//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) In de Kassa-uitzending (VARA) van week 18 2010 wordt aandacht besteed aan de vochtschadesmoes van T-mobile en T-mobile heeft toegezegd alle apparaten te repareren / ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #261  
Oud 09-05-10, 09:57
hbenders hbenders is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 7
Standaard

In de Kassa-uitzending (VARA) van week 18 2010 wordt aandacht besteed aan de vochtschadesmoes van T-mobile en T-mobile heeft toegezegd alle apparaten te repareren / vervangen in gevallen waarbij de schade niets met vocht te maken heeft. Gewoon een k..smoes van T-mobile en niet intrappen. Zoek de uitzending op op 'Uitzending gemist' en verwijs er na wanneer ze bij T-mobile niet in het tuig willen. Gewoon volhouden.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #262  
Oud 09-05-10, 10:26
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Jep gister op Kassa geweest en iedereen wordt vanaf nu geholpen door Tmobile met vochtschade. Ik zou zeggen iedereen sla je slag.
__________________
NWO 666
  #263  
Oud 09-05-10, 10:55
marijn-schipperus marijn-schipperus is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 28
Standaard

Ik zal morgen wel bellen dat ik de uitzending heb gezien en vragen wanneer ik me iphone kan ophalen. Ben benieuwd of het nu echt zo makkelijk gaat. Ben benieuwd. Julie horen van me wat hun antwoord was.
  #264  
Oud 09-05-10, 17:48
maikbos maikbos is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 43
Standaard

ik heb ook een email gestuurd richting t-mobile met verwijzing naar het programma! Samen met de email die ik eerdre van radio kassa heb gekregen met de melding dat ze er misschien weer een item van kunnen maken. Blijkbaar is dat gebeurd
  #265  
Oud 10-05-10, 08:54
marijn-schipperus marijn-schipperus is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 28
Standaard

Heb gebeld met de klantenservice, maar ze zei dat ze me niet kon helpen. Ik moest de reactie op mn klachtenbrief afwachten. Ze gaf toe dat als ik met een camerateam van kassa langskwam ik een grotere kans had. Echt belachelijk, ze hebben er niks van geleerd. Heb gemailt naar kassa belbus dat t-mobile mij nog steeds niet wil helpen. Ben benieuwd.
Marijn
  #266  
Oud 10-05-10, 10:08
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Je moet zowiezo ff wachten op je klachtenbrief denk ik. Maar ik zou wel dreigen om weer naar Kassa, consumentenbond en aan die hand van die aflevering je rechtssbijstandverzekering in te schakelen.
  #267  
Oud 10-05-10, 12:45
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

Afspeelpagina
  #268  
Oud 10-05-10, 14:16
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

Beste mensen,

De aanhouder wint.

Ik ben vrijdag gebeld door TM maar kon niet opnemen en ze vroeg mij dmv een sms of ik hun terug wilde bellen. Vandaag gedaan en ik kreeg te horen dat er morgen een koerier langs komt om mij een nieuwe iphone 3g te komen brengen! geen extra kosten, geen contractverlening of niet.

Dus......blijf volhouden.

De kassa uitzending heeft ook wel invloed gehad gok ik!
  #269  
Oud 10-05-10, 15:08
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Met het zien van de uitzending krijg ik sterk het gevoel dat de interne policy bij T-Mobile is alle klanten zoveel mogelijk afschepen c.q aan het lijntje houden.

De woordvoerder heeft onbewust kenbaar gemaakt hoe er gewerkt wordt intern. Er is degelijk binnen T-Mobile een beslissing genomen om schade af te wimpelen als "vochtschade". Een stagiaire of telefoniste verzint dit niet. Daarnaast is de brief door de afdeling Juridische zaken geweest ter controle.

Conclusie: T-mobile doet dingen bewust en bewijst chaotisch georganiseerd te zijn.
  #270  
Oud 10-05-10, 22:25
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Ja dat is iets wat zeker is.
  #271  
Oud 13-05-10, 13:22
stan12345 stan12345 is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 13
Standaard Vochtschade

Ik ben al vanaf begin maart bezig met T-Mobile en Solid Vision (de geautoriseerde reparateur van Apple).
Had last van haarscheurtjes. Kreeg steeds van Solid Vision te horen dat er sprake was van VOCHTSCHADE en dus geen aanpraak op garantie had.
Natuurlijk is dat mogelijk als de behuizing defect is (haarscheurtjes).

VOCHTSCHADE is het toverwoord van Solid Vision om onder de garantie uit te komen!

Solid Vision is dan ook niet gevoelig voor argumentatie waarom je wel in aanmerking komt voor garantie.

Na een uitgebreide en aangetekende verstuurde klacht aan T-Mobile eindelijk mijn recht gehaald en gekregen.

Twee weken geleden heeft T-Mobile beloofd dat mijn Iphone vervangen gaat worden. Gisteren is deze dan eindelijk door Solid Vision verstuurd.
Ik hoop dat deze morgen in mijn brievenbus land.

Naar mijn mening geeft Solid Vision slechte service en probeert gedupeerde klanten met een kluitje het riet in te sturen.
Daarnaast verschuilt T-Mobile zich te veel achter Solid Vision.
Dat moeten ze niet volhouden, want uiteindelijk zal ze dat ook een slechte naam opleveren.

Recht hebben is nog steeds geen recht krijgen. Volhouden dus.
  #272  
Oud 18-05-10, 20:24
wiets_ams wiets_ams is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Smile Een nieuwe iphone

Beste mensen, ik ben zo blij dat ik zoveel tips op het forum heb gevonden over vochtschade! Heel veel dank voor ieder die zijn verhaal hier op het forum zette.
Ik heb gister reactie op mijn brief aan Tmobile gekregen, ze hebben me vandaag een nieuwe iphone opgestuurd.

Ik begreep dat als je iphone niet ouder is dan 60 dagen dat je sowieso een nieuwe krijgt en als hij ouder is ze 'm in elk geval gaan openmaken om te kijken waar je probleem vandaan komt....

Houd vol iedereen!
  #273  
Oud 19-05-10, 00:45
marijn-schipperus marijn-schipperus is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 28
Standaard

Steeds meer verhalen van mensen die een nieuwe iphone krijgen. Denk dat de kassa uitzending wel heeft geholpen. Wacht ook nog steeds op een reactie van t-mobile op mn klachtenbrief. Hoop dat ik ook binnekort goed nieuws kan posten hier. Ik houd jullie op de hoogte.

@wiets_ams, iphone wordt door t-mobile/Solid vision nooit opengemaakt. Hebben ze geen toestemming voor.
  #274  
Oud 19-05-10, 09:55
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

Ik ben van mening dat de uitzending van Kassa heel goeds heeft gedaan.

Werd vorige week gebeld, nadat ik al drie brieven had verstuurden constant werd afgewimpeld, met de mededeling dat ze morgen een nieuwe iPhone kwamen brengen.

Prima!

Als klap op de vuurpijl heb ik een mn 3G afgegeven en een 3Gs terug gekregen. Helemaal top!

Voor de rest: hou vol en refereer aan Kassa en dreig eventueel met juridische stappen
  #275  
Oud 23-05-10, 19:42
maikbos maikbos is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 43
Standaard

naar aanleiding van mijn klachtbrief ben ik vrijdag ook gebeld, gemiste oproep, email gekregen met de vraag wanneer ze telefonisch contact met me kan opnemen om mijn 'probleem op te lossen' en ze gaat me dinsdag terugbellen. Ben erg benieuwd!
  #276  
Oud 25-05-10, 11:22
sumerx5x sumerx5x is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 4
Standaard

Na de uitzending van Kassa op 8 mei heb ook natuurlijk de klantensrvis van T-mobile gebelt en zei dat ik wil geholpen net zo als de jongen van de uitzending, maar helaas moest ik weer een klachten brief schrijven, vervolgens ik ben ook naar de hoofd kantoor van T-mobile in Den Haag gegaan, ik wordt gewoon door de beveilegin naar buiten gestuurd met de mededeling van "mij collega's kunnen jou niet verder helpen miss door de shop"
mij vraag is wat moet ik nu doen?
  #277  
Oud 25-05-10, 12:02
unnamed unnamed is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 57
Standaard

@sumerx5x

toch maar een klachtenbrief sturen en dreigen met juridische stappen en verwijzen naar kassa
  #278  
Oud 25-05-10, 12:16
marijn-schipperus marijn-schipperus is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 28
Standaard

Heb vandaag weer gebeld meT de klantenservice. Ze zei dat ze door de kassaaflevering nu alle zaken aan het bekijken zijn. Ik wordt van de week gebeld en dan komen ze met een passende oplossing. Hoop een nieuw toestel en de drie maanden abbonementsgeld terug. Ik houd julie op de hoogte.
  #279  
Oud 26-05-10, 04:39
Belgicanofl Belgicanofl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 127
Standaard

Gewoon dreigen dat je gerechtelijke stappen gaat ondernemen, vriendin heeft ook zo haar gelijk gehaald en een week later had ze een nieuwe iPhone met een iTunes voucher van €50.

Nuja in haar geval, ze had effectief al haar advocaat gecontacteerd en in testen laten uitvoeren door 3 verschillende labo's die geconstateerd hebben dat het vocht effectief langs vanbinnen gevormd was.

-

In principe moet Apple of het labo dat testen voor hun uitvoert, eerst kunnen bewijzen met geldige documenten dat de vochtschade effectief door de gebruiker toegebracht is, kunnen ze dat niet, dan komen ze in een grijze zone terecht, waarin principe de gebruiker moet vergoed worden.

Nuja het is wel altijd heel moeilijk om ze zover te krijgen, ze zullen je duizenden smoesjes blijven geven, totdat je een advocaat voor hunne neus zet, dan piepen ze anders.
  #280  
Oud 26-05-10, 14:35
marijn-schipperus marijn-schipperus is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 28
Standaard

Yess. Na drie maanden eindelijk mn gelijk gekregen. Maandag komt een koerier mn iPhone omruilen voor een refurbished. Ook krijg ik drie maanden abbonementsgeld terug. Ik hoop dat iedereen vanaf nu wel geholpen wordt.
Marijn
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 19:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 15:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 11:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 10:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:31.