//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, als je een setje Loksak koopt voor 11€ heb je geen last meer van water/vochtschades. Telefoon is gewoon te bedienen....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #541  
Oud 09-11-12, 12:22
Bse Bse is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Hoi, als je een setje Loksak koopt voor 11€ heb je geen last meer van water/vochtschades.
Telefoon is gewoon te bedienen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #542  
Oud 27-12-12, 21:26
Randag Randag is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 6
Standaard

Ben sinds mei in het bezit van een IPhone 4S Een paar maanden geleden door domme pech in het toilet gevallen Direct de rijst procedure toegepast. Alles doet het weer alleen mijn flash werkt niet meer dus ook niet van de zaklamp App Ben momenteel in de USA en ben bij Apple store langs geweest die mij vertelde dat er toch nog vocht in zat??
Kan gemaakt worden voor een prijs van $ 199
Wat is wijsheid wat te doen of niet te doen. gr Bri
  #543  
Oud 27-12-12, 21:29
Bartxxl Bartxxl is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 28
Standaard

Waar zit de vochtsensor in de iPhone 5 ?
  #544  
Oud 27-12-12, 21:33
Randag Randag is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 6
Standaard

Waar de sensoren zitten kun je vinden op een aparte site over vocht problemen met IPhone Meestal in de USB aansluiting en waar je oor phone in gaat
Bri
  #545  
Oud 27-12-12, 21:36
Bartxxl Bartxxl is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 28
Standaard

Maar als ik daar kijk zie ik niks... Kan het alleen vinden over iPhone 3GS / 4 / 4s (geen iPhone 5) mischien zie ik het over het Hooft
  #546  
Oud 27-12-12, 21:37
Randag Randag is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 6
Standaard

Heb alle berichten over vochtschade gelezen, maar geen resultaat voor die van mij gevonden Geven de kenners zelf ook commentaar of reactie op vragen van deze site??

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 december 2012 om 21:40 ----------

volgens mij is dat niet met het blote oog te zien
  #547  
Oud 27-12-12, 21:42
Bartxxl Bartxxl is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 28
Standaard

Ik weet dat je zelf je iPhone ook kan maken. Ff Google op iPhone onderdelen en je heb voor 50 euro al een flitsertje en camera. En gereedschapsetje maar als je niet aan durft kan je ook ergens anders laten maken. Ben je veeeeeeeel goedkoper uit.
  #548  
Oud 27-12-12, 21:46
Randag Randag is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 6
Standaard

waar is ergens anders!!! Die techniek durf ik zelf niet aan Wat gebeurt er in een later stadium als dat vocht erin blijft Wat doen zij aan dat vocht probleem dan
  #549  
Oud 27-12-12, 21:50
polopeer polopeer is offline
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randag Bekijk bericht
waar is ergens anders!!! Die techniek durf ik zelf niet aan Wat gebeurt er in een later stadium als dat vocht erin blijft Wat doen zij aan dat vocht probleem dan
Google is your friend.

Is zat te vinden.Ligt eraan waar je woont en naar toe wilt.
  #550  
Oud 27-12-12, 21:52
Bartxxl Bartxxl is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 28
Standaard

Er zijn kleine bedrijven die maken de telefoon weer schoon maken vanbinnen (vocht weg halen) en die kijken wat er kapot en vervangen moeten worden. En kunnen het eventueel vervangen voor je.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 december 2012 om 21:55 ----------

Ik ben bang dat ik met het zelfde probleem kom te staan (telefoon opstuur en te horen krijg dat mijn telefoon in contact is gekomen met water..... Maar ik kan het niet nakijken of ze rood zijn (iPhone 5)

Wat kan ik beste doen......

Is dat waar dat als je buiten garantie valt je telefoon moet terug kopen????
  #551  
Oud 27-12-12, 22:01
Randag Randag is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 6
Standaard

Zijn die bedrijven te vinden op internet of weet jij er een die wel betrouwbaar is? Omgeving Amsterdam / Utrecht Alleen mijn flits doet het niet de rest werkt allemaal
  #552  
Oud 27-12-12, 22:08
Bartxxl Bartxxl is offline
• iOS 7.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 28
Standaard

Nee sorry weet er geen die betrouw baar is...

Ik zou maar beetje googlen en dat je er bij kan blijven tijden de reparatie dan kan er volgens mij niks mis gaan. Zolang ze orzinelen onderdelen gebruiken natuurlijk!
  #553  
Oud 28-12-12, 22:42
dsoffers dsoffers is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartxxl Bekijk bericht
Is dat waar dat als je buiten garantie valt je telefoon moet terug kopen????
Als je toestel buiten garantie is heb je 3 opties:
1) Afstand doen van je toestel. (0€)
2) Prijsopgave weigeren, onderzoekskosten betalen en je toestel terugkrijgen. (+-50€)
3) Laten herstellen (...€)

In zekere zin moet je dus inderdaad je toestel 'terug kopen', omdat ze hun werkuren graag vergoed zien voordat ze je toestel terug opsturen.
  #554  
Oud 29-12-12, 21:16
Bse Bse is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Bart, jammer voor de iphone. Alleen in de rijst leggen zal niet allevocht verwijderen. Het toestel openen direct na waterschade zou meer effect hebben. Water tussen componenten zal niet zo snel verdampen, langdurig vocht zal schade aanbrengen. Wc water kan ook zuur zijn waardoor de schade nog erger is.
Mijn advies is, zoek in je buurt een shop die vooraf een reparatie prijs opgeeft.
Als er meer in je toestel fout gaat, kan je deze beter gaan vervangen.
Tip. Koop bij je nieuw toestel een hoes oid dan valt hij niet zo snel uit je broekzak.
  #555  
Oud 29-12-12, 21:46
Randag Randag is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 6
Standaard

Is het dan niet beter deze bij Apple te laten reparen Of zullen zij dan alleen de flits vervangen? Ik kan het toestel niet open maken kosten in Apple store =$199
Moeilijk
  #556  
Oud 30-12-12, 00:11
Bse Bse is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 11
Standaard

Er zijn voor apple setjes schroevendraaier te krijgen voor 7€. Is altijd het proberen waard. Er zijn voldoende filmpjes te vinden hoe je het toestel moet openen. Succes ermee.


YouTube
  #557  
Oud 03-01-13, 01:05
beyls beyls is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartxxl Bekijk bericht
Waar zit de vochtsensor in de iPhone 5 ?


Volgens deze foto zit de sensor bij de simcard-tray.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png sensor iphone 5.png‎ (104,1 KB, 26x gelezen)

Laatst gewijzigd door beyls; 05-01-13 om 18:32.
  #558  
Oud 09-01-13, 18:30
walberg walberg is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Diemen
Berichten: 64
Standaard

Edit:
En verhalen over "maar een klein beetje water" gaan ook niet op, je hebt gewoon te maken met een elektrisch apparaat, dat zijn nou eenmaal geen fanatieke zwemmers. Is niets nieuws lijkt mij.
Kijk goed uit met badkamers, overgangen tussen koude/warme ruimte's, bellen in de regen, toestel in broek/kontzak bij sporten etc.[/QUOTE]

Dat is allemaal volkomen juist en zodra er ook maar iets van vocht op een print terecht komt gaan er vreemde dingen gebeuren, daar is niets tegen te doen en in dat opzicht is de vochtschaderegel juist.
Probleem is echter dat er op zo een reparatiebedrijf (ik heb zelf ooit op het service center van Nokia gewerkt op de reparatieafdeling) niet altijd even goed personeel rondloopt, een toestel moet binnen 5 minuten weer gereed zijn en als dan een vakantiewerker dan binnen die tijd het gewoon niet weet dan maakt hij er maar vochtschade van. Vraag altijd om een foto als de diagnose wordt gesteld (en dan is het nog maar de vraag of je dan nog gelijk krijgt). Waarschijnlijk niet en dat is dan weer de keerzijde.
  #559  
Oud 24-01-13, 10:34
KaleArie KaleArie is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 8
Standaard

Hoi,

Ik heb mijn IPhone 4S vorige week ingeleverd bij HI in Eindhoven en zij zouden hem voor mij opsturen. Ik leverde hem in omdat mijn geluid niet meer werkte, hij speelde geen filmpjes meer af en de beltoon ging niet meer af.
Het geluid werkte nog wel als ik oortjes erin deed en mobiel bellen werkte ook nog gewoon.

Gisteren kreeg ik een mail dat ik vochtschade had opgelopen en €243 moet betalen om hem te laten maken. Ik krijg ipv hem te laten maken wel een nieuw toestel, als ik de bon goed begrijp.

Nu heb ik twee vragen, hoe kan ik er zeker van zijn dat hij vochtschade heeft opgelopen en dat niet gewoon wordt afgezet want lees op internet veel verschillende verhalen (zoals van Kassa en T-mobile) dat je gewoon wordt opgelicht.
Mijn tweede vraag is wat zouden jullie doen. Je Iphone terug vragen dus dan heb je een iphone met wat valschade, één diepe kras in het scherm (dus geen barst) en waar het geluid niet van werkt. Of 243 euro betalen en dan een nieuwe IPhone 4S krijgen ipv een 1 jaar oude met schade.
  #560  
Oud 24-01-13, 21:57
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KaleArie Bekijk bericht
Hoi,

Ik heb mijn IPhone 4S vorige week ingeleverd bij HI in Eindhoven en zij zouden hem voor mij opsturen. Ik leverde hem in omdat mijn geluid niet meer werkte, hij speelde geen filmpjes meer af en de beltoon ging niet meer af.
Het geluid werkte nog wel als ik oortjes erin deed en mobiel bellen werkte ook nog gewoon.

Gisteren kreeg ik een mail dat ik vochtschade had opgelopen en €243 moet betalen om hem te laten maken. Ik krijg ipv hem te laten maken wel een nieuw toestel, als ik de bon goed begrijp.

Nu heb ik twee vragen, hoe kan ik er zeker van zijn dat hij vochtschade heeft opgelopen en dat niet gewoon wordt afgezet want lees op internet veel verschillende verhalen (zoals van Kassa en T-mobile) dat je gewoon wordt opgelicht.
Mijn tweede vraag is wat zouden jullie doen. Je Iphone terug vragen dus dan heb je een iphone met wat valschade, één diepe kras in het scherm (dus geen barst) en waar het geluid niet van werkt. Of 243 euro betalen en dan een nieuwe IPhone 4S krijgen ipv een 1 jaar oude met schade.

Vanavond ook een 4s gehad met hetzelfde probleem .
Voor 35 euro was deze persoon geholpen en was 20 minuten werk .

Duidelijk symptoom van vochtschade


Als je een nieuwe wil. Dan zou ik die 243 betalen .
Of anders naar zo,n mannetje gaan die op de keukentafel het voor je fixed .

Wel,ben je dan 40 euro kwijt aan verzend en onderzoekskosten als je hem ongeprepareerd terug laat sturen .
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 19:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 15:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 11:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 10:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.