al aan het experimenteren door applicaties weg te gooien, maar ben bang dat als het door een applicatie komt dat ik waarschijnlijk die applicatie al heb weggegooid en dat er een config bestand oid achter is gebleven wat de problemen veroorzaakt.

Ik zit er bijna over te denken om mijn toestel opnieuw te flashen met 3.1.2 en weer met een schone installatie te beginnen.

paulture 10-02-10 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daank (Bericht 414952)
Ik ben ondertussen al aan het experimenteren door applicaties weg te gooien, maar ben bang dat als het door een applicatie komt dat ik waarschijnlijk die applicatie al heb weggegooid en dat er een config bestand oid achter is gebleven wat de problemen veroorzaakt.

Dit lijkt mij een reële optie. Ik heb niet gek veel applicaties erop, maar vaak installeer je iets en gooi je het daarna weer weg.

Ben nog even benieuwd naar andere reacties, maar ik denk dat ik ook de firmware opnieuw ga installeren.
Of wachten op een goede 3.1.3. natuurlijk.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:23.