iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

emolema 29-08-12 18:17

Beste mensen,

Het lijkt erop dat Dynafix mij probeert op te lichten met het vochtschade verhaal. Voor mijn probleem zie: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ccu-kapot.html

Citaat:

Hallo, het lijkt er op dat mijn iPhone overleden is. Het probleem is als volgt:

- 2 dagen geleden begon de batterij-indicatie raar te doen, dat wil zeggen overduidelijk foute percentages weergeven (na een nacht opladen bijvoorbeeld 39%)

- 1 dag geleden begon de iPhone ook regelmatig uit te vallen en zelf weer op te starten

- sinds gisteravond is de iPhone helemaal uitgevallen en wil niet meer opstarten

- aan de stroomkabel start de iPhone nog wel op, maar vraagt hij om activering en koppeling aan iTunes.

- zodra de stroomkabel wordt losgekoppeld valt hij weer uit. Aan de USB-aansluiting op de computer kan hij kennelijk niet genoeg stroom trekken om op te starten

- iTunes herkent de iPhone niet als hij op de computer is aangesloten.

- De telefoon is niet gevallen of met water in contact gekomen.

Conclusie: accu overleden?

Heb hem gekocht bij Mediamarkt, 5 maanden geleden. Terugbrengen?

Alvast bedankt voor de hulp!
iPhone ingeleverd bij Mediamarkt en nu dit dus. Heb de foto's opgevraagd. Iemand nog tips!?

RWK 29-08-12 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door emolema (Bericht 815997)
Beste mensen,

Het lijkt erop dat Dynafix mij probeert op te lichten met het vochtschade verhaal. Voor mijn probleem zie: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ccu-kapot.html


iPhone ingeleverd bij Mediamarkt en nu dit dus. Heb de foto's opgevraagd. Iemand nog tips!?

Als ze blijven bij waterschade, de telefoon gewoon terug nemen en een bezoekje brengen aan de Apple Store in Amsterdam.

Zij zijn klantvriendelijk en als ze de probleem niet kunnen verhelpen, krijgt u gewoon een zo goed als nieuwe of splinternieuw toestel.

Ze proberen gewoon geld uit elk defect toestel te winnen, jij moet namelijk een reparatie uitvoeren wat voor hun misschien een nieuw batterij vervangen is, terwijl jij denkt dat het 'waterschade' defect verholpen wordt. En ook schiet je niks mee op als ze je een nieuw toestel aanbieden tegen kosten. Bij de Apple store krijg je kosteloos 1, en je hoeft niet naar Amsterdam? Je kan gewoon online op de site een reparatie aanvragen. Gratis en binnen een week krijg je een toestel terug opgestuurd...

mlbvinnie 04-09-12 11:31

zelfde probleem hier t-mobile zegt waterschade (bij defect aan homebutton +langzame telefoon en zachte boxen). Ik laat hem nu eerst terug sturen en ik krijg vandaag een foto van ze. In de t-mobile winkel bekijken ze trouwens je iphone bij inname dus kunnen ze ook je waterschade zien? er is getekend voor alleen gebruiksschade. heb je hier nog iets aan?

sterreopdam 05-09-12 20:12

Ik heb een probleem!
 
De dag moest eens een keer komen en is vandaag. Ik heb mijn mobiel in t water laten vallen. Echt 4 seconde, alleen in kokend heet water. Ik heb het water er een beetje uit gezwaaid als t water en hij ligt nu al 4 uur in een bak met rijst.. Hij reageert op niks. Wie kan mij helpen?

Eliza 11-09-12 21:43

Waterschade iPhone4
 
Beste mensen,

Twee weken geleden werkte mijn iPhone opeens niet meer. Toen ik ging slapen werkte het, toen ik opstond niet meer. Hij laadde niet meer op en ging niet meer aan.

Ik heb de iPhone inmiddels 6 maanden en ben altijd ontzettend voorzichtig met het toestel omgegaan. Ik heb de telefoon besteld via ritel.nl en heb nu van hun te horen gekregen dat het om waterschade gaat en ik 250euro moet betalen (ritel.nl huurt shopbox in voor reparaties). Vrij bijzonder aangezien er altijd een hoesje omheen zit en folie, er zit geen krasje op het toestel laat staan dat het in water is gekomen.

Ze hebben me nu een foto opgestuurd waarop de indicator aangeeft dat het om waterschade gaat, maar zoals eerder in dit forum is gezegd: er is geen serienummer te zien op de foto of wat dan ook wat aan toont dat het om mijn telefoon gaat.

Nu ben ik bang dat ook al betaal ik niks en laat ik de telefoon terug sturen, zij zelf er water op hebben gedaan (of zullen doen) waardoor ik mijn gelijk niet meer kan aantonen.

Heeft iemand tips over wat ik het beste kan doen? Heeft iemand ervaring met rechtsbijstand over dit onderwerp?

Alvast bedankt!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 september 2012 om 19:45 ----------

Heeft het nut om naar de Apple store te gaan als er een abonnement bij de telefoon zit?

Alvast bedankt

ballegooier 29-09-12 20:44

Zo hè. Hebben jullie die directeur van Dynafix zojuist bij Kassa gezien? Wat een arrogante, paternalistische ***** zeg!

flappah 29-09-12 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sterreopdam (Bericht 817009)
De dag moest eens een keer komen en is vandaag. Ik heb mijn mobiel in t water laten vallen. Echt 4 seconde, alleen in kokend heet water. Ik heb het water er een beetje uit gezwaaid als t water en hij ligt nu al 4 uur in een bak met rijst.. Hij reageert op niks. Wie kan mij helpen?

Op zich schijnt het te repareren te zijn maar "men zegt" dat je het toestel zo snel mogelijk in zo puur mogelijke alcohol moet onderdompelen. Alcohol is immers waterafdrijvend. Hier een verhaal van iemand die hetzelfde overkomen is.

The Havana Genius Bar - Businessweek

Dus als je een reisje naar Cuba plant dan is dit een reële optie! ;)

cyberchase 30-09-12 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 829487)
Zo hè. Hebben jullie die directeur van Dynafix zojuist bij Kassa gezien? Wat een arrogante, paternalistische ***** zeg!

ARROGANTIE TEN TOP.
Ik snap niet dat deze een licentie van Apple hebben...

ballegooier 30-09-12 14:48

Ik ook niet! Die gast van RePod leek me een stuk aangenamer om als bedrijf mee samen te werken.

simon72 30-09-12 23:23

Het probleem is dat een bedrijf als repod geen 60.000 reparaties per maand kan uitvoeren ,dynafix is een van de weinigen.

andrah 02-10-12 23:55

Je Iphone een week in de rijst laten liggen en het vocht is er uit ;)

cyberchase 03-10-12 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andrah (Bericht 831510)
Je Iphone een week in de rijst laten liggen en het vocht is er uit ;)

Forget it, dit klopt voor geen meter. ik heb hier een 4S liggen, die is niet meer aan de praat te krijgen..:(:(

andrah 03-10-12 01:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyberchase (Bericht 831529)
Forget it, dit klopt voor geen meter. ik heb hier een 4S liggen, die is niet meer aan de praat te krijgen..:(:(

nee dat niet maar ze kunnen niet zeggen dat je geen garantie krijgt door vochtschade

tremmal 16-10-12 10:35

Ook vochtschade, indicators niet verkleurd
 
1 Bijlage(n)
Recent een 2e hands iPhone 4S gekocht via MP. Nu heeft de iPhone kuren gekregen.

- Er komt soms geen geluid uit de telefoon; als je op dat moment de geluidknop bediend, verschijnt het balkje wel in het scherm, maar er komen geen stippen bij of gaan geen stippen af.
- Telefoon wil niet helemaal uit. Alleen als de oplader is aangesloten gaat hij uit. Zonder oplader herstart hij.
- accu loopt volgens ons sneller leeg dan normaal.

Aangezien er nog garantie op de iPhone zit (is nog niet een jaar oud), hebben we hem naar de winkel gebracht waar de iPhone aangeschaft is.
Zij hebben een eerste check gedaan. Telefoon open gemaakt en optisch gekeken of er ook vochtschade was. Volgens de verkoper was dit waarschijnlijk niet het geval. De vochtindicators zijn ook nog wit. Dus hebben ze de iPhone opgestuurd naar Dynafix... Deze kwam vandaag tot de conclusie (zie bijgevoegde foto) dat de telefoon vochtschade heeft en dus niet onder de Apple garantie valt....

Volgens mij zie je op de foto dat de contactpunten in de dock iets geoxideerd zijn. De indicatoren zijn nog wit en in het toestel is ook geen vochtschade aangetroffen.

Kunnen (mogen) ze, zonder dat de indicators verkleurd zijn, reparatie afwijzen?

Zijn er nog andere opties; bijv. met Apple bellen of bellen met de Apple store in A'dam? Heeft dat nog zin nu de diagnose gesteld is?

Alle tips zijn welkom!!!

Guest-20180925190238 16-10-12 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tremmal (Bericht 838554)
Kunnen (mogen) ze, zonder dat de indicators verkleurd zijn, reparatie afwijzen?

Als er ook andere indicatoren zijn van "vochtschade" zoals galvanische corrosie denk ik wel dat garantie kan afgewezen worden.

RWK 16-10-12 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tremmal (Bericht 838554)
Recent een 2e hands iPhone 4S gekocht via MP. Nu heeft de iPhone kuren gekregen.

- Er komt soms geen geluid uit de telefoon; als je op dat moment de geluidknop bediend, verschijnt het balkje wel in het scherm, maar er komen geen stippen bij of gaan geen stippen af.
- Telefoon wil niet helemaal uit. Alleen als de oplader is aangesloten gaat hij uit. Zonder oplader herstart hij.
- accu loopt volgens ons sneller leeg dan normaal.

Aangezien er nog garantie op de iPhone zit (is nog niet een jaar oud), hebben we hem naar de winkel gebracht waar de iPhone aangeschaft is.
Zij hebben een eerste check gedaan. Telefoon open gemaakt en optisch gekeken of er ook vochtschade was. Volgens de verkoper was dit waarschijnlijk niet het geval. De vochtindicators zijn ook nog wit. Dus hebben ze de iPhone opgestuurd naar Dynafix... Deze kwam vandaag tot de conclusie (zie bijgevoegde foto) dat de telefoon vochtschade heeft en dus niet onder de Apple garantie valt....

Volgens mij zie je op de foto dat de contactpunten in de dock iets geoxideerd zijn. De indicatoren zijn nog wit en in het toestel is ook geen vochtschade aangetroffen.

Kunnen (mogen) ze, zonder dat de indicators verkleurd zijn, reparatie afwijzen?

Zijn er nog andere opties; bijv. met Apple bellen of bellen met de Apple store in A'dam? Heeft dat nog zin nu de diagnose gesteld is?

Alle tips zijn welkom!!!

Ik zou je 4S maar beter naar de Apple Store in Amsterdam brengen. Zolang de indicatoren niet rood gekleurd zijn is er ook geen sprake van vochtschade. Ik denk dat 95% van de 30-pin connector met zo'n corrosie geval zit. Hoe komt dit? Denk maar aan zweet, regen, luchtvochtigheid enzovoort. En dat mag geen probleem zijn voor een telefoon van 600€

Ik had een iPhone 4 waar de indicatoren wel rood gekleurd waren en corrosie op m'n dock connector. In mijn geval was ik zo slecht geholpen dat ik uiteindelijk service kon aanvragen + een bezwaarschrift erbij. Binnen een week had ik weliswaar een gereviseerde toestel met geen mankementen. Ik denk dat ze binnen de iPhone zeker controleren of de indicatoren verkleurd zijn, indien niet het geval geven ze je gewoon een gereviseerde toestel omdat het gedekt is in de beperkte garantie van Apple.

Dus wat mij het beste lijkt, gewoon je serienummer hier invullen, service aanvragen en alles wijst op zich!!

Succes! ;)

tremmal 16-10-12 11:59

Maar dynafix heeft nu waarschijnlijk het label 'vochtschade' aan het serienummer gekoppeld. Kijken ze daar bij Apple ook naar?

RWK 16-10-12 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tremmal (Bericht 838612)
Maar dynafix heeft nu waarschijnlijk het label 'vochtschade' aan het serienummer gekoppeld. Kijken ze daar bij Apple ook naar?

Hoe weet u dat? Volgens mij kunnen ze niet aan een serienummer zien of op dat toestel vochtschade is aangetroffen. Dynafix zal niet al haar informatie doorspelen naar Apple. Maar een vraag; Als jij je serienummer invult in dat link wat ik postte, komt er dan uit dat je nog 1 jaar garantie hebt?

tremmal 16-10-12 12:17

Nog garantie via Apple tot half november 2012

RWK 16-10-12 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tremmal (Bericht 838620)
Nog garantie via Apple tot half november 2012

Als ik jou was zou ik nu contact met dynafix opnemen, je niet akkoord gaat met de beslissing die genomen is(vochtschade) en wenst je toestel weer terug in handen te hebben. Wat jij nu kan doen is service aanvragen via Apple. Wanneer denk je je toestel weer terug te hebben? Als dit binnen 2 dagen is, kan jij nu service aanvragen. Je krijgt dan een apple care pakketje in huis waar jij je iPhone instopt. Vervolgens ga je naar UPS site waar je je pakketje wilt laten ophalen. Dit doen ze de volgende dag. De dag daarna is de iPhone in handen van Apple in Breda. De dag erna wordt, als het goed wordt er een vervangend toestel naar je terug gestuurd.

Optie 2;

Woon je dichtbij Amsterdam, kan je zo de Apple Store inlopen. Maak dan wel een afspraak met een Genius! Je krijgt dan direct een een vervangend toestel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:03.