iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 3G Haalt Telkens E-mail Op Bij Bellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53166-iphone-3g-haalt-telkens-e-mail-op-bellen.html)

EN-IS 31-01-10 16:09

iPhone 3G Haalt Telkens E-mail Op Bij Bellen
 
Hej mensen,

ik moet het toch maar eens gaan vragen, want ik wordt er gek van. Telkens als ik ga smsen, of bellen (dus tijdens het gesprek) haalt mijn iphone e-mail op (ik hoor dan het geluid van binnenkomende e-mail), ik heb 1 account op me toestel met deze instellingen:

Fetch new data: off
Push: off
FETCH: MANUALLY


Onder "Fetch new data > Advanced > ACCOUNT > Manual"

Deze stond net op FETCH heb nu veranderd naar MANUAL! Dit heeft ook niet geholpen, heb zojuist via Processes de e-mail applicatie gesloten, stuur ik een sms, is die weer opgestart :confused::mad:

Iemand een idee hoe ik dit uit kan zetten? Dus ik wil niet dat er e-mail wordt opgehaald als ik sms of bel, alleen als ik zelf op de MAIL icoon klik! Thanx

Pascal717 31-01-10 16:55

De iPhone eens herstellen. Zou het anders niet weten :rolleyes:

ButcherJF 31-01-10 18:28

Ik heb inderdaad hetzelfde. Heb me er niet zozeer aan geërgerd tot nu toe, meer over verwonderd eigenlijk......

EN-IS 31-01-10 21:03

Ja het is wat, ik weet ook niet wanneer het is begonnen, waarschijnlijk direct nat het instellen van mijn account, eerder was me niet opgevallen. Ik zou het fijn vinden als er een oplossing is, het is best irritant, zit je op je laatste batterij streepje, moet je even een belangrijk telefoontje plegen, zit je freaking telefoon e-mail te checken, je kan de frustratie begrijpen natuurlijk :)

EN-IS 02-02-10 22:13

Ik heb de iPhone geupdate naar de nieuwe FW, 3.1.2, zat op 3.0, zonder baseband update dus naar 3.1.2 gegaan, weer alles ingesteld of eigenlijk gewoon de backup teruggezet.

Haalt die shit ding de e-mail nog steeds op bij bellen of smsen. Dit is erg irritant, niemand een oplossing?

Timovich 08-02-10 15:43

Hé dat heb ik ook!
Dan kijk in SBSettings naar openstaande programmas, en dan is de mail-app vaak actief terwijl ik die niet eens had opgestart.
Weet ook niet hoe het komt :mad:

remundo7000 08-02-10 16:51

Gek, bij mij is het juist andersom. De mail-app is 'native', dus hoort altijd op de achtergrond mee te draaien. En toch wordt mijn mail meestal (dus niet altijd) pas opgehaald als ik de mail-app open. En dat terwijl ik wel één exchange-account heb.

Ik ziet dat je hebt gejailbreakt. Iets dat mij opviel, en misschien kan helpen: ik heb zowel de jailbreak-apps backgrounder als proswitcher, en met proswitcher lijkt het alsof je de mail-app (en alle andere native apps die op de achtergrond draaien) uit kan zetten. Ik wil dat zelf niet, maar het is een poging waard.
Kijken wat ie doet!

Edit: jammer, het werkt dus niet! Zie post van Raggamannn hieronder.

Raggamannn 08-02-10 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 414176)
Gek, bij mij is het juist andersom. De mail-app is 'native', dus hoort altijd op de achtergrond mee te draaien. En toch wordt mijn mail meestal (dus niet altijd) pas opgehaald als ik de mail-app open. En dat terwijl ik wel één exchange-account heb.

Ik ziet dat je hebt gejailbreakt. Iets dat mij opviel, en misschien kan helpen: ik heb zowel de jailbreak-apps backgrounder als proswitcher, en met proswitcher lijkt het alsof je de mail-app (en alle andere native apps die op de achtergrond draaien) uit kan zetten. Ik wil dat zelf niet, maar het is een poging waard.
Kijken wat ie doet!

Na enkele minuten start hij weer op :) (hetzelfde effect wanneer je hem uitzet via processes)

Timovich 08-02-10 20:41

Ja klopt volgens mij. Want ik heb de gewoonte alle Apps op de achtergrond af te sluiten voor dat ik mijn iPhone op stadby zet (lijkt me dat de batterij dan minder snel leeg gaat). Alleen heb ik het idee dat de mail app op een willekeurig moment weer vanzelf start.

Maar het gekke is dat deze bij mij ook echt pas mail ophaald als ik ga bellen. Terwijl me dat niet logisch lijkt omdat de dataverbinding dan toch juist word uitgeschakeld als je belt? (tenzij je op Wi-Fi zit). Of is het gewoon zo dat lijkt alsof het altijd zo is als je gaat bellen terwijl hij misschien gewoon actief wordt omdat je m uit de slaapstand haalt om te gaan bellen?

Raggamannn 08-02-10 21:08

Apple heeft in 1 van de laatste updates ervoor gezorgd dat je nu ook tijdens het bellen gebruik kon blijven maken van je 3G..
Misschien is het niet zo gek dat deze*bug* daardoor is ontstaan?

EN-IS 08-02-10 21:57

Ik heb verschillende opties geprobeerd, maar heb er ook nog steeds last van, maar dit probleem heb ik dus (denk ik) sinds FW 3.0.

Ik heb ook backgrounder op me iphone, maar maak hier niet eens gebruik van.

Jammer, misschien dat iemand anders een oplossing tegenkomt, duimen jongens :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:59.