iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ineens is gebeld worden een probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53113-ineens-gebeld-worden-probleem.html)

T.D. 30-01-10 19:15

Ineens is gebeld worden een probleem
 
Sinds 4 dagen heb ik een probleem met gebeld worden. Mensen krijgen direct mijn voicemail. Terwijl ik gewoon met een goed bereik (Vodafone) standby sta. Eerste dacht ik dat het door mijn wat ineens snel leeglopende accu kwam. Maar zelfs als ik hem aan de oplader heb blijf ik het probleem hebben. Na zoveel minuten kijg ik wel een sms dat iemand me gebeld heeft maar geen of wel voicemail achtergelaten heeft.

Zeer vreemd. Heeft iemand een idee waardoor het komt?
Ik heb een tweede generatie USA (3.0) iPhone.

WDS001 30-01-10 19:21

Dingen die je kunt proberen (van eenvoudig tot wat lastiger )

* iPhone eens opnieuw opstarten
* iPhone een harde reset geven (Home- en Lock/Awake-button ingedrukt houden totdat het Apple-logo verschijnt)
* iPhone herstellen in iTunes
* iPhone herstellen in iTunes en dan geen reservekopie terug zetten
* iPhone herstellen in iTunes in Recovery Mode en dan geen reservekopie terug zetten
* iPhone herstellen in iTunes in DFU-mode en dan geen reservekopie terug zetten

PS, deze meeste begrippen staan uitgelegd in de Wiki ;)

T.D. 30-01-10 19:32

Tja de opties meeste heb ik al geprobeerd. Werkt allemaal niet. :(

S a n d e R 30-01-10 19:35

komt dit niet gewoon omdat je lijn in gebruik is door je email programma (of een ander programma) dat veel of continu gebruik maakt van 3G internet of GPRS??

veel netwerken, waaronder volgens mij ook vodafone, kunnen niet data en telefoonverkeer tegelijk verwerken en dus als 1 van beide in gebruik is is de ander niet te gebruiken. ik had dit voorheen ook toen ik de mail applicatie nog op push en op iedere minuut nieuwe mail ophalen had staan was ik ook heel vaak onbereikbaar doordat de mail app de verbinding bezet houd.

misschien heb je onlangs iets aan die instellingen veranderd en komt het daardoor.

hoop dat dit je kan helpen!

T.D. 30-01-10 19:41

Bedankt voor het meedenken. Maar ik haal geen email op op mijn iPhone. En we zijn net verhuist en krijgen pas volgende week internet. Dus dat is het ook niet.

S a n d e R 30-01-10 19:46

hmmm....ben je misschien verhuisd naar een gebied waar de dekking niet zo goed is als in je vorige huis? kan ook heel goed zijn dat je telefoon gewoon niet genoeg bereik heeft en je daardoor onbereikbaar bent.

netwerkinstellingen resetten als eens geprobeerd trouwens? wil ok wel eens helpen.

T.D. 30-01-10 19:49

Ja dat dacht ik eerst ook. Maar ook op mijn werk waar ik juist goed bereik heb... het zelfde probleem. En thuis heb ik vol bereik. Misschien moet ik toch eens een nieuwe accu proberen of anders opnieuw jailbreaken.

S a n d e R 30-01-10 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T.D. (Bericht 410801)
Ja dat dacht ik eerst ook. Maar ook op mijn werk waar ik juist goed bereik heb... het zelfde probleem. En thuis heb ik vol bereik. Misschien moet ik toch eens een nieuwe accu proberen of anders opnieuw jailbreaken.

nieuwe accu zal naar mijn mening weinig uithalen, als je iphone aan de lader dezelfde kuren vertoond zit het daar niet in. ik zou de iphone compleet herstellen, dus een verse installatie van de firmware en als dat gedaan is NIET de reservekopie terugzetten maar eerst jailbreaken, ultrasn0w installeren voor de unlock en dan kijken hoe het dan is. als dan alles wel goed werkt dan zat er dus toch iets fout. als je dan daarna, nadat je met een clean install zeker weet dat het wel goed werkt, je reservekopie terugzet en het probleem is weer terug dan weet je wat je te doen staat :d

succes met het vinden van het probleem, echt zoooo irritant dit soort troubles!

T.D. 30-01-10 20:05

Thanx... ik denk dat ik dat maar moet doen. En inderdaad hopen dat dit werkt. Bedankt.

rsuers 17-02-10 21:54

gebeld worden en meteen op voicemail
 
Ik heb dat probleem ook en ik ben benieuwd of dat wat Sander heeft voorgesteld bij TD heeft gewerkt.

thatrunks 11-05-10 01:28

Dit probleem heb ik ook heel lang gehad met mijn Iphone 2G die is gejailbreaked en unlocked met RedSnow 0.9.2 toentertijd versie 3.1.3. Ik heb Vodafone Zakelijk.
Mensen bellen mij en krijgen vervolgens gewoon mijn voicemail te horen terwijl dat ding toch echt aanstaat. Dit gebeurde de hele dag door maar niet constant.. Zelf kan ik ze moeiteloos keer op keer bellen. Het vervelende is alleen dat ik elke keer smsjes krijg dat ik gebeld ben...
Ik heb toen me iphone naar de 'stock' 3.1.3 firmware teruggezet dus helemaal leeg zeg maar. Daarna heb ik een custom firmware gemaakt via Snowbreeze. Gewoon de simple optie aangeklikt. Daarna hersteld via Itunes (de Snowbreeze Custom IPSW die je hebt aangemaakt). Vervolgens via Bootneuter me iphone unlocked. En de reservekopie teruggezet.. Sindsdien ben ik volledig bereikbaar. :) Ik dacht ik probeer het eens niet via Redsnow maar via Snowbreeze + Bootneuter blijkt toch beter te werken.. :)

In het verleden had ik opties gelezen over dat je e-mail aanstaat (continu ophalen van de mail) en je berichtgeving die aanstaat ervoor kan zorgen dat je deze problemen krijgt. Maar dat staat nu beide aan en deze week geen enkele keer de melding gehad :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:42.