iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3G werkt niet meer?! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53078-3g-werkt-niet-meer.html)

fezzmeister 28-10-09 05:22

3G werkt niet meer?!
 
Ik heb net een iPhone gekocht in de VS. Ik heb een AT&T simkaart (abo) met een internetverbinding. Die internetverbinding doet het uitstekend, zij het op alle andere telefoons maar niet op deze iphone.

Specs: iPhone 3gs 16 gb - niet unlocked en geen jailbreak

Als ik een app opstart die internet nodig heeft zegt hij "could not activate cellular data network - you are not subscribed to a cellular data service".

Ben vanavond nog bij de ATT shop geweest en die bevestigden: je internet op dit abonnement doet het.

Wi-Fi lukt wel..

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Groeten uit LA ;)

Michel15 28-10-09 09:25

Probeer eens herstel netwerkinstellingen onder instellingen/algemeen/stel opnieuw in

fezzmeister 29-10-09 05:21

Heb net de hardst mogelijke reset gedaan (wis alle inhoud en instellingen) maar krijg nog steeds diezelfde melding.

Nog tips? Of komt zoiets nooit vaker voor.
Of is het iets dat Apple zelf moet gaan oplossen?

vanessamilo 29-10-09 11:05

hallo,

kan iemand mij helpen. ik heb thuis draadloos internet. met mijn mac alles perfect, met mijn I pod alles perfect maar met mijn i phone lukt het niet. hij geeft genoeg verbinding door maar als ik dan you tube of anderen wil openen springt hij naar dat kleine bolletje bovenaan (geen verbinding) als ik ergens anders ga met mijn i phone waar draadloos netwerk is lukt dit dus wel. hij geeft dan mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk. u heeft geen abonnement op een mobiele dataservice. en dan verbinding mislukt???? hoe kan dit?????pleas help mij.

euh ik zie jealbreak ja bij mij staan maar wat is dat eigenlijk want ze hebben mijn gsm in de apple winkel zelf opgestart enzo dus...

lluuk 30-01-10 01:08

3G werkt niet meer???
 
Hallo,
Ik heb nu 1.5 jaar een Iphone 3G (volledig origineel, geen jailbrake). Echter, sinds kort heb ik bijna enkel nog een gprs verbinding. Heel af en toe heb ik nog even (paar seconden, misschien iets langer) een 3G verbinding. Het icoontje staat dan even in beeld en het internet is inderdaad wat sneller.
Dit is niet alleen in mijn eigen omgeving maar in elke grote stad waar ik eerder altijd een 3G verbinding had en elke andere Iphone nog steeds.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik heb hem pas geleden via Itunes ook al opnieuw geinstalleerd, maar dit helpt niet.
Alvast bedankt.

WDS001 30-01-10 09:48

Je zou eens kunnen updaten naar firmware 3.1.2.

lluuk 31-01-10 17:57

Hij heeft al 3.1.2, en heeft het ook prima gedaan met deze firmware.. Wat kan ik nog meer proberen? Toch bedankt!

ButcherJF 31-01-10 18:27

Pas dan even je profiel aan ;)
En daarna je netwerkinstellingen herstellen via Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.

Culture 31-01-10 22:18

Hi lluuk

Lijkt wel het zelfde probleem als dat ik heb, alleen heb ik een 3GS. Het begon een paar dagen geleden met gesprekken die elke keer na ongeveer 32 seconden weg vielen. Als ik de telefoon op 2G zet vallen de gesprekken niet meer weg..

conclusie: probleem met 3G :(

Nu is het natuurlijk de vraag wat het probleem precies is, netwerk, sim of telefoon. Wi-Fi uitgezet en gekeken of data wel gewoon werkt. En wat blijkt nu, elke keer dat ik de telefoon uit en aan zet kan ik heel even internetten en dan houd het weer op, net zo lang totdat ik de telefoon opnieuw opstart. Wel blijft continu het 3G icoontje staan en is er niks mis met mijn ontvangst.

Ik heb de herstel optie geprobeerd, tip hierboven, simkaart opnieuw geplaatst (stof uit de houder geblazen met speciale spuitbus) maar helaas, nog steeds het zelfde probleem. :mad:

Hopelijk heb ik morgen even tijd om naar de t-mobile shop te gaan... hopelijk is de SIM het probleem en niet de telefoon zelf.

Keep you informed!

gr,

c.

RobinStn 11-02-10 10:22

Internetverbinding is er niet direct
 
Sinds de update van 3.0 naar 3.1.3 ondervind ik een probleem met internet. Als ik bijv. Hyves, Safari of Jadaa VNC opstart komt het vaak voor dat hij blijft zoeken naar internetverbinding (3G) en dan de melding komt "server not found". Als je de app daarna weer opstart werkt de internetverbinding wel.

Het toestel is gejailbreaked met redsnow.

Ik heb het forum doorzocht en vond wel iets over pushfix maar volgens mij heeft dat met dit probleem niets te maken. Laatst had ik bijv. in Safari dat de pagina niet kon worden geopend; sluit ik Safari af en start hem direct weer opnieuw, werkt het wel.

Timmeh_ 11-02-10 10:39

Misschien een open deur, maar heb je al geprobeerd je iPhone eens opnieuw op te starten?

RobinStn 11-02-10 10:43

Ik heb de Iphone al een aantal malen aan en uit gezet, helaas hetzelfde probleem blijft. Een collega van me heeft ook 3.1.3 en niet gejailbreaked en hetzelfde probleem.

Timmeh_ 11-02-10 10:45

Ik zit zelf (nog) niet op 3.1.3, maar kan heel goed een bug zijn in de laatste Firmware..

Tussen haakjes, zou je je profiel ook meteen willen updaten? Daar staat nog 3.0 :)

lluuk 11-02-10 14:35

Zo. Inmiddels weer een firmwareupdate gehad, telefoon legaal simlockvrij gemaakt (via tmobile) en ben nu aan het wachten op een nieuwe simkaart.

@Culture, het uit en aan zetten lijkt bij mij geen invloed te hebben. Ook het 3G icoontje heb ik niet vaak in beeld.

Heel af en toe heb ik weer even 2 minuten 3G ontvangst en dan merk ik ook echt dat het 3G is (en geen gprs). Echter, de ontvangst verdwijnt dan ook heel snel weer.

Als ik 3G uit zet in het menu, gaat hij zoeken en komt hij inderdaad gewoon op het Tmobile netwerk met gprs. Zet ik 3G weer aan, dan gaat hij wederom zoeken en krijg ik ook weer gprs.

Ik baal hier heel erg van aangezien ik veel moet reizen en internet voor mij eigenlijk wel een must is. Nu maar hopen dat de nieuwe simkaart de oplossing is.
Iemand verder nog ideeën?

Timmeh_ 11-02-10 19:32

@RobinStn

Dit kan je ook eens proberen:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 411109)
...je netwerkinstellingen herstellen via Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.


RobinStn 12-02-10 09:48

Dank voor de tips. Ik denk dat ik nu weet waar het aan ligt. Ik heb via ww.benm.at/help een profiel gedownload zodat de tethering wordt geactiveerd (ik zit nl. met een simlock vrije Iphone op Vodafone). Blijkbaar zit daar iets in waardoor hij de 3G connectie soms niet direct start. Ik heb het profiel verwijderd. Gelukkig blijft de tethering optie actief, alleen moest ik even handmatig weer de APN gegevens invoeren. Het blijkt nu weer goed te werken; apps als Hyves laden nu weer direct gegevens van internet.

Thanks iedereen voor de tips en hulp :)

Robbertwb 18-02-10 21:06

Iphone 3gs kan geen 3g verbinding maken
 
Beste mensen,

Ik heb nu sinds een tijdje een iphone 3gs uit Amerika, ga hier heel netjes mee om en gebruik hem in combinatie met tringg abbonnement (KPN als netwerk).

Nu gaat opeens midden in de dag me 3G connectie uit, kan ik niet meer interneten etc. en als ik hem opnieuw opstart doet hij het gelijk weer.. Ik ben bang dat het een probleem in de iphone is en weet niet of het bekend is bij andere mensen of dat het misschien komt door een programma wat ik niet had moeten instaleren. Kent iemand anders dit probleem?

Bij voorbaat dank,

Robbert

Indien er extra informatie moet verstrek ik die graag

De Generaal 20-02-10 18:38

Netwerkinstellingen al eens gereset?

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Timmeh_ 20-02-10 18:54

// Discussies samengevoegd.

lluuk 21-02-10 18:20

Zo, net de Iphone eens volledig hersteld en morgen maar eens even testen of hij de 3G-ontvangst nu wel kan vasthouden (woon in een redelijke plaats waarin een paar bewoners de plaatsing van zo'n mast hebben dwars geboomd).
Laatste tijd ook eens wat geprobeerd met andere simkaarten van andere providers en dat gaat wel wat beter, maar ook daar verliest hij vroeg of laat de 3G ontvangst.

Ook ben ik naar een Tmobile winkel geweest. Zij kenden het probleem ook niet, maar zeiden dat als ik de bon nog had, ze wel zouden regelen dat ik hem ZONDER onderzoekskosten kon laten nakijken. MAAR ik heb hem bij de Phonehouse gekocht, maakt dit uit? Oftewel, is zo'n Tmobile winkel onafhankelijk of is het gewoon hetzelfde als de Phonehouse? Anders probeer ik het wel eerst bij de Phonehouse.

Vraagje aan jullie. Wat is jullie ervaring met het laten opsturen buiten de garantieperiode? Hoe strikt is dit? Ik weet hoe het juridisch zit, maar hoe moeilijk doet Apple hierover?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:01.