iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

maikbos 31-05-10 23:17

yesss!! vandaag contact gehad met t-mobile. Binnenkort neemt een koerier contact met me op om mn iphone om te laten ruilen! Alle moeite niet voor niets geweest!

Jan4 09-06-10 10:58

Mijn iPhone wordt vandaag/morgen weer teruggestuurd zonder dat deze gerepareerd is (bekende vochtschade smoesje). Mede door alle reacties hier heb ik er voor gekozen om de prijsopgave niet te betalen.

Ik heb nu tijdje geleden een klacht naar T-Mobile gestuurd met dus de verwijzing naar het filmpje en alle andere redenen om aan mijn gelijk te komen!:P

Nog geen antwoord gehad, zal het hier posten als ik meer weet!

sumerx5x 09-06-10 11:06

Ik heb nu eindelijk gister mij vervangende iphone gekregen na dat ik elende heb meegemaakt met hun (t-mobile).

wat ik heb begrepen van T-mobile medewerker dat er een niuwe regeling is gekomen sinds 10 mei 2010.

Jan4 10-06-10 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan4 (Bericht 462012)
Mijn iPhone wordt vandaag/morgen weer teruggestuurd zonder dat deze gerepareerd is (bekende vochtschade smoesje). Mede door alle reacties hier heb ik er voor gekozen om de prijsopgave niet te betalen.

Ik heb nu tijdje geleden een klacht naar T-Mobile gestuurd met dus de verwijzing naar het filmpje en alle andere redenen om aan mijn gelijk te komen!:P

Nog geen antwoord gehad, zal het hier posten als ik meer weet!

zojuist T-Mobile opgebeld. Kreeg na 14 dagen geen reactie op mijn brief..
Hij wilde het gaan regelen en belt morgen terug.

5 minuten later: Weer een telefoontje van T-Mobile, met de melding dat ik een nieuw toestel krijg. Wordt maandag door koerier omgewisseld met mijn oude!!!!!

zijn er nog refurbished 3G's?? of wordt het een 3GS??

unnamed 10-06-10 12:09

3G's zijn eruit. Ik had ook een 3G en kreeg er een 3GS voor terug. Hoop voor jou het zelfde!

Jan4 10-06-10 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door unnamed (Bericht 462941)
3G's zijn eruit. Ik had ook een 3G en kreeg er een 3GS voor terug. Hoop voor jou het zelfde!

Hoop het ook! T-Mobile medewerker zei dat ik een "kaal model" kreeg (dus denk ik meteen aan refurbished).. nu maar hopen dan. Ben iig al heel blij dat 'ie omgeruild wordt!

marijn-schipperus 14-06-10 16:39

Dit is helemaal belachelijk! Vorige week is mij na drie maanden eindelijk een nieuwe iPhone beloofd. Moest besteld worden, zou vier dagen duren. Dus ik vandaag bellen waar die bleef. Krijg ik te horen dat ik geen nieuwe iPhone krijg, het was gewoon vochtschade. Ze weten niet wie hoe het komt dat mij het beloofd is. En omdat ik niks op papier heb staan kunnen ze alles doen. Ik wordt er nog over terug gebeld. Ben echt woest, ben na drie maanden weer terug bij af. Ik ben gewoon belazerd!

sbientje 14-06-10 21:59

Mijn 3GS is nu ook bij SolidVision vanwege een defect bij de koptelefoonuitgang. Als ik al deze verhalen lees ben ik wel bang dat er ook vochtschade wordt geconstateerd. Niet dat ie ooit in het water is gevallen, maar hij zit altijd in mijn broekzak, en soms is het scherm dan wel een beetje vochtig als ik m eruit haal. Ik doe m nu speciaal al andersom (scherm naar voren) in mijn broekzak... Zou balen zijn... Nou ja, we wachten af ...

nickylenders 22-06-10 23:02

nieuwe iphone
 
ik had problemen met het licht van mijn scherm wat niet altijd aanging, en mijn mute knop bleef hange.

tmobile gooide het ook op vochtschade..
na een week lang elke dag te bellen en te mailen hebben ze me toch gebeld dat hij omgeruild kan worden!

laat je niet kennen en blijf volhouden en laat hun bewijzen dat het defect in verband staat met de vochtschade..

SUCCES !!

mattmaxx 30-06-10 17:48

Voor mij nog altijd na een paar maanden geen oplossing. Vandaag gebeld door de klantenservice met de mededeling dat ze (ook na twee brieven van mijn advocaat) vetrouwen hebben in het vochtschadeoordeel van Solid Vision. Een schriftelijke reactie aan mijn advocaat zijn ze niet eens van plan te geven. "Wij doen het gewoon telefonisch met de klant zelf". De Kassa-uitzending lijkt mij in ieder geval niet te helpen. Schandalige methode van T-Mobile. Toestel heeft sim-problemen en is nooit in vochtige omgevingen geweest, anders dan normaal.

Medewerker gaf aan dat ik het maar bij een andere reparateur moest proberen. Ik heb hem gevraagd of, indien een andere reparateur vaststelde dat vochtschade niet het probleem was, zij alsnog reparatie zouden vergoeden. Medwerker bevestigde dit, maar moet nog even nazoeken of hij dat schriftelijk kan bevestigen. Wat een tosti's die gasten zeg.

Suriboy777 30-06-10 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mattmaxx (Bericht 479938)
Voor mij nog altijd na een paar maanden geen oplossing. Vandaag gebeld door de klantenservice met de mededeling dat ze (ook na twee brieven van mijn advocaat) vetrouwen hebben in het vochtschadeoordeel van Solid Vision. Een schriftelijke reactie aan mijn advocaat zijn ze niet eens van plan te geven. "Wij doen het gewoon telefonisch met de klant zelf". De Kassa-uitzending lijkt mij in ieder geval niet te helpen. Schandalige methode van T-Mobile. Toestel heeft sim-problemen en is nooit in vochtige omgevingen geweest, anders dan normaal.

Medewerker gaf aan dat ik het maar bij een andere reparateur moest proberen. Ik heb hem gevraagd of, indien een andere reparateur vaststelde dat vochtschade niet het probleem was, zij alsnog reparatie zouden vergoeden. Medwerker bevestigde dit, maar moet nog even nazoeken of hij dat schriftelijk kan bevestigen. Wat een tosti's die gasten zeg.

Heb jij van Solid Vision het bewijs gehad dat er "vochtschade" is aangetroffen of is het dat T-mobile je zegt dat zij van Solid Vision vernomen hebben dat er vochtschade is aangetroffen.

Daarnaast, als je advocaat communiceert met T-mobile dat moet je ze naar je advocaat wijzen voor verdere communicatie. Je advocaat moet gewoon T-mobile beginnen te dreigen(juridisch jargon).

Daarnaast kan je de expert van de Kassa-uitzending niet contacten? Wie weet dat zijn telefoontje naar de persvoorlichter voor je wonderen kan doen verrichten.

Gewoon doorbijten!

Begin me nu echt mateloos te ergeren aan T-mobile. Echt een stelletje amateurs bij elkaar geharkt die het predicaat telecom-operator niet eens verdienen.

mattmaxx 30-06-10 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 479947)
Heb jij van Solid Vision het bewijs gehad dat er "vochtschade" is aangetroffen of is het dat T-mobile je zegt dat zij van Solid Vision vernomen hebben dat er vochtschade is aangetroffen.

Daarnaast, als je advocaat communiceert met T-mobile dat moet je ze naar je advocaat wijzen voor verdere communicatie. Je advocaat moet gewoon T-mobile beginnen te dreigen(juridisch jargon).

Daarnaast kan je de expert van de Kassa-uitzending niet contacten? Wie weet dat zijn telefoontje naar de persvoorlichter voor je wonderen kan doen verrichten.

Gewoon doorbijten!

Begin me nu echt mateloos te ergeren aan T-mobile. Echt een stelletje amateurs bij elkaar geharkt die het predicaat telecom-operator niet eens verdienen.

Ja, ik heb ze natuurlijk ook naar mijn advocaat verwezen en een schriftelijke reactie geeist. Maar die tosti's verzekerden dat ze dat niet gaan doen. Alles nu weer bij de advocaat neergelegd die al twee brieven gestuurd heeft met dreigementen intussen. Solid Vision heeft naar mij inderdaad een brief gestuurd met het vochtschade verhaal, maar telefonisch bevestigd dat de kans dat dit ook het probleem is, nihil is. Het is echt heel frustrerend voor een echte iPhone adept. Ik ben al jarenlang een wandelende reclamezuil voor ze. Maar op deze manier vertel ik iedereen die het horen wil wat een dramabedrijf dit is.

elwinjohan 03-07-10 02:34

wat veel gelijksoortige verhalen hier zeg.. Ik heb sinds vorige week dat mijn iphone 3G van 1 jaar en 10 maanden ongeveer.. het niet meer doet. Opeens zat er geen leven meer in. Eerst krijg ik een verhaal te horen dat het een bekend probleem is .. dat bij sommige toestellen door de ios4 update ( die ik werkend heb gedraaid) het opeens niet meer werkt.. en dat dat niet onder garantie valt. Nu had ik ook sinds kort last van haarscheurtjes, bij de laadconnector en mute knop. Dus ik naar de t-mobile shop, netjes geholpen, idd geconstateerd dat hij het niet meer deed, en er werd gezegd dat de haarscheurtjes een bekend euvel was bij het witte 3g model (die ik heb) en vriendelijk gezegd dat ik over 2 weken weer een gerepareerde zou ontvangen.
nu heb ik dus 5 dagen daarna, vandaag een brief van solid vision dat ze vochtschade hebben geconstateerd en ongeacht de klachten ze niet kosteloos de iphone kunnen repareren/omruilen!! Ik heb ff mail contact gehad met solid vision om ze te vragen of vochtschade niet door de scheurtjes ontstaat. antwoorden ze dat het lichte vochtschade is op de pinnetjes van de connector.. ja boeien..

Ik heb t-mobile 4x moeten bellen vandaag.. 3x ' viel de verbinding weg' bij het doorschakelen naar aftersales of reparecenter.. yeah right.. ik werd steeds pissiger aan de lijn en ik kreeg opeens toch iemand van aftersales.. die keek in haar systeem en zei dat er geen status van mijn reparatie stond.. dat ik volgende week moet terug bellen want nu kan ze er niks over zeggen.. pff.
Bovendien werd ik tijdens t eerste telefoongesprekje vandaag slecht geholpen..weet je wat ze zei.. ik zie dat uw contract bijna afloopt, u kunt ook een nieuw toestel nemen bij het verlengen van uw abonnement!! what!! ik bel voor een reparatieuitslag waar ik het niet mee eens ben, beginnen ze je dingen te verkopen, ik heb dit tegen de aftersale dame gezegd en dat ik dit geen stijl vind. En dat ik zelfs overweeg om mijn abonnement te stoppen als ik zo behandeld word. Het enige goede gevoel had ik in de t-mobile shop.. maar ja.. ik ben benieuwd hoe t verder gaat aflopen. Ik baal ervan , hij mag dan wel bijna 2 jaar oud zijn, ik ben er altijd zo zuinig mee geweest en opeens komen er scheurtjes en begeeft ie t gewoon, ik was van plan om nog lang van mijn iphone te genieten. Ook al wil ik wel een iphone 4..maar dat staat er los van , Ik heb deze 3g toch ook niet voor niks simlockvrij laten maken (door t-mobile)

unnamed 03-07-10 11:16

@elwinjohan,

bekende verhaal. Heb ik ook allemaal meegemaakt. Kan je wel wat voorbeeld brieven sturen die ik ook gestuurd heb.
Je moet altijd vragen om schriftelijke reactie. Ook is het handig om een rechtsbijstandverzekering te hebben!!!

elwinjohan 03-07-10 11:33

@unnamed.. Hoi.. ja rechtsbijstand heb ik inderdaad. Een voorbeeldbrief zou welkom zijn. Als je dit naar me wilt sturen graag! Ik ben wel aardig afgeknapt op t-mobile ondertussen. Het bereik van zowel 3G als het telefoon netwerk is toch wel matig te noemen. Ik heb nu mijn tmobile simmetje in een nokia toestel zitten die normaal een vodaphone simmetje in zich heeft. En ik moest voor bereik met t-mobile gewoon naar buiten lopen terwijl ik anders overal in huis bereik heb met vodaphone :s

Ik ga ze volgende week bellen om mijn beklag te doen en ze dwingen naar een snelle oplossing want anders zijn ze een klant kwijt. Als dat niks oplevert ligt er meteen een brief bij ze op de mat en ga ik juridische stappen ondernemen want ik wil een rechtvaardige behandeling van mijn defecte iphone en geen standaard afwimpel oplossing.

@ unnamed , kun je die brief hier naar mijn inbox van dit forum sturen?

Alvast bedankt!

Christophe8 06-07-10 14:57

Zijn er hier ook belgen die via Mobistar te horen hebben kregen dat hun toestel niet gemaakt kan worden wegens vochtschade terwijl je hem voor totaal iets anders binnen hebt gedaan?

crazydemon 11-07-10 14:23

Ik denk een gevalletje vochtprobleem heb :s Gister in het noodweer moeten rennen voor mijn leven...

...in de auto deed eerst de camera het nog, maar na vervolgens een filmpje te hebben gemaakt van het onweer, einde oefening.
Bij thuis komst bleek mijn camera vol te zitten met vocht en de (film-) camera programma's niet meer op te starten!!! De rest doet na behoren. Wie heeft raad!!!

ballegooier 07-08-10 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door crazydemon (Bericht 487192)
Ik denk een gevalletje vochtprobleem heb :s Gister in het noodweer moeten rennen voor mijn leven...

...in de auto deed eerst de camera het nog, maar na vervolgens een filmpje te hebben gemaakt van het onweer, einde oefening.
Bij thuis komst bleek mijn camera vol te zitten met vocht en de (film-) camera programma's niet meer op te starten!!! De rest doet na behoren. Wie heeft raad!!!

Zoals altijd: je eigen eerste hulp bij vocht(schade) schakel je iPhone helemaal uit en leg hem een paar dagen in een gesloten tupperware met een zooitje losse rijst erin (een andere vochtvreter kan ook) Probeer na een paar dagen eens. De schade kan erger worden naarmate je je toestel aan laat / blijft gebruiken terwijl er vocht op de printplaat zit.

alfredgrit 26-08-10 18:01

ook ik heb de brief binnen gekregen met vochtschade en er valt met die .... van de klantenservice van tmobile en solidvision niet te praten, heb om foto's gevraagd dan kunnen ze me bewijzen dat er vochtschade is, zou ze afgelopen maandag krijgen en nu 3 dagen verder en diverse mailtjes krijg je bericht dat ze foto's niet kunnen sturen.
Heb al gedreigd met de kassa uitzending en geen reactie meer daarvoor binnen het half uur. Ik heb 5 abo's lopen bij t-mobile en denk dat ik ze a.s week maar opzeg als ze niet willen doen, maar dat maakt ze ook niets uit denk ik.
Hopelijk gaat vodafone eerdaags de iphone4 leveren en een andere service center heeft als Solid Vision die krijgen van mij niets meer toegestuurd

PimW 31-08-10 09:58

Ik heb eenzelfde situatie meegemaakt. Twee maanden oude iPhone > displayverlichting kapot, opgestuurd naar Solid Vision en aldaar is de diagnose vochtschade gesteld.

Na alles wat ik hier heb gelezen ga ik uiteraard niet akkoord met de kosten van €218,-
Ik wil verweer aantekenen richting T-Mobile zodat zij hopelijk komen met een oplossing. Heeft iemand een voorbeeld van een brief waarmee het gelukt is om een nieuwe telefoon te krijgen, dan wel dat T-Mobile voor de kosten opdraait? Graag zou ik deze ontvangen..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:28.