iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

Congierge 13-06-12 15:36

Waarschijnlijk wel, kijk maar eens op je dock connector zie je de groene streepjes , daar op het plaatje zie je ook. Zwarte iphone toch? :)

scrimage 13-06-12 15:38

Probleem is dat mijn iPhone nog bij Dynafix ligt :) Ze boden me een 'nieuw' toestel aan voor 210....nee bedankt, dan repareer ik hem zelf wel. Ben benieuwd of ik ook echt daadwerkelijk waterschade ga aantreffen.

Dantis 13-06-12 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scrimage (Bericht 802189)
Probleem is dat mijn iPhone nog bij Dynafix ligt :) Ze boden me een 'nieuw' toestel aan voor 210....nee bedankt, dan repareer ik hem zelf wel. Ben benieuwd of ik ook echt daadwerkelijk waterschade ga aantreffen.

Dat bedrijf hoort geen garantie's meer te doen ik heb me twijfels bij dat bedrijf poosje geleden waren ze me iphone4s 64 mb kwijt ondertussen heb ik een nieuwe van de verzekering gekregen,mocht mijn toestel kapot gaan laat ik hem zeker daar niet naar daar sturen,als dat niet kan gooi ik hem liever in de afvalbak,ze doen maar wat alleen klanten geld afroggelen en niet eens kijken wat het probleem is, doen maar wat.

Bse 13-06-12 18:02

hoi, dit lijkt wel Cola schade, dan is er niks te redden. cola is een goede oplossing voor schroeven los te krijgen.
Maar funest voor electronica.

scrimage 14-06-12 22:38

We zullen het zien een dezer dagen als ik hem ga repareren. Ben er zelf wel heel benieuwd naar aangezien ik zeer zuinig op mijn spullen ben. Ik kan me dus ook niet voorstellen er waterschade te vinden is.

KvdS 15-06-12 08:15

Kijk uit betreffende vocht schade. Fabrikanten / leveranciers zeggen dit snel om van de claim af te zijn. Dit had een collega ook, toen de foto's werden opgevraagd was dit niet zichtbaar ook de indicatoren waren niet verkleurd. Toen was het euvel ineens stoot en val schade!!

Tuttel 22-06-12 14:40

Ik zit ook een beetje in dubio. Plotseling deed mijn Wi-Fi het ineens niet meer, zelfs het knopje was grijs bij de instellingen. Alles hersteld en gereset, nu doet het knopje het wel weer maar nog steeds geen signaal. Ook de batterij is nog maar van erg korte duur en wordt snel warm sinds de Wi-Fi het dus niet meer doet...

Hoe dan ook, heb nog gewoon garantie dus de boel naar T-Mobile gestuurd en ja hoor, krijg te horen waterschade. Onmogelijk in mijn ogen, ook ik zuinig op mijn spullen en zeker nooit met water in contact gekomen. Na veel bellen eindelijk foto's gekregen waar naar mijn mening niets op te zien is en ik kan zelf ook prima zien dat de indicatoren niet verkleurd zijn.

Second opinion was dan volgens T-Mobile de oplossing, maar ben als de dood dat als ik hem weer laat na kijken ik hetzelfde verhaaltje te horen krijg aangezien dan de onderzoekskosten ook niet gedekt worden. Ik wil eigenlijk gewoon dat ze alleen de Wi-Fi chip vervangen want alleen daar heb ik problemen mee.

Wat is wijsheid om te doen en wat zijn bekende reparatie centra, liefst omgeving arnhem/wageningen waar ik naar toe zou kunnen gaan. Kan namelijk nergens vinden wat T-Mobile als erkend ziet.

Alles tips zijn heel erg welkom!

Guest-20180925190238 22-06-12 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tuttel (Bericht 804424)
Ik wil eigenlijk gewoon dat ze alleen de Wi-Fi chip vervangen want alleen daar heb ik problemen mee.

Een SMD radiochip uit een moederbord solderen en er een nieuwe in solderen is (denk ik) niet zo "gewoon" :rolleyes:

Tuttel 22-06-12 15:08

1 Bijlage(n)
Heb inderdaad geen flauw idee hoe het precies ziet, ga mezelf er ook absoluut niet aan wagen, wil eigenlijk gewoon alleen ergens dus bevestiging dat inderdaad het alleen is wat ik denk dat het is. Dat ik weet dat er goed naar gekeken is en niet even snel afgedaan is als water schade.

Kwam deze ook net tegen, ze dachten hieraan af te leiden dat het waterschade is. Zoals ik al zei zijn de indicatoren verder niet verkleurd en op de foto zie ik alleen een stoffige connector en wellicht een beetje blauwe oxidatie op 1 punt. Kan toch niet zo zijn dat dat ene vlekje veroorzaakt dat mijn Wi-Fi het niet meer doet?

Guest-20180925190238 22-06-12 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tuttel (Bericht 804437)
Zoals ik al zei zijn de indicatoren verder niet verkleurd en op de foto zie ik alleen een stoffige connector en wellicht een beetje blauwe oxidatie op 1 punt. Kan toch niet zo zijn dat dat ene vlekje veroorzaakt dat mijn Wi-Fi het niet meer doet?

Die groene residu kan het gevolg zijn van (galvanische) corrosie en zulke corrosie wordt veroorzaakt door vocht (neutraal elektrolyt).

Succes verder :)

Maarten707 28-06-12 20:39

Even een vraag: Mijn iPod is net in bad gevallen, binnen 10 seconden weer uitgehaald, afgedroogd, even naar het lockscreen gekeken, toen in een bakje rijst gelegd maar niet uitgedaan, is het niet uitdoen voor die 10 minuten de 'dood' van mijn iPod? Lees het op sommige websites, maar wou het ff bevestigd hebben!

sannewouda 28-06-12 21:08

Begrijp ik het nou goed.. En moet ik met m'n telefoon naar de Apple winkel,, ookal heb ik 'm bij t-mobile gekocht?... Mijn speaker doet het namelijk niet meer...En nu zeggen ze ook vochtschade.. En zoals zovelen zeggen.. Naar mijn idee onmogelijk.. maar goed.. Ik heb dus ook geen verzekering dus dat wordt een welles nietes iets..

Iphone Led Logo [let op: ongewenste naam. Neem contact op] 29-06-12 22:12

die vochtschade bewijzen ze alleen door middel van de twee indicatie stickers.
stickers zijn te koop, dus openmaken, oude eruit en nieuwe schone erin...
dan wordt het moeijlijk om vochtschade te bewijzen

Maarten707 30-06-12 11:53

Mooi, mijn iPod is weer compleet hersteld van waterschade door rijst! :)

robbietdi 01-07-12 23:16

Of apple store of contact opnemen. Op (laten) sturen naar Dynafix(niet) heeft totaal geen zin.

Floris342 04-07-12 15:47

Helaas! voor vochtschade krijg je geen garantie :(
had ik ook.

ben0624 11-07-12 20:56

Dynafix heeft alle recht om te zeggen dat een toestel niet aan de garantie voldoet wanneer er de kleinste vorm van vochtindicatie wordt aangetroffen. Ook al staat het vocht geheel los van de eigenlijke klacht. De toestellen worden geswapt en Dynafix krijgt het toestel door Apple vergoed wanneer deze voldoet aan de Apple garantie richtlijnen. Swappen ze een toestel waarop vochtindicatie aanwezig is dan krijgen ze geen geld voor het toestel.
De vraag is vooral hoe het kan dat er zo snel vochtindicatie ontstaat. Wanneer een connector goed is verguld dan zal deze niet bij een iets te hoge luchtvochtigheid groen uitslaan. Maar de productie mag natuurlijk niets kosten.
Ik zou persoonlijk nooit een toestel op laten sturen zonder eerst de dock connector te vervangen omdat hier altijd wel sporen van vocht te vinden zijn.
De indicators verkleuren niet zo snel, hier moet het toestel echt goed nat voor zijn geworden. Je kan er dan ook vanuit gaan dat het toestel echt kuren vertoont (of gaat vertonen) door toedoen van het vocht. Hier is ook veel aan te doen. Google maar eens op "vochtschade herstel" en je woonplaats, je zal zien dat er altijd wel een vochtschade hersteller in de buurt is.

BenHendriks 08-08-12 23:19

Als nieuweling op dit forum heb ik ook een vraag. Agelopen week laadde mijn iPhone ineens niet meer op. Heb hem volgende week precies een jaar, en nooit problemen gehad. Ook niet met de batterij. Altijd originele lader gebruikt, iPhone is nooit gevallen en nooit vochtig/ nat geworden. Ben er altijd zéér zuinig op geweest, en absoluut niet nalatig.

Was dan ook verbaasd over de oplaadproblemen. Hij gaf aan dat hij volledig was opgeladen (stekkericoon), terwijl er naast bv. '12 %' stond. Incidenteel gaf hij aan dat de accesoire niet ondersteund wordt. Heb een reset gedaan en diverse andere (originele) laders gebruikt. Niks werkte. Bij het iCentre in Tilburg vertelden ze me dat ze dit nog nooit hadden meegemaakt, maar dat ik bij de winkel van aankoop moest zijn. Het zou waarschijnlijk aan de accu liggen, en niet aan de dock connector.

Heb de telefoon gekocht bij The Phone House (nu overgenomen door Saturn Connect meen ik). Ze vertelden me dat ik de telefoon ter reparatie moest opsturen. Heb dit eergisteren gedaan. Online kan ik de status traceren bij Dynafix, en vandaag kreeg ik een mail dat het defect niet gedekt is door de fabrieksgarantie. Er staat niet bij wat het defect is, wel is er een foto toegevoegd. Zie bijlage.

Morgen moet ik bellen voor een prijsopgave. Ben na het lezen van alle horrorverhalen toch huiverig geworden dat ik straks ruim 200 euro moet betalen. De telefoon valt immers onder de garantie en weet zeker dat hij nooit is gevallen/ vochtig is geworden etc. Iemand tips of advies n.a.v.de foto? Dan kan ik dat mogelijk meenemen in het gesprek.

Met dank!


http://img843.imageshack.us/img843/8159/4344334.jpg

Guest-20180925190238 09-08-12 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BenHendriks (Bericht 812824)
Iemand tips of advies n.a.v.de foto? Dan kan ik dat mogelijk meenemen in het gesprek.

je kan misschien beginnen met een reden te bedenken hoe die galvanische corrosie is ontstaan zonder dat er vocht of een ander neutraal elektrolyt aan te pas gekomen is.

Succes gewenst :)

Tiimoto 11-08-12 18:45

als je je iPhone een paar dagen in een rijst kommetje legt zou je indicator terug naar de orgineele kleur moeten veranderen.
(heb ik eens ergens gehoord hé)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:44.