iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

FridgeNL 19-04-10 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door emonty (Bericht 440372)
niet nodig, ze krijgen 0,0 van me, ik betaal de rekeningen gewoon niet meer.
Laat ze me maar voor de rechter slepen. Ik ga, zodra ik het weer terug heb van SolidVision de Iphone door een derde partij laten onderzoeken. Waterschade, right!! Tis gewoon een ontwerpfout.
De connector is open, in de lucht zit vocht en zo ook als je uitademt, tuurlijk hebben ze goed over nagedacht die water sensoren, die kun je calibreren zoals je wilt, maar het blijft een feit dat ze daar niet voor niets zitten: een hele goeie manier om meer te verdienen, ipv het ontwerp zo te maken dat bij normaal gebruik dit nooit kan/mag gebeuren

Heel verstandig....je beseft natuurlijk wel dat je het op zo'n manier niet gaat winnen? Het enige wat je hiermee bereikt is een oplopende rekening, afsluiting van je abonnement maar wel een betalingsverplichting, een BKR registratie en kosten die je zal gaan maken i.v.m. het laten voorkomen. Owja....zou bijna vergeten dat je waarschijnlijk ook opdraait voor de kosten die T-Mobile maakt :D

emonty 19-04-10 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fridge65 (Bericht 440384)
Heel verstandig....je beseft natuurlijk wel dat je het op zo'n manier niet gaat winnen? Het enige wat je hiermee bereikt is een oplopende rekening, afsluiting van je abonnement maar wel een betalingsverplichting, een BKR registratie en kosten die je zal gaan maken i.v.m. het laten voorkomen. Owja....zou bijna vergeten dat je waarschijnlijk ook opdraait voor de kosten die T-Mobile maakt :D

al aan gedacht: de oplossing is simpel: Ik heb al maanden korting omdat de 3G ontvangst bij mij thuis er niet of nauwelijks is. Ze roepen al maanden dat er verbetering komt en ik heb een keuze: of korting of contract opzeggen, dat laatste ga ik nu dus doen ;-)

FridgeNL 19-04-10 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door emonty (Bericht 440385)
al aan gedacht: de oplossing is simpel: Ik heb al maanden korting omdat de 3G ontvangst bij mij thuis er niet of nauwelijks is. Ze roepen al maanden dat er verbetering komt en ik heb een keuze: of korting of contract opzeggen, dat laatste ga ik nu dus doen ;-)

Ook dat gaat niet zomaar, je had er beter aan gedaan om die korting niet te accepteren. Maar goed....als je er toch vanaf wilt dan zal je van verdere korting moeten afzien en eisen dat de service verbetert wordt en ze een redelijke termijn stellen om het op te lossen (minimaal 2 weken). Doe dit dan wel schriftelijk en via aangetekend schijven, komen ze dit niet na dan zeg je het contract eenzijdig op ook weer via een aangetekende brief. Gaan ze hiermee akkoord...prima....zo niet dan sta je ook voor de rechter.

Zou het overigens wel eerst telefonisch proberen, misschien zijn ze daar al heel coulant en ontbinden ze je contract al op die manier. Geef je echter weinig kans omdat je al een korting hebt geaccepteerd, maar goed....niet geschoten is altijd mis natuurlijk ;)

emonty 19-04-10 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fridge65 (Bericht 440388)
Ook dat gaat niet zomaar, je had er beter aan gedaan om die korting niet te accepteren. Maar goed....als je er toch vanaf wilt dan zal je van verdere korting moeten afzien en eisen dat de service verbetert wordt en ze een redelijke termijn stellen om het op te lossen (minimaal 2 weken). Doe dit dan wel schriftelijk en via aangetekend schijven, komen ze dit niet na dan zeg je het contract eenzijdig op ook weer via een aangetekende brief. Gaan ze hiermee akkoord...prima....zo niet dan sta je ook voor de rechter.

Zou het overigens wel eerst telefonisch proberen, misschien zijn ze daar al heel coulant en ontbinden ze je contract al op die manier. Geef je echter weinig kans omdat je al een korting hebt geaccepteerd, maar goed....niet geschoten is altijd mis natuurlijk ;)

elke drie maanden als ik bel vragen ze of ik korting wil of het kontrakt ontbinden. De drie maanden met korting zijn per 1 mei weer verlopen dus dan bel ik weer en zal het ditmaal opzeggen worden. Maar bedankt voor je tips!

FridgeNL 19-04-10 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door emonty (Bericht 440391)
Maar bedankt voor je tips!

Als laatste.....voortijdig contract ontbinden is iPhone inleveren bij T-Mobile.

mattmaxx 19-04-10 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fridge65 (Bericht 440394)
Als laatste.....voortijdig contract ontbinden is iPhone inleveren bij T-Mobile.

Hmm... ik heb die korting ook. Als ik nou bel en inga op het voorstel om het contract te ontbinden. Dan moet ik mijn toestel inleveren ja. Maar dan kan ik toch vrolijk melden dat ze die al hebben? In reparatie?

FridgeNL 19-04-10 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mattmaxx (Bericht 440396)
Hmm... ik heb die korting ook. Als ik nou bel en inga op het voorstel om het contract te ontbinden. Dan moet ik mijn toestel inleveren ja. Maar dan kan ik toch vrolijk melden dat ze die al hebben? In reparatie?

Als jij het nodig acht en het risico wilt lopen dat je ooit opgaat voor verduistering en dat geen probleem vind....

mattmaxx 19-04-10 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fridge65 (Bericht 440400)
Als jij het nodig acht en het risico wilt lopen dat je ooit opgaat voor verduistering en dat geen probleem vind....

Sorry? Verduistering? Ik heb hier pokkeslechte dekking, vaak ben ik volstrekt onbereikbaar. Ik vind de korting volstrekt niet opwegen tegen het ongemak. Daarom wil ik ingaan op het aanbod van T-Mobile voor ontbinding. De telefoon hebben ze al op hun reparatieafdeling. What's the point?

emonty 19-04-10 13:24

Ik zou eerst de telefoon terug nemen, dan ontbinden en toestel opsturen.
Voor dat ik het opstuur ga ik er echt mee in bad!! ;-)

FridgeNL 19-04-10 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mattmaxx (Bericht 440404)
Sorry? Verduistering? Ik heb hier pokkeslechte dekking, vaak ben ik volstrekt onbereikbaar. Ik vind de korting volstrekt niet opwegen tegen het ongemak. Daarom wil ik ingaan op het aanbod van T-Mobile voor ontbinding. De telefoon hebben ze al op hun reparatieafdeling. What's the point?

Ik had even niet mee gekregen dat je telefoon er echt al lag, uit je bericht begreep ik meer dat je het wilde laten voordoen alsof de telefoon bij de reparateur lag terwijl je hem gewoon in je bezit had, sorry voor het misverstand ;)

mattmaxx 19-04-10 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fridge65 (Bericht 440417)
Ik had even niet mee gekregen dat je telefoon er echt al lag, uit je bericht begreep ik meer dat je het wilde laten voordoen alsof de telefoon bij de reparateur lag terwijl je hem gewoon in je bezit had, sorry voor het misverstand ;)

Oh.. okee ;-)

arno72 20-04-10 18:18

Beste allemaal,

Heeft mij 2 maanden beziggehouden, maar heb nu een nieuwe telefoon, 2 maanden korting en een excuses ontvangen van t-mobile. Met het wetboek in de hand, rechtsbijstand en een advocaat heb je zo weer een nieuwe telefoon. T-mobile heeft geen poot om op te staan zolang ze niet kunnen aantonen dat de vocht de oorzaak is van de klacht. Vragen? Stuur mij een mail en probeer zo snel mogelijk te reageren.

Update.

Aan de reacties heb ik gemerkt dat ik niet de enige ben. Als het jullie gelukt is om een nieuwe telefoon te bemachtigen zorg er dan wel voor dat jullie een nieuwe garantie krijgen van 2 jaar en je niet af laat schepen met het restant van de oude garantie.

maikbos 20-04-10 21:22

ik heb soms ruis tijdens het bellen, mn microfoon werkt in ieder geval niet goed meer (soms ineens zo'n rare toon door het gesprek net als wanneer je de telefoon bij een geluidsbox houdt) en omdat mijn vochtindicator rood is wil tmobile nu helemaal niets meer repareren. Ik laat nu ergens anders ik denk ipod-service of iphoneworld de microfoon vervangen (ben ik zo'n 60 euro kwijt ipv de 275 euro die ik via tmobile zou moeten betalen).... ik ga bij die mensen es vragen of vocht uberhaupt het probleem van de kapotte microfoon is!!

ik heb in ieder geval een mailtje naar radio kassa gestuurd over het feit dat het wel een beetje belachelijk is dat wanneer een vochtindicator aan de buitenkant van een toestel zit dit direct de volledige garantie kan laten vervallen. kreeg dit antwoord:

Citaat:

Radio Kassa heeft hier meerdere malen aandacht aan besteed - ik ga met uw voorbeeld weer een poging wagen hier een uitzending aan te wijden.
ben benieuwd!!

jurre 21-04-10 10:33

Na veel gezeur en gedreig krijg ik nu eindelijk een nieuwe iphone.
Even een kleine update voor de mensen die mijn verhaal niet helemaal kennen:
Had mijn iphone 10 dagen, en net als bij jullie: vochtschade, reparatiekosten 310 euro.
Eerst een klacht/brief gestuurd, geen reactie. Daarna een brief verstuurd (voorbeeld brief trosradar) daarin ging ik dreigen met contractbreuk als ze niet binnen een bepaalde tijd voor een passende oplossing zorgen.

Toen die termijn voorbij was heb ik mijn laatste factuur terug geboekt waarna ik een herinnering kreeg van t-mobile dat ik een rekening niet betaald had (JOH!!). Toen heb ik de klantenservice zelf opgebeld met de mededeling dat ik pas ga betalen zodra zij met een passende oplossing komen. Enkele dagen later kreeg ik van after sales een belletje dat zij morgen mij een nieuw toestel komen brengen.

Een belangrijk gegeven, juridisch gezien, als jij hun een termijn oplegt dat zij binnen die termijn met een passende oplossing moeten komen en zij reageren niet, en je gaat de incasso stop zetten of iets dergelijks, zorg dan dat je het bedrag dat je MOET betalen op een spaarrekening of iets zet!!! Met de gedachte 'ik was wel van plan om het te betalen maar jullie moeten eerst met een oplossing komen'. Als je dat niet doet lijkt het net alsof je weigert te betalen en dan sta je juridisch gezien minder sterk in je schoenen.

Voor goed advies (ik ben eenmaal geen advocaat o.i.d.) ga naar het juridsche loket (voor 'gratis' juridische advies)

voor meer details, mail maar en dan vertel ik het uitgebreider....

succes allemaal!

wiets_ams 25-04-10 13:38

goh jammer had ik net gister wat op het forum gezet, is het met een update verloren gegaan; kwam er op neer iig dat ik ook vochtschade heb gehad binnen 2,5 week na het kopen van een iphone (mijn display lichtje ging kapot). Geen flauw idee hoe, maar het wordt in ieder geval niet gerepareerd. Ik ga er werk van maken, want dit klopt niet.

marijn-schipperus 27-04-10 18:30

hallo allemaal

Heb afgelopen vrijdag een tweede klachtenbrief verstuurd waarin ik t-mobile sommeer mij binnen 7 dagen een nieuwe iphone te leveren. Als het niet gebeurd zal ik een advocaat inschakelen. Arno, nog heel erg bedankt.
Ik houd jullie op de hoogte
Marijn

emonty 27-04-10 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marijn-schipperus (Bericht 443621)
hallo allemaal

Heb afgelopen vrijdag een tweede klachtenbrief verstuurd waarin ik t-mobile sommeer mij binnen 7 dagen een nieuwe iphone te leveren. Als het niet gebeurd zal ik een advocaat inschakelen. Arno, nog heel erg bedankt.
Ik houd jullie op de hoogte
Marijn

Heb ik ook gedaan!!! success

unnamed 27-04-10 19:04

same here,

tnx to arno!

emonty 27-04-10 19:11

Ik heb Arno een mail gestuurd maar nog niets gehoord, kan iemand die van hem bericht heeft gekregen, mij ook die info mailen, dank je!!

DouweK 29-04-10 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jurre (Bericht 441359)

Een belangrijk gegeven, juridisch gezien, als jij hun een termijn oplegt dat zij binnen die termijn met een passende oplossing moeten komen en zij reageren niet, en je gaat de incasso stop zetten of iets dergelijks, zorg dan dat je het bedrag dat je MOET betalen op een spaarrekening of iets zet!!! Met de gedachte 'ik was wel van plan om het te betalen maar jullie moeten eerst met een oplossing komen'. Als je dat niet doet lijkt het net alsof je weigert te betalen en dan sta je juridisch gezien minder sterk in je schoenen.

Dit snap ik (juridisch gezien) niet. Wat jij met je geld doet moet je lekker zelf weten. Als je maar weer betaalt als dat moet.

Verder zou ik met het eisen van een telefoon een termijn van twee weken aanhouden, dat is volgens mij gebruikelijk.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.