iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53200-vochtschade-aangetroffen-geen-garantie.html)

tremmal 16-10-12 11:24

Ik denk morgen. Maar als ik via jou link reparatie aanvraag en het toestel opstuur, komt hij dan bij Apple terecht of ook weer bij dynafix? Zijn er meer mensen hier die dit met succes hebben gedaan?

RWK 16-10-12 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tremmal (Bericht 838628)
Ik denk morgen. Maar als ik via jou link reparatie aanvraag en het toestel opstuur, komt hij dan bij Apple terecht of ook weer bij dynafix? Zijn er meer mensen hier die dit met succes hebben gedaan?

Deze gaat naar de reparatiecentrum van Apple

tomarkus 16-10-12 12:05

gewoon de apple store ingaan. Dit kan ook als second opinion. heb ik ook gedaan
De medewerkster van apple heeft mijn telefoon toen even open gemaakt en kwam tot de conclusie geen water schade daarna kon ik formulier van apple aan tmobile overhandigen en die zorgden weer dat ik "nieuwe" telefoon kreeg. Dynafix zegt heel snel waterschade en krijg je een rare foto van docconnector erbij. Maar gewoon even naar apple store en binnen 10 min heb je uitsluitsel

tremmal 16-10-12 13:26

maar dat brengen gaat niet zo gemakkelijk. We wonen in Friesland en rijden niet zo even naar Amsterdam... Geeft het opsturen naar Apple hetzelfde effect?

RWK 16-10-12 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tremmal (Bericht 838682)
maar dat brengen gaat niet zo gemakkelijk. We wonen in Friesland en rijden niet zo even naar Amsterdam... Geeft het opsturen naar Apple hetzelfde effect?

Ja geeft zelfde effect. Weliswaar krijg je je iPhone wat later dan wanneer je afreist naar Amsterdam maar ja geen andere keus dan.

tremmal 16-10-12 15:05

Ik denk dat ik eerst vanavond maar even met Apple bel. Kijken wat er gebeurt...
Het zou geweldig zijn als het lukt, maar kan me bijna niet voorstel dat het kan. Anders zou toch iedereen zijn iPhone rechtstreeks naar Apple sturen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 oktober 2012 om 16:27 ----------

Ik kan nog 1 jaar Applecare afsluiten. Maak ik dan een grotere kans op vervanging?

suzuki2002 16-10-12 18:19

Ik ken een mannetje die deze gratis voor je nakijkt .
Dan weet je in ieder geval wat er mis is en wat de eventuele kosten. Kunnen gaan worden

tremmal 16-10-12 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 838802)
Ik ken een mannetje die deze gratis voor je nakijkt .
Dan weet je in ieder geval wat er mis is en wat de eventuele kosten. Kunnen gaan worden

In de buurt van midden Friesland?

Guest-20180925190238 16-10-12 18:46

@tremmal

Als je garantie wil claimen bij Apple, met of zonder Apple Care, moet je niet te veel "mannetjes" laten prutsen aan dat toestel.

Als Apple de garantieclaim afwijst kan je alsnog nog door een derde partij, liefst een professional, laten nakijken wat er aan de hand is.

Succes verder :)

Zelos 17-10-12 03:21

Ik heb mijn iPhone 4 op dit moment ook opgestuurd naar Dynafix en daar is hij op dit moment in behandeling. Ook ik heb een foto gekregen van de dock-connector en daar zijn twee groene gebiedjes op te zien. Geen idee wat dat verder betekent, dus ik wacht af.

Wat ik opvallend vind is dat men hier allemaal heel lovend over de Apple-store praat. Ik ben toevallig eerst naar vier Apple-stores geweest alvorens ik hem bij Vodafone ter reparatie op heb laten sturen, maar nergens konden ze me helpen. Drie van deze Apple-stores waren in Amerika, want ik was op dat moment op vakantie toen hij kapot ging. De vierde was de Apple Store in Amsterdam. In alle vier de Apple-store winkels kreeg ik te horen dat mijn 1-jarige fabrieksgarantie was vervallen en dat ik daarom alleen maar aanspraak kon maken bij mijn winkelier, de Vodafone-winkel.

Oftewel: ik liep tot vier keer toe naar buiten met een kapot toestel, terwijl het volgens mij wettelijk bepaald is dat je twee jaar garantie krijgt op je telefoon. In de Apple-stores stond echter in het systeem dat mijn toestel slechts één jaar garantie had en daarmee verlopen was (op 12 november 2012 loopt mijn twee-jarige garantie af). Ze konden me daarom enkel een nieuwe telefoon aanbieden voor €149 en niet 'gratis'.

Ik ben dus juist helemaal niet te spreken over de Apple-store...ik vind daarom ook alle bovenstaande suggesties ook maar vreemd. Of is bij jullie de telefoon allemaal toevallig binnen 1 jaar kapot gegaan?

tremmal 17-10-12 08:56

Ik heb gisteren gebeld met Apple Care. Vriendelijk te woord gestaan door medewerker. Deze was op de hoogte van de praktijken van Dynafix en volgens hem wordt er aan gewerkt...

Lang gesprek gehad en de situatie uitgelegd.

Volgens Apple had ik meteen via hun telefonisch een reparatie moeten aanvragen, dan was de iPhone onder garantie gerepareerd of hadden we een 'nieuwe' ontvangen.
Kon nu niet meer; telefoonwinkel heeft de iPhone open gehad en volgens de Apple medewerker kunnen ze dat waarschijnlijk zien bij Apple. In dat geval is de garantie vervallen...

Dus: Als je iPhone kuren vertoont, eerst met Apple bellen!!!
Als de iPhone dan niet onder hun garantie valt, dan pas naar de verkopende partij!!!

Enig idee waaraan ze bij Apple kunnen zien dat hij open geweest is?
Alleen de achterkant is open geweest, voor de rest is er niks uitgehaald of zo.
Misschien kan ik nog een poging wagen...

RWK 17-10-12 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tremmal (Bericht 838997)
Ik heb gisteren gebeld met Apple Care. Vriendelijk te woord gestaan door medewerker. Deze was op de hoogte van de praktijken van Dynafix en volgens hem wordt er aan gewerkt...

Lang gesprek gehad en de situatie uitgelegd.

Volgens Apple had ik meteen via hun telefonisch een reparatie moeten aanvragen, dan was de iPhone onder garantie gerepareerd of hadden we een 'nieuwe' ontvangen.
Kon nu niet meer; telefoonwinkel heeft de iPhone open gehad en volgens de Apple medewerker kunnen ze dat waarschijnlijk zien bij Apple. In dat geval is de garantie vervallen...

Dus: Als je iPhone kuren vertoont, eerst met Apple bellen!!!
Als de iPhone dan niet onder hun garantie valt, dan pas naar de verkopende partij!!!

Enig idee waaraan ze bij Apple kunnen zien dat hij open geweest is?
Alleen de achterkant is open geweest, voor de rest is er niks uitgehaald of zo.
Misschien kan ik nog een poging wagen...

Dynafix heeft een licensie van Apple om de iPhone's te openen. Dus heb jij nog garantie, tenminste dat moet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2012 om 10:29 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zelos (Bericht 838978)
Ik heb mijn iPhone 4 op dit moment ook opgestuurd naar Dynafix en daar is hij op dit moment in behandeling. Ook ik heb een foto gekregen van de dock-connector en daar zijn twee groene gebiedjes op te zien. Geen idee wat dat verder betekent, dus ik wacht af.

Wat ik opvallend vind is dat men hier allemaal heel lovend over de Apple-store praat. Ik ben toevallig eerst naar vier Apple-stores geweest alvorens ik hem bij Vodafone ter reparatie op heb laten sturen, maar nergens konden ze me helpen. Drie van deze Apple-stores waren in Amerika, want ik was op dat moment op vakantie toen hij kapot ging. De vierde was de Apple Store in Amsterdam. In alle vier de Apple-store winkels kreeg ik te horen dat mijn 1-jarige fabrieksgarantie was vervallen en dat ik daarom alleen maar aanspraak kon maken bij mijn winkelier, de Vodafone-winkel.

Oftewel: ik liep tot vier keer toe naar buiten met een kapot toestel, terwijl het volgens mij wettelijk bepaald is dat je twee jaar garantie krijgt op je telefoon. In de Apple-stores stond echter in het systeem dat mijn toestel slechts één jaar garantie had en daarmee verlopen was (op 12 november 2012 loopt mijn twee-jarige garantie af). Ze konden me daarom enkel een nieuwe telefoon aanbieden voor €149 en niet 'gratis'.

Ik ben dus juist helemaal niet te spreken over de Apple-store...ik vind daarom ook alle bovenstaande suggesties ook maar vreemd. Of is bij jullie de telefoon allemaal toevallig binnen 1 jaar kapot gegaan?

In Nederland hebben wij het recht om een deugdelijk product te ontvangen. We kunnen dus van de meeste producten verwachten dat deze 2 jaar meegaan. Apple heeft een fabrieksgarantie van 1 jaar, dus als jij je telefoon bij vodafone hebt aangeschaft, moet jij daar je garantie claimen. Als jij je telefoon bij de Apple Store gekocht zou hebben, zou je wel 2 jaar garantie krijgen omdat deze bij de Apple Store gekocht is.

En Dynafix.. Ik heb zin om een groot internet actie te starten om hun illegale en onbetrouwbare praktijken een halt toe te roepen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 oktober 2012 om 10:35 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tremmal (Bericht 838997)
Ik heb gisteren gebeld met Apple Care. Vriendelijk te woord gestaan door medewerker. Deze was op de hoogte van de praktijken van Dynafix en volgens hem wordt er aan gewerkt...

Lang gesprek gehad en de situatie uitgelegd.

Volgens Apple had ik meteen via hun telefonisch een reparatie moeten aanvragen, dan was de iPhone onder garantie gerepareerd of hadden we een 'nieuwe' ontvangen.
Kon nu niet meer; telefoonwinkel heeft de iPhone open gehad en volgens de Apple medewerker kunnen ze dat waarschijnlijk zien bij Apple. In dat geval is de garantie vervallen...

Dus: Als je iPhone kuren vertoont, eerst met Apple bellen!!!
Als de iPhone dan niet onder hun garantie valt, dan pas naar de verkopende partij!!!

Enig idee waaraan ze bij Apple kunnen zien dat hij open geweest is?
Alleen de achterkant is open geweest, voor de rest is er niks uitgehaald of zo.
Misschien kan ik nog een poging wagen...

Je kan nog altijd een poging wagen. Ik zou als ik jou was gewoon naar Amsterdam toe gaan. Dat lijkt voor jou de beste oplossing. Ze vervangen hem dan meteen. Er zit niks anders op, misschien kan je met de trein gaan?

Ohja, als je zegt dat de achterkant alleen geopend is kunnen ze echt niet zien dat je garantie vervallen is. Maar dit moet je ook dus niet zeggen, want dan kunnen ze gelijk de conclusie trekken: Toestel is geopend, geen garantie, dus geen gratis nieuw toestel, tenzij je natuurlijk betaald!!

En als je echt niet naar Amsterdam kan gaan. Bel dan niet naar de Apple care, maar vraag Service online aan. Zoals ik eerder vermeld heb, sturen je ze een pakketje waar jij je iPhone instopt, deze wordt dan vervolgens opgehaald bij jou, en dan krijg jij gewoon een nieuwe. Als je vragen hebt, kan je me ook altijd PM'en 😃

Zelos 17-10-12 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 839043)
In Nederland hebben wij het recht om een deugdelijk product te ontvangen. We kunnen dus van de meeste producten verwachten dat deze 2 jaar meegaan. Apple heeft een fabrieksgarantie van 1 jaar, dus als jij je telefoon bij vodafone hebt aangeschaft, moet jij daar je garantie claimen. Als jij je telefoon bij de Apple Store gekocht zou hebben, zou je wel 2 jaar garantie krijgen omdat deze bij de Apple Store gekocht is.

En Dynafix.. Ik heb zin om een groot internet actie te starten om hun illegale en onbetrouwbare praktijken een halt toe te roepen.

Dat is een beetje vreemd, niet? Ik bedoel, als Dynafix het uiteindelijk 'goed' zou keuren dat het inderdaad om een garantie-geval zou gaan, dan zou Apple uiteindelijk alsnog een nieuw toestel uitkeren. Waarom doet de Apple Store dit dan niet direct? Nee, in plaats daarvan laten ze je na vier bezoeken bij verschillende Apple Stores eerst deze hele omweg nemen, omdat zij zich zo nodig aan één jaar fabrieksgarantie moeten houden.

Dat noem ik niet bepaald service.

RWK 17-10-12 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zelos (Bericht 839264)
Dat is een beetje vreemd, niet? Ik bedoel, als Dynafix het uiteindelijk 'goed' zou keuren dat het inderdaad om een garantie-geval zou gaan, dan zou Apple uiteindelijk alsnog een nieuw toestel uitkeren. Waarom doet de Apple Store dit dan niet direct? Nee, in plaats daarvan laten ze je na vier bezoeken bij verschillende Apple Stores eerst deze hele omweg nemen, omdat zij zich zo nodig aan één jaar fabrieksgarantie moeten houden.

Dat noem ik niet bepaald service.

Het toestel uitkeren gaat via Dynafix, niet via Apple als je je garantie via Vodafone claimt. Apple Stores kan je terecht voor fabrieksgarantie, en dat is bij Apple maar 1 jaar. Voor 2 jaar wordt je aangewezen naar de verkoper, in jou geval Vodafone. In jou geval wordt dus niet Apple maar vodafone/dynafix aansprakelijk, en keren jou dus een iPhone uit als het om een garantie kwestie gaat.

suzuki2002 20-10-12 21:34

Wat een. Bladiebla allemaal zeg. ,

Via apple of een zogenaamd erkend bedrijf kom. Je altijd op vochtschade terecht .
Geen garantie. , Groene puntjes in dockconnector is oxidatie dus vocht . Elke iphone heeft hier last van dus elke iphone heeft vochtschade .

Laatst heeft een kennis van mij een ipod touch laten vallen 3 maanden oud .
Opgestuurd naar apple. 2 maanden kwijt geweeest en reparatie kosten 251 euro.
Haha. Nieuw kost dezE 180 euro. Ze moesten zelfs bijn smeken om hem terugestuurd te krijgen .

Gewoon lekker naar de mannetjes blijven gaan zijn veeeeeel goedkoper . Vraag naar recensies en of websites waar deze geschreven worden over de reparatie,s van het mannetje. Dan heb je in 90 procent van de gevallen je iphone binnen het uur gerepareerd terug en ben je deze niet weken kwijt

RWK 21-10-12 01:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 840566)
Wat een. Bladiebla allemaal zeg. ,

Via apple of een zogenaamd erkend bedrijf kom. Je altijd op vochtschade terecht .
Geen garantie. , Groene puntjes in dockconnector is oxidatie dus vocht . Elke iphone heeft hier last van dus elke iphone heeft vochtschade .

Laatst heeft een kennis van mij een ipod touch laten vallen 3 maanden oud .
Opgestuurd naar apple. 2 maanden kwijt geweeest en reparatie kosten 251 euro.
Haha. Nieuw kost dezE 180 euro. Ze moesten zelfs bijn smeken om hem terugestuurd te krijgen .

Gewoon lekker naar de mannetjes blijven gaan zijn veeeeeel goedkoper . Vraag naar recensies en of websites waar deze geschreven worden over de reparatie,s van het mannetje. Dan heb je in 90 procent van de gevallen je iphone binnen het uur gerepareerd terug en ben je deze niet weken kwijt

Tenzij je een beetje kennis hebt met de wetgeving in NL en zelf slim na kan denken kan je met veel pijn en moeite echt wel garantie claimen. Scheelt je weer €251,- als jij te makkelijk bent en €50,- als je hem laat repareren.

Je kan het ook zo zien. Iets wat een bepaalde waarde heeft moet zeker lang kunnen meegaan, zelfs na een val. En als hij het dan niet meer doet? Wie weet eigenlijk nou dat die gevallen is? Dat vertel jij aan Apple en die denken weer van Jij gaat weer een mooi bedragje betalen. Geld, geld, geld.

Daarom is het reuze handig als je de consumenten wetgeving kent, dan weet jij wat voor rechten jij hebt en hoef jij echt geen geld uit te geven aan een reparatie :)

Ik spreek uit eigen ervaring, opkomen voor je recht en je niet laten afschrikken door een hoog bedrag.

suzuki2002 21-10-12 09:27

RWK Hier heb jij helemaal gelijk in , maar het reguliere nederlandse volk , heeft geen kennis met de wetgeving en heeft er geen zin in omdat ze denken dat het toch hopeloos is .
Mijn advies is dan ook dat wanneer je een mobiel abbo neeemt . Meteen ook een rechtsbijstands verzekering te nemen in plaats extra garantie te kopen en of verzekering te nemen . Over het algemeen is de weg via rechtsbijstand sneller en op termijn ook goedkoper.

Dan heb je alleen nog het probleem dat wanneer je iphone defect is en. Opgestuurd moet worden je deze dus eeen aantal weken kwijt bent . En dat willen de meeste mensen dus niet .

Keuzes maken ,hmmmmmm. Of een reserve toestel kopen (absurd natuurlijk ). Of deze dircect laten maken bij zo,n mannetje.
Ik zie het probleem daar dan ook niet bij , ze worden ter plekke gemaakt en je kan deze dus ter plekke zelf controleren.(toch?)

Bij de zogenaamde proffesionals zoals verderop genoemd werd moet je de telefoon achterlaten en kan je dus niet zien wat er met je phone gebeurd.
Stel je hebt geen ontvangst meer na een val en gaat naar een mannetje .
Deze schroeft hem open waar je bij bent en ziet direct dat er een stekkertje los zit .
Klik op z,n plek drukken en klaar is kees. Kosten zijn dan vaak 0 euro.

Breng je deze weg naar een zogenaamde profesional dan laat je deze achter krijg je een belletje dat je deze weer af kan halen . Ja meneer hij doet het weer we hebben de antenne module vervangen kost u 50 euro . Jij blij natuurlijk en de reparatie service heeft makkelijk geld verdient .

Ps . Zeg niet dat dit altijd gebeurd maar 9 van de 10 keer zeker wel.

Zo moets ik even kwijt is een last van m,n. Schouders af zo zeg (lol)


Mensen doe er mee wat je wilt belangerijkste is dat je je iphone zsm gerepareerd hebt .

ben0624 22-10-12 00:39

Toestel terughalen!
Trap niet in hoge omruilkosten. Google maar eens op iphone+vochtschade+ultrasoon en breng je toestel naar een schadehersteller (of stuur op).
Dynafix stuurt altijd van die leuke prijsopgaves van 280 euro of hoger, zij verschaffen jou dan een refurbished iPhone, en je oude iphone... Juist, die wordt ook gerefurbished en voor duur verkocht.
Door het hele verhaal rondom vochtschade en refurbishen van toestellen wordt gewoon dubbel op hetzelfde toestel verdiend. Mede hierdoor is Dynafix groot geworden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 oktober 2012 om 00:50 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 839043)
Dynafix heeft een licensie van Apple om de iPhone's te openen. Dus heb jij nog garantie, tenminste dat moet.

Haha, dit zou je verwachten ja. Dynafix heeft de licentie om garantiecontrole uit te voeren voor Apple. Ze mogen de 2 schroefjes onderin losdraaien en binnenin het toestel kijken (indicatorden controleren) maar ook niet meer dan dat. De afdeling Marsh insurance binnen Dynafix handelt verzekeringkwesties af. Zij mogen wel repareren omdat de garantie toch niet opgaat bij val- stoot- of vochtschade. Zij mogen zelfs tweedehands onderdelen gebruiken (het zogeheten "green repair") of imitatie onderdelen om de prijs te drukken. Lever maar eens een witte iphone onder verzekering in met schermschade. Deze komt terug met een nieuw scherm maar de witte kleur wijkt totaal af van de home button. Imitatie spul dus.
O ja, nog wat anders. Wisten jullie dat Dynafix voor een garantie kwestie "maar" 15 euro vangt van Apple en dat bij gebruikersschade minstens het tienvoudige wordt verdiend? En dan vragen mensen zich af waarom dynafix bijna alles afkeurt voor garantie?

knish 02-11-12 14:03

Nadat ik vorige week het probleem had van vochtschade in mijn iphone 5, heb ik nu een ander probleem. de vochtschade is volledig hersteld en mijn iphone werkt naar behoren. het enige wat niet werkt is mijn frontcamera, de app blijft hangen als ik switch naar mijn frontcamera, en kan dit alleen oplossen door mijn instellingen te herstellen. nu heb ik met apple support gebeld en de medewerker heeft mij 3 opties voorgelegd:

1: mijn iphone ter reparatie opsturen, en hem " kosteloos" (29 euro voor onderzoek) laten repareren. maar met deze optie zien ze natuurlijk dat er vochtschade is geweest.
2: naar de apple store gaan en het probleem laten zien, en een nieuwe iphone krijgen, met het risico dat ze hem openmaken en zien dat er vochtschade is en er dus niks aan doen.
3: een apple care protection plan aanschaffen van 70 euro en een nieuwe iphone op laten sturen, en daarna mijn oude iphone terugsturen. dan heb ik een nieuwe iphone en doen ze wss niks qua onderzoek aan mijn huidige iphone?

mijn vraag is of jullie hier ervaring mee hebben en wat jullie advies is. Doen ze bijvoorbeeld moeilijk bij de apple store in amsterdam, en maken ze hem open als ik alleen het probleem van de camera laat zien? zit dus behoorlijk in dubio!

Guest-20180925190238 02-11-12 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door knish (Bericht 848097)
zit dus behoorlijk in dubio!

Hoezo "in dubio"? :confused: Zeg tegen Apple wat je ook tegen ons gezegd hebt in een ander topic: dat je het ding in de plee hebt laten vallen :d

Of wil je nu advies hoe je Apple het beste kan oplichten?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:39.