//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Een vervangend exemplaar is dat een nieuwe of een gereviseerde?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #361  
Oud 09-07-11, 01:48
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Een vervangend exemplaar is dat een nieuwe of een gereviseerde?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #362  
Oud 09-07-11, 10:34
birdbrain birdbrain is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 21
Standaard

Een nieuwe
  #363  
Oud 09-07-11, 10:48
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Super, dat zal een goed gevoel geven.
  #364  
Oud 15-07-11, 12:54
hk990 hk990 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 11
Standaard

Ook als vochtschade niet de oorzaak is dat de iphone stuk is (hij kan best wel wat hebben) is de sticker bij zo'n beetje iedereen verkleurd.
Gewoon een trucje om onder de garantie uit te kunnen komen.
  #365  
Oud 18-07-11, 16:36
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Ik heb de mijn iPhone 4 al bijna een jaar en alle indicatoren zijn nog helemaal wit.
__________________
NWO 666
  #366  
Oud 18-07-11, 16:42
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hk990 Bekijk bericht
Ook als vochtschade niet de oorzaak is dat de iphone stuk is (hij kan best wel wat hebben) is de sticker bij zo'n beetje iedereen verkleurd.
Gewoon een trucje om onder de garantie uit te kunnen komen.
Die stickers verkleuren niet zomaar. Moet je echt wel wat voor doen.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #367  
Oud 18-07-11, 17:31
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Kun je dat makkelijk zien?
  #368  
Oud 18-07-11, 22:00
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Ja, er zit er een in de dock aansluiten en een in koptelefoon aansluiting.
  #369  
Oud 18-07-11, 23:24
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Ik heb helaas geen ogen op steeltjes. Ik kan er niet inkijken
  #370  
Oud 19-07-11, 00:11
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto Bekijk bericht
Ik heb helaas geen ogen op steeltjes. Ik kan er niet inkijken
Kan je wel gemakkelijk zien, in de koptelefoon ingang zit het in de bodem, dus die moet wit zijn. Degene die in de dockconnector zit is moeilijker te zien, maar met wat moeite gaat het wel.

Het gaat hieronder wel om een 3G, maar het is in wezen bij andere toestellen hetzelfde, rood is slecht nieuws.
__________________
iPhone 4 (32GB Wit) - iPhone 3Gs (32GB Zwart) - iPhone 3G (16GB Zwart)
  #371  
Oud 19-07-11, 00:19
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Diep in de afgrond zie ik iets wits, dus dat zal het wel zijn.
  #372  
Oud 21-07-11, 12:32
defmd defmd is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 5
Standaard

Het onderstaande is mij overkomen:

iPhone weggebracht naar 1 van de 3 service centers ter reperatie van de camera / lens. Ik ontving de volgende reply:

Citaat:
Hierbij doen wij u een prijsopgave toekomen voor de reparatie van de iPhone met serienummer xxxxxx die geregistreerd staat onder casenummer xxxxxx. (Uw ref: )

Customer abuse vochtschade

De kosten voor het omruilen bedragen € 207,00 ex.BTW (xx incl. BTW).
Indien u besluit het toestel ongerepareerd te laten, brengen wij € 15,00 ex. BTW (17,85 incl. BTW ) onderzoekskosten in rekening.

Voor het opsturen van het toestel brengen wij € 9,85 ex. BTW (11,85 incl. BTW) in rekening.

Wij verzoeken u vriendelijk uw antwoord binnen 2 weken na verzending kenbaar te maken. Uw apparaat wordt na 2 maanden automatisch vernietigd.

De medewerker van de reperatieservice heeft mij toen de Apple voorwaarde laten zien waar ze zich aan moeten houden. Hierin staat als 1 van de twee externe LCI (indicatoren) rood verkleurd is dat dan standaard de reperatie niet onder de garantie valt (zie bovenstaande email). Die van mij was overigens zichtbaar donkerrood verkleurd
Gelijk daaronder stond ook vermeld tenzij de consument bezwaar indient en dan wordt er verder gekeken naar de INTERNE LCI's. Er zitten nml ook interne indicators en als die niet rood verkleurd zijn en er geen corrosie is aangetroffen dan val je alsnog onder garantie.

Mijn reply was dan ook:

L.S.,


De Iphone is nooit in contact geweest met water. Ik betwijfel dan ook conform de Apple voorwaarde dat u corrosie zult aantreffen of dat de interne LCI rood verkleurd zijn. Ik verzoek u dan ook om deze schade alsnog onder garantie in behandeling te nemen.

==============

Vervolgens kreeg ik het bericht dat mijn iPhone alsnog onder garantie zou worden omgeruild. Als je dus zeker weet dat je geen rare dingen met je iphone hebt gedaan dan zijn ze verplicht om verder te kijken maar alleen ALS je in bezwaar gaat.

Het ligt dus niet aan de bereidheid van de reperatiedienst, die hebben stricte regels meegekregen van Apple.
  #373  
Oud 21-07-11, 12:39
Macbookto's schermafbeelding
Macbookto Macbookto is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 437
Standaard

Hartelijk dank. Deze post bewaar ik, je weet maar nooit.
  #374  
Oud 24-07-11, 13:09
merman merman is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 24
Standaard

Heb mijn iPhone 4 sinds februari,

Nooit in het water gevallen, maar nu hapert mijn homeknop af en toe.
Ik heb altijd een screenprotector gehad en een hele goeie stevige rubberen beschermhoes. Als ik op deze support site van Apple kijk: iPhone and iPod: Liquid damage is not covered by warranty zijn er ook geen rode streepjes zichtbaar

Maar: ik heb wel eens gehad dat ik zat te bellen en het opeens begon te regenen. De paar druppels vielen dan op mijn screenprotector. En ik stopte de iPhone in mijn zak. Is er dan toch kans op waterschade? Ik bedoel: iedereen belt toch wel eens terwijl het gaat regenen?

En hoe lang ben je bij T-Mobile je iPhone kwijt voor reparatie of vervanging?

Dat je hem niet in een bak water moet laten kieperen, ok, maar regen kan iedereen overkomen... maar vocht is dan vocht...
  #375  
Oud 28-07-11, 17:00
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Hoi!

Ik was er al bang voor dat ik ooit in dit topic ga reageren, maar hier ben ik dan.
Twee weken terug mijn iPhone 4 ter reparatie opgestuurd via de winkel. Mijn homeknop werkte niet lekker. Begin deze week kreeg ik via de mail bericht dat de reparatie niet onder garantie valt omdat het onherstelbaar beschadigt is. Vandaag gebeld naar T-Mobile en het gaat om de bekende smoes vochtschade. Erg vreemd aangezien ik er niet mee gezwommen heb en voor het opsturen nog heb gekeken of beide indicatoren nog wit waren.
  #376  
Oud 07-08-11, 12:57
jaweljawel jaweljawel is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 3
Standaard

Dien een klacht in bij T-Mobile, als jij 100% zeker weet dat ze nog wit waren. Daar kom je verder mee!
  #377  
Oud 07-08-11, 18:11
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jaweljawel Bekijk bericht
Dien een klacht in bij T-Mobile, als jij 100% zeker weet dat ze nog wit waren. Daar kom je verder mee!
Heb je helemaal gelijk in. Ben ik ook druk mee bezig. Echter via de klantenservice zijn ze niet bereid mij te helpen. "Wij kunnen u helaas niet helpen meneer", lol. Wettelijk gezien mogen ze een toestel ook niet weigeren te repareren als er geen verband is met de geconstateerde vochtschade en het defect. Los van het feit dat er geen vochtschade is, beide vochtindicatoren zijn niet aangeslagen. De foto van de connector laat twee kleine groene puntjes corrosie zien, ook dit is geen bewijs van vochtschade, alleen een mogelijke indicatie op vochtschade. Er is meerdere malen aangetoond bij gebruikers met dezelfde ervaring dat de foto van de connector met "vochtschade" niet altijd van de desbetreffende iPhone is. Helaas is je recht hebben niet hetzelfde als je recht krijgen, zeker bij T-Mobile. Bij de klantenservice zijn ze getraind om klanten met een kluitje in het riet te sturen. Mijn ervaring als 3 jaar trouwe klant is dat er van "klantenservice" geen sprake is.
Ik stop met bellen en mailen naar de klantenservice. Ze weigeren mij te woord te staan. Ze willen geen antwoord geven waarom beide vochtindicatoren nog wit zijn. Daarnaast komen ze met de meest belachelijke argumenten en is via mail volgens hun de discussie "vochtschade" gesloten, ze reageren niet meer op mijn mail.
Ik ga het effectiever aanpakken. Morgen een aangetekende brief sturen naar de T-Mobile klantenservice en sommeer ik ze om binnen 14 dagen het gebrek te herstellen en stel ik ze aansprakelijk voor de gemaakte kosten. Verzuimen ze dit dan heb ik het recht om de gesloten overeenkomst te ontbinden.
Ik kan komende week elk moment mijn defecte iPhone 4 ontvangen aangezien ik niet akkoord ging met het omruilen voor €216,85. Mocht het nodig zijn dan laat ik een second opinion doen om aan te tonen dat er geen sprake is van vochtschade. Het authorized Apple Service Provider Leliveld is bereid een second opinion uit te voeren. Dit is het officiële Apple reparatiebedrijf die de autorisatie heeft om alle iPhones die gekocht zijn in de EU te repareren of te vervangen. Helaas verlenen ze geen service aan iPhone's die gekocht zijn bij T-Mobile, KPN of Vodafone omdat deze het via de eigen reparatiedienst afhandelen.
Helaas loopt mijn contract nog tot en met september 2012. Hierna stap ik over naar een andere provider. Heb geen zin om elke keer deze stappen te moeten ondernemen om mijn recht op garantie te krijgen. Het kost me veel tijd, de klantenservice praat mij een schuldgevoel aan en zijn zeer onvriendelijk. Het kan best dat er mensen zijn met positieve ervaring, maar dit is mijn ervaring met T-Mobile. Wie weet zijn ze net zo erg bij KPN of Vodafone, maar daar heb ik nog geen negatieve ervaring mee. Mijn volgende iPhone koop ik los in de winkel, dan loopt de garantie ook direct via Apple.
  #378  
Oud 07-08-11, 18:39
toon54 toon54 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 34
Standaard

Youp van hek eens bellen, die heeft ervaring met Tmobile
  #379  
Oud 10-08-11, 19:33
keeshhh keeshhh is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 8
Standaard

Ik heb een probleem met iPhone 4 + vochtschade + T-Mobile zoals zovelen hier.

Alleen is mij vandaag aan de telefoon verteld dat Dynafix mijn defect niet heeft beoordeeld, maar dat het toestel direct is doorgestuurd naar SolidVision. Die hebben de vochtschade vastgesteld. Ik dacht dat die af waren geschreven na alle heisa rondom de kassa uitzending en het persbericht?

Volgens de medewerkster van T-Mobile 'mag Dynafix mijn toestel niet beoordelen'. Iemand hier die weet hoe dit zit?

Gr
  #380  
Oud 10-08-11, 22:56
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Ik heb geen idee hoe het precies zit, ze blijven er lekker vaag over. Het mail bericht met de prijsopgave waarin staat dat er sprake is van "vochtschade" ontvang je van Dynafix. Het "bewijs", de foto waar corrosie is te zien op je connector ontvang je van Dynalogic. En dan heb je nog SolidVision, maar ik weet niet wat hun taak is.
Het is eigenlijk al raar dat je na het bellen met de klantenservice hier met vragen komt. Ze kunnen je "helaas" niet helpen en sturen je met een kluitje in het riet. Je hebt een overeenkomst met T-Mobile, je hebt bij hun een product gekocht en zij zijn daarbij ook het aanspreekpunt op garantie. Je hebt niks te maken met het externe reparatiebedrijf.
Je kunt via T-Mobile vragen om foto bewijs, maar je schiet daar niks mee op. Mailen en bellen met de klantenservice kun je proberen, maar had bij mij geen succes. Geen discussie mogelijk en volgens hun is het 100% zeker sprake van vochtschade terwijl ze daar geen bewijs voor hebben.
Het beste kan je een aangetekende brief sturen naar T-Mobile.
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 19:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 15:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 11:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 10:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:44.