Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Het lijkt erop dat Dynafix mij probeert op te lichten met het vochtschade verhaal. Voor mijn probleem zie: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ccu-kapot.html Citaat: Hallo, het lijkt ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Beste mensen,
Het lijkt erop dat Dynafix mij probeert op te lichten met het vochtschade verhaal. Voor mijn probleem zie: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...ccu-kapot.html Citaat:
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Zij zijn klantvriendelijk en als ze de probleem niet kunnen verhelpen, krijgt u gewoon een zo goed als nieuwe of splinternieuw toestel. Ze proberen gewoon geld uit elk defect toestel te winnen, jij moet namelijk een reparatie uitvoeren wat voor hun misschien een nieuw batterij vervangen is, terwijl jij denkt dat het 'waterschade' defect verholpen wordt. En ook schiet je niks mee op als ze je een nieuw toestel aanbieden tegen kosten. Bij de Apple store krijg je kosteloos 1, en je hoeft niet naar Amsterdam? Je kan gewoon online op de site een reparatie aanvragen. Gratis en binnen een week krijg je een toestel terug opgestuurd... |
|
|||
|
|||
zelfde probleem hier t-mobile zegt waterschade (bij defect aan homebutton +langzame telefoon en zachte boxen). Ik laat hem nu eerst terug sturen en ik krijg vandaag een foto van ze. In de t-mobile winkel bekijken ze trouwens je iphone bij inname dus kunnen ze ook je waterschade zien? er is getekend voor alleen gebruiksschade. heb je hier nog iets aan?
|
|
|||
|
|||
Ik heb een probleem!
De dag moest eens een keer komen en is vandaag. Ik heb mijn mobiel in t water laten vallen. Echt 4 seconde, alleen in kokend heet water. Ik heb het water er een beetje uit gezwaaid als t water en hij ligt nu al 4 uur in een bak met rijst.. Hij reageert op niks. Wie kan mij helpen?
|
|
|||
|
|||
Waterschade iPhone4
Beste mensen,
Twee weken geleden werkte mijn iPhone opeens niet meer. Toen ik ging slapen werkte het, toen ik opstond niet meer. Hij laadde niet meer op en ging niet meer aan. Ik heb de iPhone inmiddels 6 maanden en ben altijd ontzettend voorzichtig met het toestel omgegaan. Ik heb de telefoon besteld via ritel.nl en heb nu van hun te horen gekregen dat het om waterschade gaat en ik 250euro moet betalen (ritel.nl huurt shopbox in voor reparaties). Vrij bijzonder aangezien er altijd een hoesje omheen zit en folie, er zit geen krasje op het toestel laat staan dat het in water is gekomen. Ze hebben me nu een foto opgestuurd waarop de indicator aangeeft dat het om waterschade gaat, maar zoals eerder in dit forum is gezegd: er is geen serienummer te zien op de foto of wat dan ook wat aan toont dat het om mijn telefoon gaat. Nu ben ik bang dat ook al betaal ik niks en laat ik de telefoon terug sturen, zij zelf er water op hebben gedaan (of zullen doen) waardoor ik mijn gelijk niet meer kan aantonen. Heeft iemand tips over wat ik het beste kan doen? Heeft iemand ervaring met rechtsbijstand over dit onderwerp? Alvast bedankt! ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 september 2012 om 19:45 ---------- Heeft het nut om naar de Apple store te gaan als er een abonnement bij de telefoon zit? Alvast bedankt |
|
||||
|
||||
Zo hè. Hebben jullie die directeur van Dynafix zojuist bij Kassa gezien? Wat een arrogante, paternalistische ***** zeg!
|
|
|||
|
|||
Citaat:
The Havana Genius Bar - Businessweek Dus als je een reisje naar Cuba plant dan is dit een reële optie! |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Ik ook niet! Die gast van RePod leek me een stuk aangenamer om als bedrijf mee samen te werken.
|
|
|||
|
|||
Het probleem is dat een bedrijf als repod geen 60.000 reparaties per maand kan uitvoeren ,dynafix is een van de weinigen.
|
|
|||
|
|||
Je Iphone een week in de rijst laten liggen en het vocht is er uit
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ook vochtschade, indicators niet verkleurd
Recent een 2e hands iPhone 4S gekocht via MP. Nu heeft de iPhone kuren gekregen.
- Er komt soms geen geluid uit de telefoon; als je op dat moment de geluidknop bediend, verschijnt het balkje wel in het scherm, maar er komen geen stippen bij of gaan geen stippen af. - Telefoon wil niet helemaal uit. Alleen als de oplader is aangesloten gaat hij uit. Zonder oplader herstart hij. - accu loopt volgens ons sneller leeg dan normaal. Aangezien er nog garantie op de iPhone zit (is nog niet een jaar oud), hebben we hem naar de winkel gebracht waar de iPhone aangeschaft is. Zij hebben een eerste check gedaan. Telefoon open gemaakt en optisch gekeken of er ook vochtschade was. Volgens de verkoper was dit waarschijnlijk niet het geval. De vochtindicators zijn ook nog wit. Dus hebben ze de iPhone opgestuurd naar Dynafix... Deze kwam vandaag tot de conclusie (zie bijgevoegde foto) dat de telefoon vochtschade heeft en dus niet onder de Apple garantie valt.... Volgens mij zie je op de foto dat de contactpunten in de dock iets geoxideerd zijn. De indicatoren zijn nog wit en in het toestel is ook geen vochtschade aangetroffen. Kunnen (mogen) ze, zonder dat de indicators verkleurd zijn, reparatie afwijzen? Zijn er nog andere opties; bijv. met Apple bellen of bellen met de Apple store in A'dam? Heeft dat nog zin nu de diagnose gesteld is? Alle tips zijn welkom!!! |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Ik had een iPhone 4 waar de indicatoren wel rood gekleurd waren en corrosie op m'n dock connector. In mijn geval was ik zo slecht geholpen dat ik uiteindelijk service kon aanvragen + een bezwaarschrift erbij. Binnen een week had ik weliswaar een gereviseerde toestel met geen mankementen. Ik denk dat ze binnen de iPhone zeker controleren of de indicatoren verkleurd zijn, indien niet het geval geven ze je gewoon een gereviseerde toestel omdat het gedekt is in de beperkte garantie van Apple. Dus wat mij het beste lijkt, gewoon je serienummer hier invullen, service aanvragen en alles wijst op zich!! Succes! |
|
|||
|
|||
Maar dynafix heeft nu waarschijnlijk het label 'vochtschade' aan het serienummer gekoppeld. Kijken ze daar bij Apple ook naar?
|
|
||||
|
||||
Hoe weet u dat? Volgens mij kunnen ze niet aan een serienummer zien of op dat toestel vochtschade is aangetroffen. Dynafix zal niet al haar informatie doorspelen naar Apple. Maar een vraag; Als jij je serienummer invult in dat link wat ik postte, komt er dan uit dat je nog 1 jaar garantie hebt?
|
|
|||
|
|||
Nog garantie via Apple tot half november 2012
|
|
||||
|
||||
Als ik jou was zou ik nu contact met dynafix opnemen, je niet akkoord gaat met de beslissing die genomen is(vochtschade) en wenst je toestel weer terug in handen te hebben. Wat jij nu kan doen is service aanvragen via Apple. Wanneer denk je je toestel weer terug te hebben? Als dit binnen 2 dagen is, kan jij nu service aanvragen. Je krijgt dan een apple care pakketje in huis waar jij je iPhone instopt. Vervolgens ga je naar UPS site waar je je pakketje wilt laten ophalen. Dit doen ze de volgende dag. De dag daarna is de iPhone in handen van Apple in Breda. De dag erna wordt, als het goed wordt er een vervangend toestel naar je terug gestuurd.
Optie 2; Woon je dichtbij Amsterdam, kan je zo de Apple Store inlopen. Maak dan wel een afspraak met een Genius! Je krijgt dan direct een een vervangend toestel. |
Labels |
garantie, reparatie, vochtprobleem |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Geen backlight, vochtschade | philippefeij | iPhone algemeen | 5 | 08-01-12 20:06 |
garantie apple vochtschade ?? | ReneK | iPhone algemeen | 0 | 13-09-10 16:41 |
vochtschade, maar geen sticker:s | devi74 | iPhone algemeen | 1 | 23-02-10 12:58 |
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) | Londonforever | iPhone algemeen | 5 | 29-08-08 11:55 |
|
|