iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

jurre 08-03-10 19:21

Vervolg op mijn verhaal hierboven:
er is nog steeds geen reactie op mijn brief die ik naar de afdling Klachten van T-mobile heb verstuurd. Na weer zeer onvriendelijk te zijn behandeld door de klantenservice heb ik een voorbeeld brief van Tros Radar gedownload Garantie-TROS Radar en die is nu aangetekend onderweg. Ik hou jullie op de hoogte!

p.s. zullen we met zn allen stampij gaan maken op een drukke dag/avond bij de T-mobile shops. Flashmob?;)

marijn-schipperus 08-03-10 20:14

Bedankt voor de reacties, ik zal vanavond een uitgebreide brief maken en aangetekend versturen. Mocht dit niet helpen, dan kan ik nog rechtsbijstand inschakelen of consumenteninstanties. Ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

update: heb een brief van anderhalf kantje opgesteld waarin ik mijn probleem en rechten uitleg. Had de brief nog een stuk uitgebreider willen maken, maar de bewijslast ligt nu bij t-mobile en ik wil niet gelijk al mijn kruit verschieten. Brief gaat morgen op de post en dan is het wachten.

Marijn

patje023 09-03-10 19:09

Defecte Home-Button door Vochtschade
 
Geachte Mede-Gedupeerde,

Ik heb zoals velen van jullie de beruchte "reparatie-opdracht" binnen gekregen van T-mobile die het defect aan mijn I-phone 3GS (aangeschaft eind September 2009) wijt aan feit dat er "Vochtschade" is geconstateerd...Hierbij kan ik een nieuw of geheel gerefurbished toestel voor een bedrag van 275,04 Euro (incl. BTW) laten opsturen, exclusief onderzoekskosten?!

Uiteraard heb ik mijn I-phone in de paar maanden dat ik hem had goed verzorgd, beschermende hoes, nooit in contact vocht, nooit laten vallen, etc. Ik heb contact opgenomen met T-Mobile klantenservice die mij ten eerste als gerespecteerd klant (maarliefst al bijna 9 jaar) zeer slecht behandelde en mij doorverwezen naar het bedrijf Solid Vision met het telefoon nr. 070-3073107.

Helaas wisten de incompetente medewerkers van Solid Vision Bv. mij hetzelfde te vertellen als de onbeschofte medewerkers van T-Mobile Klantenservice, nl. dat de vochtindicator was gekleurd...Tot mijn ongenoegen heb ik hun vriendelijk doch spoedig verzocht mijn telefoon terug te sturen.

Heeft iemand vergelijkbare situatie en conflict gehad met T-Mobile en Solid Vision? Weet iemand wat ik in deze kan doen en of ik enig recht heb om misschien een vervangend toestel te krijgen??? Ik ben van plan hier veel tijd en moeite in te steken om mijn recht te krijgen want dit slaat nergens op...

Groet,

Patrick v/d P. :mad:

Dvanbergem 09-03-10 21:30

Heb precies hetzelfde geneuzel meegemaakt. Toestel bleef in de herstelmodus hangen(loopen). T-mobile hield voet bij stuk: ik zou het toestel aan vocht heb blootgesteld omdat het stickertje dat zegt. Total loss volgens hun repshop (knap zo'n diagnose zonder uberhaupt t toestel te onderzoeken). Mijn verhaal over de werkelijke oorzaak (upgrade naar 3.1.3) werd vrolijk genegeerd, of ik even 325,- wilde aftikken voor een 2e hands (gerefurbished) toestel.
Heb het onmiddellijk terug laten sturen en zelf gefixed door naar 3.1.2 terug te gaan. Volgens mij is de enige manier om tegen dit soort praktijken te strijden idd de krachten bundelen en de publiciteit zoeken..

aabullets 09-03-10 22:08

Inderdaad hier zelfde gezeik. Heb contact opgenomen met arag mijn rechtsbijstandsverzekering. Het verhaal uitgelegd en zij adviseerde mij een aangetekende brief te sturen met daarin t-mobile 2 weken de tijd geven om alsnog tot reparatie over te gaan. En dat er anders een rechtzaak van komt. Tevens in de brief uitgelegd dat ten eerste er niet bewezen kan worden dat mijn gebrek aan de telefoon niet door vocht kan komen. En ten tweede dat een vochtindicator aan de buitenkant van het toestel nooit een bewijs kan zijn van daadwerkelijke vochtschade. Tevens heb ik uitgelegd dat de plek waar de vochtindicator zit een plek is waar iedereen wel eens blaast om bijv. stof weg te halen en dat als je met consumptie blaast nooit de garantie van een telefoon kan vervallen.

Iedereen succes hiermee en ik houdt julli op de hoogte

marijn-schipperus 09-03-10 22:54

ik heb vandaag ook een aangetekende brief richting t-mobile verstuurd, heb daarin precies hetzelfde gezegt, ook die van die vochtindicatoren. er zijn zelfs aplicaties waarbij je in de microfoon moet blazen en de microfoon zit naast de dockconnector.
Ben benieuwd hoe t-mobile reageerd en mochten ze het niet herstellen zal ik ook mijn rechtsbijstand inschakelen. Ook denk ik dat het kan helpen om inderdaad de publiciteit in te gaan.

succes iedereen

unnamed 11-03-10 14:35

ook een brief gestuurd met de vraag of ze uit kunnen leggen waarop de veronderstelling gebaseerd is dat het optreden van vochtschade het defect veroorzaakt heeft (dit kon SV en TM beide niet verklaren over de telefoon)

ook ik hou jullie op de hoogte hoe TM deze schandelige zaak afhandeld!

marijn-schipperus 11-03-10 16:19

denk dat deze vraag niet beantwoord kan worden, SV mag het toestel niet openmaken. Blijft raar dat de garantie vervalt zonder dat er gekeken wordt wat de schade is.

rwientjes 18-03-10 21:30

Mijn IPhone 3G heeft 25 MINUTEN in een plas water van 5 cm diep gelegen. Nu is het 2 weken later en hij doet het nog perfect. Ik heb hem nadat ik hem uit het water gehaald heb uitgezet en 5 dagen rustig laten drogen. Daarna heb ik hem aangezet en getest.1 Dag later heb ik hem opgeladen. Tot nu werkt hij perfect. Hopen dat het zo blijft uiteraard.

iKolia 21-03-10 00:14

Nu 1 maand verder en 2 keer opgestuurd naar Solid Vision zeggen ze dat me Iphone vochtschade heeft, terwijl duidelijk te zien is dat het gaat om stof schade, medewerker van T-mobile en nog andere mensen zeggen hetzelfde, maar Solid Vision had voet bij stuk en zegt dat het gaat om vochtschade, krijg steeds me iphone gerepareerd terug en begin er een beetje moe van te worden, of een nieuwe toestel voor 180,- of gerepareerd terug. Wat kan ik hier tegen doen?

Begin er echt moe van te worden, Solid Vision schuift het steeds af op vochtschade terwijl indicator gewoon wit is.

marijn-schipperus 21-03-10 11:56

Ik heb gister mn iphone ongerepareerd terug ontvangen. Maar nog steeds geen antwoord op mn aangetekende brief. Ben bang dat het nog wel ff gaat duren.
Marijn

iKolia 22-03-10 16:20

Vandaag me Iphone voor 3e x laten opsturen, word er echt chagrijn van bah

aabullets 23-03-10 13:46

vandaag iphone terug ontvangen. niet gerepareerd of iets. van t-mobile zelf niets gehoord. stelletje hufters.

aabullets 23-03-10 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dvanbergem (Bericht 424700)
Heb precies hetzelfde geneuzel meegemaakt. Toestel bleef in de herstelmodus hangen(loopen). T-mobile hield voet bij stuk: ik zou het toestel aan vocht heb blootgesteld omdat het stickertje dat zegt. Total loss volgens hun repshop (knap zo'n diagnose zonder uberhaupt t toestel te onderzoeken). Mijn verhaal over de werkelijke oorzaak (upgrade naar 3.1.3) werd vrolijk genegeerd, of ik even 325,- wilde aftikken voor een 2e hands (gerefurbished) toestel.
Heb het onmiddellijk terug laten sturen en zelf gefixed door naar 3.1.2 terug te gaan. Volgens mij is de enige manier om tegen dit soort praktijken te strijden idd de krachten bundelen en de publiciteit zoeken..


hoe kan ik dan terug gaan naar 3.1.2 ??? zou voor mij ook de optie zijn denk.

iKolia 27-03-10 18:25

Dit is te grappig voor woorden, ik heb me iphone 2 laten opsturen 2e x zeggen ze dat 't ( vochtschade ) is terwijl er stof onder schermp zit en nu 3e x opgestuurd zeggen ze val en stoot schade haha gaat nergens over. Wat kan ik nu nog doen?

kwaak 28-03-10 18:25

Zelfde ergernissen bij mij.

Iphone deed niks meer nog voordat mijn abonnement in was gegaan. SV> vochtschade.
Brief naar T-Mobile. Geen reactie. Met de klantenservice gebeld. Klantenservice: "Uw bezwaar is afgewezen.... u krijgt geen reactie meer van ons, omdat met de constatering van vochtschade de zaak is afgedaan"
Bij Fixsupport de iPhone open laten maken. Geen vocht geconstateerd, ook de indicatoren op de main pcb zijn niet verkleurd.
Nu een aangetekende brief naar T-Mobile gestuurd om daarmee alsnog reparatie/vervanging af te dwingen.

Ik hoop dat het gaat lukken. Al verwacht ik niet veel van T-Mobile.

Bundelen van klachten en krachten lijkt mij (als de aangetekende brieven niet werken) verstandig. Liefst in samenwerking met een consumentenorganisatie.

iKolia 28-03-10 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwaak (Bericht 431393)
Zelfde ergernissen bij mij.

Iphone deed niks meer nog voordat mijn abonnement in was gegaan. SV> vochtschade.
Brief naar T-Mobile. Geen reactie. Met de klantenservice gebeld. Klantenservice: "Uw bezwaar is afgewezen.... u krijgt geen reactie meer van ons, omdat met de constatering van vochtschade de zaak is afgedaan"
Bij Fixsupport de iPhone open laten maken. Geen vocht geconstateerd, ook de indicatoren op de main pcb zijn niet verkleurd.
Nu een aangetekende brief naar T-Mobile gestuurd om daarmee alsnog reparatie/vervanging af te dwingen.

Ik hoop dat het gaat lukken. Al verwacht ik niet veel van T-Mobile.

Bundelen van klachten en krachten lijkt mij (als de aangetekende brieven niet werken) verstandig. Liefst in samenwerking met een consumentenorganisatie.

Heb geen vochtschade alleen maar stof onder scherm ( duidelijk ) hou me op de hoogte van je brieft etc.

unnamed 29-03-10 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn-schipperus (Bericht 428436)
Ik heb gister mn iphone ongerepareerd terug ontvangen. Maar nog steeds geen antwoord op mn aangetekende brief. Ben bang dat het nog wel ff gaat duren.
Marijn

Marijn,

hier precies hetzelfde, na twee brieven zelfs niet gehoord. hufters!!!

kantonrechter moet misschien maar uitsluitsel geven. al gecheckt alles wordt gedekt door mn rechtsbijstandverzekering!

unnamed 29-03-10 09:57

@ marijn, ljikt me verstandig (bundelen)!!!!

marijn-schipperus 29-03-10 10:05

Ik heb vrijdag gebeld naar de klantenservice en heb te horen gekregen dat ze mijn brief hebben ontvangen. Als het goed is krijg ik vandaag of morgen een antwoord. Ik hou jullie op de hoogte.
Marijn


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:01.