iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Slecht GPS ontvangst, Iphone 3gs (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/52952-slecht-gps-ontvangst-iphone-3gs.html)

Creepy 28-01-10 14:36

Slecht GPS ontvangst, Iphone 3gs
 
Hallo, Beste iphone forum members,

Er zal hier vast en zeker wel meer over gediscussieerd zijn. Maar ik ben toch erg benieuwd hoe andere mensen het gps signaal van de iphone ervaren, ik ervaar het als zeer slecht.

Ik ben in het bezit van een iphone 3gs 16gb wit, gejailbreakt.

Ik ben nu 2 maanden bezig om het een goed gps signaal te ontvangen, echter is dit niet het geval. Soms heb ik uitstekend gps signaal, een week later als ik weer wil navigeren blijft tomtom maar zeggen, wachten op gps signaal en komt het signaal ook niet meer terug met wat ik ook doe.
Heb me iphone al meerder malen gerestored, dus echt alle applicaties en instellingen zijn verwijderd zoals de iphone uit de doos komt. Alles weer opnieuw geïnstalleerd, gejailbreakt, applicaties erop, meerdere malen met xgps gestoeid die wel gewoon een gps signaal ontvangt, met google maps werkt het ook. Maar tomtom of navigon krijg ik niet meer aan de praat, maar hebben in het verleden wel gewerkt. Om dan weer een nieuwe restore uit te gaan voeren is onnodig, het conflict blijft terug komen.

Of het nu aan bepaalde applicaties ligt die erop zijn geïnstalleerd die conflicten veroorzaken lijkt me stug.

De volgende stappen heb ik ondernomen maar geen enkel positief resultaat.

  1. Locatie voorzieningen hersteld
  2. Netwerk instellingen hersteld
  3. xgps geïnstalleerd
  4. meerdere malen een reset uitgevoerd
  5. meerdere malen een restore uitgevoerd
Toch blijft het met tomtom en navigon niet werken en blijft het probleem terug komen.

Heeft iemand hier handige tips voor?
Moet er gewacht worden op nieuwe firmware?
Is de ontvangst voor zon dure telefoon gewoon slecht?
Waarom werkt het dan wel en dan weer niet?
Het schijnt een wereldwijd probleem te zijn?

Ik hoop echt dat er iemand is op het forum die hier een duidelijke oplossing voor heeft, het is een pracht van een telefoon, maar het gps gebeuren is diep triest zijn mijn ervaringen.

Met vriendelijke groet,

Creepy

Tomtje 28-01-10 17:50

Het is algemeen geweten dat de iPhone geen fantastisch GPS signaal heeft. Een mogelijke oplossing is die TomTom houder kopen. Daar zit een betere ontvanger in.

Creepy 28-01-10 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomtje (Bericht 410092)
Het is algemeen geweten dat de iPhone geen fantastisch GPS signaal heeft. Een mogelijke oplossing is die TomTom houder kopen. Daar zit een betere ontvanger in.

Bedankt voor je reactie.

In het verleden heeft het gewoon perfect gewerkt, dus ik weet het probleem echt niet, dat er een slechte gps ontvanger in zit ben ik met je eens.

Creepy 29-01-10 11:28

Heb een vraag,

Op het moment heb ik totaal geen gps verbinding met me iphone, ook niet als ik buiten sta of ga rijden. Als ik een tomtom carkit aanschaf kan iemand mij dan vertellen dat er dan wel een gps signaal tot stand komt?

Tomtje 29-01-10 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Creepy (Bericht 410315)
Heb een vraag,

Op het moment heb ik totaal geen gps verbinding met me iphone, ook niet als ik buiten sta of ga rijden. Als ik een tomtom carkit aanschaf kan iemand mij dan vertellen dat er dan wel een gps signaal tot stand komt?

Heb je de "locatievoorzieningen" wel aan staan? Als dat wel zo is, dan zou het kunnen dat jij in een zwart gat zit natuurlijk :)
De TomTom is overigens geen garantie op een goed signaal ;)

Creepy 29-01-10 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomtje (Bericht 410377)
Heb je de "locatievoorzieningen" wel aan staan? Als dat wel zo is, dan zou het kunnen dat jij in een zwart gat zit natuurlijk :)
De TomTom is overigens geen garantie op een goed signaal ;)

Bedankt voor je reactie,

Uiteraard staat locatie voorzieningen aan. Navigatie heeft gewoon gewerkt, maar het was zo, dan deed ie het dan weer niet. Nu doet ie dus helemaal niks meer.

En wat bedoel je met een zwart gat?

Als ik me tomtom go 710 binnenshuis laat navigeren vind hij zelfs een gps signaal.

De Iphone is hier blijkbaar slecht in. Maar om een tomtomcarkit aan te schaffen voor 100 euro is een beetje van de zotte, dit moet gewoon kunnen werken.

Heb je nog oplossingen?

Mocht er geen oplossingen komen dan overweeg ik er terug maar naar de winkel te gaan, is toch een beetje nadelig een telefoon van 6 a 700 euro, en de gps is een drol. Restore ik hem helemaal jailbreak eraf, en dan moet de winkel het maar verhelpen.

gtabak 29-01-10 16:38

Slechte GPS ontvangst iPhone 3GS
 
Kan je maar 2 tips geven. Stap over op Navigon en koop de TomTom carkit voor de iPhone. Sinds ik beiden heb ben ik zeer tevreden met het navigeren op de iPhone . Ik heb voldoende vergelijkingsmateriaal (PNA, PDA, built-in) en dit werkt gewoon super (natuurlijk niet te vergelijken met een fabrieks built in van 3000 euro of meer).

Creepy 29-01-10 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gtabak (Bericht 410445)
Kan je maar 2 tips geven. Stap over op Navigon en koop de TomTom carkit voor de iPhone. Sinds ik beiden heb ben ik zeer tevreden met het navigeren op de iPhone . Ik heb voldoende vergelijkingsmateriaal (PNA, PDA, built-in) en dit werkt gewoon super (natuurlijk niet te vergelijken met een fabrieks built in van 3000 euro of meer).

Bedankt voor je reactie,

Navigon heb ik er ook op staan, maar hij vind daar ook geen gps signaal!

Tomtje 29-01-10 18:32

Als je echt nergens een signaal krijgt, ook niet in het centrum of op andere locaties, dan gok ik op een defecte gps ontvanger ;) Dan zal je hem moeten binnenbrengen in de winkel :)

Creepy 29-01-10 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomtje (Bericht 410484)
Als je echt nergens een signaal krijgt, ook niet in het centrum of op andere locaties, dan gok ik op een defecte gps ontvanger ;) Dan zal je hem moeten binnenbrengen in de winkel :)

Het is wel zo dat ik met google een blauw dotje te zien krijg, maar of dat via de gps werkt of telefoon masten weet ik niet.

Ik ga me iphone helemaal leeggooien de jailbreak eraf en terug mee naar de winkel morgen of volgende week.

Om hem voor de 10de keer te restoren lijkt me geen optie, dan doet hij het een paar dagen en thats it, het moet gewoon goed werken voor een telefoon van 6 a 700 euro.

Tomtje 30-01-10 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Creepy (Bericht 410487)
Het is wel zo dat ik met google een blauw dotje te zien krijg, maar of dat via de gps werkt of telefoon masten weet ik niet.

Ik ga me iphone helemaal leeggooien de jailbreak eraf en terug mee naar de winkel morgen of volgende week.

Om hem voor de 10de keer te restoren lijkt me geen optie, dan doet hij het een paar dagen en thats it, het moet gewoon goed werken voor een telefoon van 6 a 700 euro.

Dat met google maps maakt gebruik van gps volgens mij. Dus dan werkt die wel :)

Creepy 31-01-10 02:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tomtje (Bericht 410687)
Dat met google maps maakt gebruik van gps volgens mij. Dus dan werkt die wel :)

Bedankt voor je reactie,

Google Maps for mobile

Op deze website (google maps voor mobile) staat, dat je het ook kan gebruiken ook al is er op de telefoon geen gps beschikbaar. Dus daar kan ik toch uithalen dat google maps niet direct met een gps signaal werkt maar via een telefoonmast.

Ik moet hem toch helemaal recoveren in verband met de jailbreak en prive gegevens voordat ik er mee terug ga naar de winkel, ga mijn iphone opnieuw jailbreaken, tomtom en navigon installeren, en eens kijken zonder andere software wat er dan gebeurd. Mocht het werken dan ligt het niet aan het gps signaal. Mocht het dan nog niet werken dan maar de winkel.

Beetje vreemd verhaal. Het is natuurlijk zeer negatief dat mensen een tomtom carkit aan gaan schaffen voor een telefoon van 6 a 700 euro om een goede gps verbinding te verkrijgen. Dat moet in mijn ogen niet kunnen voor een iphone nieuwe generatie.

Zodra ik zover ben laat ik het weten, in het verleden heeft het met een jailbreak gewoon gewerkt.

Ik ga verder uitzoeken wat het nu precies is.

Met vriendelijke groet,

Creepy

Wook 31-01-10 14:20

Ik heb behoorlijk goede gps ontvangst met mijn iPhone behalve wanneer ik in een stad met smalle straatjes begin te navigeren, dan valt het een beetje tegen. Ik gebruik ook verschillende apps om te voet te navigeren en daarvoor is de iPhone minder geschikt. Vooral de levensduur van de batterij is dan onvoldoende.

Creepy 31-01-10 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wook (Bericht 411016)
Ik heb behoorlijk goede gps ontvangst met mijn iPhone behalve wanneer ik in een stad met smalle straatjes begin te navigeren, dan valt het een beetje tegen. Ik gebruik ook verschillende apps om te voet te navigeren en daarvoor is de iPhone minder geschikt. Vooral de levensduur van de batterij is dan onvoldoende.

Bedankt voor je reactie,

Ik ben nu me iphone aan het herstellen, dan even tomtom of navigon er alleen op en eens kijken wat hij dan doet. Krijgt mijn iphone wel gps signaal, ga ik naar elk programma wat ik installeer direct kijken of het gps signaal werkt, om zo te achterhalen of het geen conflicten heeft met bepaalde apps.

Creepy 31-01-10 15:45

Ik heb net mijn iphone hersteld, navigon erop geïnstalleerd na de jailbreak en ja hoor weer een snel gps signaal. Nu ga ik dus na elke applicatie wat ik installeer kijken of na de installatie van dat programma het gps signaal nog werkt. Want daar ligt het dus aan een conflict met een bepaalde applicatie. Dus het gps signaal of chip werkt gewoon.

Seiqo 08-02-10 18:23

idd ik heb ook slecht gps ontvangst met tomtom, weetje al welke app het veroorzaakt ???

Gr
Seiqo

Seiqo 09-02-10 15:34

"update"

Heb net Navigon gedownload via torrents en die werkt wel perfect !!!

Ronneke 14-02-10 18:32

GPS via Navigon is ook niet je van het, in een auto met gecoate ramen werkt het niet, terwijl in diezelfde auto Navigon als los kastje wel werkt!
Het signaal wordt vaak verloren bij smalle wegen (bv. een dorp als Aalst).
Als het bewolkt is heb ik ook zeer wisselend wel/geen signaal.
Ja gps geeft aan dat er nog signaal is, maar de kaart blijft statisch op dezelfde plek staan. Dan na een seconde of 10 krijg je de melding dat het gps signaal kwijt is.
Heb zo eens van den bosch naar Brakel gereden zonder maar 1x een signaal te krijgen (het was toen bewolkt)! Terwijl ik op de heenweg wel kon navigeren.
Als hier geen oplossing voor komt zal ik voor de app. (Navigon) mijn geld terug moeten eisen (het doet niet goed waarvoor het bedoelt is, ongeacht wie zijn schuld het is).
(Het geen signaal hebben in een smalle straat is voor andere navigatiesystemen geen probleem)

gtabak 15-02-10 19:33

Slechte ontvangst Navigon.
 
Ik weet niet hoe jouw configuratie er uit ziet, maar de GPS chip IN de iPhone is het zwakste punt in de schakel, ongeacht de gebruikte navigatiesoftware. Sterker nog, juist navigon presteert nog het beste. Gebruik je echter de TomTom carkit, dan zal je zien dat je bijna altijd meteen een fix hebt en dat zelfs in tunnels e.d. je nog heel lang ontvangst houdt.

Ronneke 16-02-10 01:18

That's also my point. Zwakke gps chip (naar het laat aanzien).
Als in dezelfde auto bv. een los gps navigatie systeem wel ontvangt, en de iphone niet, wil dat blijkbaar dus wat zeggen.
Teleurstellend voor een iPhone 3GS !
Maar zoals gezegd, ik vraag mijn geld wel terug en zeer waarschijnlijk stuur ik ook de iPhone terug (heb hiervoor al toestemming gekregen van TMobile vanwege dekkingsproblemen).
Voor de rest is het een prachtig toestel. Maar dat het op zo'n vlak steken laat liggen, kan er bij mij niet in (amateuristisch).
PS: Je hebt een iPhone met gps, beetje vreemd om vanwege gpsproblemen nog een gps receiver aan te schaffen?!
Ik ga dan maar liever voor een android toestel oid. (met goede sirfstar iii chip)
Zeg nou zelf ... !?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:09.