Citaat:
Dit moet perse bij 2Call zijn? Greetz, Tim |
Verplaatst naar: Ervaringen
|
Citaat:
Nog niet echt wat maarja beter als niets. |
Bij mij ook hetzelfde... button onder werkte niet lekker, dus ik onder garantie laten repareren, dacht ik.. nouja raad maar.. "vochtschade"..
Ik lees hier veel over en dit kan echt niet vind ik, mijn telefoon is nooit met water in contact geweest, misschien een keer door motregen gelopen.. Ik vind het eigenlijk wel een item voor tros radar? We worden hier gewoon opgelicht, en niet voor een klein beetje geld.. |
he allemaal ik heb helaas eer gisteren een zelfde brief gehad mijn iphone werkte vande een op de andere dag ineens niet meer naar behoren hij laade niet meer op en hij gaf vreemde waarschuwingen alle omtrent de dock aansluiting nu zegt de repair afdeling van tmobile idd hij heeft vochtschade wat nergens op slaat !!!!
zou mijn zweet moeten zijn dan maar ja wat nu heb ook maar 10 dgn om te reageren |
wat een verhaal joh, net zitten luisteren...T-Mobile moet gewoon harder op zn flikkker krijgen voor dit soort onzin.
|
Je zou haast zeggen dat ze alles op vochtschade gooien daar....wat een enorm slechte service hebben ze daar zeg.
Ik ga maar een kluis om me iphone gooien denk ik..... |
Vreemd dat de iphone buiten vochtschade, nooit voor een ander probleem geregistreerd wordt bij de hersteldienst. :rolleyes: Straks moet je met zo'n waterdichte case gaan rondlopen om die vocht problemen te voorkomen.
Dus mensen, even 50$ investeren, de kostprijs van twee silicon sleeves en je iPhone is beschermt tegen zweethandjes en regendruppels, je kan hem nu ook gelijk mee in bad pakken of mee uit zwemmen nemen, kwestie om op de hoogte te blijven van de laatste nieuwtjes hier op het forum. :D http://www.thepocketsolution.com/Mer...45429.main.jpg 3g iPhone Waterproof Case : FREE SHIPPING: Google Checkout available. |
Vochtschade is al jaren lang het standaard antwoord bij reparatie van mobiele telefoons, scheelt een hoop kosten voor de provider.
|
Citaat:
|
Hier in Nederland zeggen ze bij Nokia ook nogal vlug dat het vochtschade is...
|
Citaat:
|
Citaat:
Hieronder mijn probleem: Citaat:
|
Citaat:
Ja, als we nu gewoon verzamelen en naar Radar etc. gaan...? Geroet, |
Lost en stolen houdt in dat je eenmaal een nieuwe iPhone mag ! aanschaffen gedurende je lopende contract, je krijgt dan een nieuwe (tegen betaling uiteraard) en je contract wordt met 24 maanden verlengd.
|
Citaat:
Je hebt hier te maken met mensen (mag ik vanuit gaan) die hun toestel op een normale manier gebruiken. De consument mag bij aanschaf van een product ervan uitgaan (vooral als het om dure producten gaat als de iPhone) dat er bij normaal gebruik geen defecten ontstaan. Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen waarbij de zaken anders verlopen dan dat ze zouden moeten. Dit is exact het moment waar de kwaliteit en service van de producent om de hoek komt kijken! Komt het (veelvuldig) voor dat een product bij normaal gebruik het begeeft, dan is dat een fabrieksfout en niet de nalatigheid van de klant. Ongeacht of je het toestel extra verzekerd hebt. Citaat:
Het is toch van de zotte dat een iPhone stuk gaat doordat je je telefoon je hand houdt of in je broekzak meeneemt?! Citaat:
|
Citaat:
|
Dat met "behandel het als je kind" is onzin. Tegen mij zeiden ze altijd (als het regende) "je bent toch niet van suiker?!". Natuurlijk, je moet niet in een stormregen gaan bellen maar in lichte motregen moet kunnen...
Daarnaast hoort je telefoon gewoon in een broekzak te kunnen. Bijna iedereen stopt het in een broekzak... Je hoort ook gewoon van de eene naar de andere ruimte te kunnen lopen zonder problemen... Citaat:
|
Met zo'n gedachtegang zal je altijd als eerste met vochtschade terugkomen.
Wat is er mis mee om een electrisch apparaat met een vervangingswaarde van bijna 1000 euro niet zo goed mogelijk te behandelen? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch leuk dat je Dorian geholpen hebt. Ik denk dat niemand hier verwacht dat je met een iPhone blootgesteld in volle regen moet gaan bellen. Maar dat het apparaat in je broekzak moet veilig kunnen zitten tijdens motregen, lijkt mij nu toch ook wel een minimum qua verwachting van een MOBIELE telefoon. Zeker eentje met een prijskaartje die neerkomt op een half maandloon (gemiddeld). Citaat:
Ah, dus de gemiddelde consument heeft toch niet het geld om voor zijn rechten te vechten, dus eigenlijk is er geen probleem? :-S |
Citaat:
Dat is gewoon belangrijk voor een mobiele telefoon: je telefoon moet 'zonder angst' in een broekzak kunnen zitten (tot slot van rekening doet bijna iedereen dit, je kan hem niet de hele dag in je hand houden), het moet wel tegen motregen kunnen zelfs als het een touchscreen is en je moet van kamer naar kamer kunnen zonder problemen. Zweethanden Ik kan me goed voorstellen dat iemand erg last heeft van zweethanden, en dat als je bijvoorbeeld je oortjes pakt dat dingetje vast pakt wat je erin plugt. Betekent dit dan al dat de garantie vervalt? Als dat ding daadwerkelijk zo gevoelig is voor zoiets, dan is dat dus gewoon belachelijk want in dat geval vangt dat ding nog geen druppeltje water op (zelfs geen motregen-achtig-druppeltje). Ik snap het ook wel van jouw kant, jij vind dat T-Mobile daarin gewoon duidelijk is maar denk nou eens na over de 4 dingen die ik net zei (broekzak, motregen, kamer-naar-kamer en zweethanden). Daardoor hoort je garantie toch niet te vervallen? |
En dit zal ook in de meeste gevallen niet zo zijn.
Het grappige van een constatering van vochtschade is dat de gebruiker in 99% van de gevallen "geen flauw idee heeft" waar deze vandaan komt. Ik heb inmiddels, niet overdreven, 1000'en iphone's in mn handen gehad, en bij bijna niemand vormt vocht geen direct probleem. Dan mag je toch met redelijke zekerheid zeggen dat er bij de paar klanten met vochtschade waarschijnlijk wel iets aan de hand zal zijn? Ik zeg dit zonder uitspraak te doen over de eerlijkheid/juistheid van analyse bij SV of andere bedrijven, hier heb ik geen invloed op. Kijk maar naar het verhaal van Dorian. Daarnaast kan niemand op dit forum met zekerheid zeggen bij hoeveel vocht zo'n sensor uitslaat naar het rood. Ik neem aan dat dit niet gebeurt bij een vochtige jack. Ik ben het met je eens simon (en weet ook uit ervaring), broekzak/motregen combinatie, of zweethanden zouden geen probleem moeten worden. Van kamer naar kamer echter (lees even terug over het stukje over de vlindertuin in blijdorp) kan een probleem opleveren. Dit heb ik gemerkt door een canon 400d mee naar binnen te nemen, die binnen 5 seconden helemaal beslaat met condens als je net van buiten komt. Dit lijkt mij een hint. @sidderke Het duurde lang voordat iemand eindelijk echt goed las en dit opmerkte :) Ik zeg niet dat er geen probleem is, ik probeer over te brengen dat alleen maar zeuren nooit zin heeft! Ik vind zeuren iets voor kleine kinderen die hun zin niet krijgen. Als je weet welke stappen je moet volgen om je recht te halen, doorloop deze dan ipv je onvrede te uiten over een aantal pionnen in de schakel die ook alleen maar de gestelde regels hanteren. Het heeft geen zin om tegen "een medewerker" uit een wetboek te citeren, deze kunnen hier helemaal niets mee. Pak je verhaal dan meteen hoger op en laat een zaak evt voor het kantonrecht voorkomen als je denkt echt in je recht te staan. Daarnaast is het meestal zo dat de mensen die gaan citeren uit een wetboek of dreigen met een advocaat, de minste motivatie hebben om dit daadwerkelijk door te zetten tot het eind. Nog even over vochtschade in het algemeen. Het komt bij de iphone vaker voor dan bij andere toestellen, maar ik blijf van mening dat als je je toestel netjes en BEWUST gebruikt, dit nooit een serieus probleem hoeft te vormen. Ook vind het de noemer "consumentenverwachting" te vaag gedefinieerd. Wellicht dat de fabrikant deze beter moet omschrijven, misschien is dit zelfs al gebeurt in een achterstallig documentje op de website van apple (net als het stuk over de realistische batterijduur). |
Citaat:
Sinds ik mijn eerste iPhone ben kwijtgeraakt (eigen schuld) ben ik juist extra voorzichtig geweest met mijn tweede iPhone. Je mag van mij aannemen dat ik hem normaal gebruikt heb, lees: in broekzak of binnenzak van jas gedragen, afentoe zweethand moet kunnen... Nu mijn tweede iPhone het al na 6, 7 maanden begeven heeft met een vervelende pop-up en de constatering van vochtschade door SV (ik laat het hier niet bij), is mijn drama compleet. Ik zal voor een second opinion gaan en oh wee als dat bedrijf mijn toestel weet te repareren voor een lager bedrag en geen vochtschade constateert. Dan kan T-Mobile/SV een kleine schadevergoeding verwachten van mij. |
Citaat:
Dus stel ik heb nu een i-300 abbo, dus als ik een 16 GB 3GS zou nemen d.m.v. lost & stolen zou ik 29,99 betalen? Greetz, |
Ik denk dat het eerder beleid is bij Apple. Je hebt je telefoon gekocht bij 2Call, dus zij zijn eindverantwoordelijk. Indien je je telefoon minder dan 6 maanden in je bezit hebt, moet 2Call aantonen dat deze vochtschade niet al bij levering aanwezig was.
Ik had een zelfde probleem met de T-Mobile shop: Ervaring: reparatie van defecte home-knop. Ze weigerden een klein defect te repareren wegens "vochtschade", welke achteraf alleen een verkleuring in de vocht-sticker bij de dock-connector bleek te zijn, de stickers in het toestel waren niet verkleurt. Zie ook: iPhoneclub: Garantieprocedure voor iPhone 3G uitgelekt. |
Ja, maar pas als je huidige termijn verlopen is, ze zijn niet gek daar. Als je een 2jarig abbo hebt kun je je toestel na een jaar simlock vrij laten maken (zie eerdere berichten hierover), echter je abbo loopt door tot de eindperiode van 2 jaar. Wil je toch eerder een nieuw toestel, dan kun je eenmalig gebruik maken van de lost en stolen bepaling. Je betaalt dan € 99 en krijgt je gelijk een nieuw toestel, in jouw geval een 16 GB 3GS. Je contract wordt met 2 jaar extra verlengd en gaat in op de dag dat je oude termijn afloopt. Dus waarschijnlijk zit je dan 3 jaar vast aan TMobile, tenminste dat is in mijn geval zo. Maar ja wat moet je? Je toesten is stuk, je abbo loopt door en je wilt toch graag een iPhone! Geven en nemen, that's life.
|
Net T-Mobile toch nog eens gebeld. kon kiezen 2 jaar verlening en een 8 GB 3G, 269 euro voor een gerefubished 3G 8GB, of 290 euro voor een Nieuwe 3GS 16 GB.
Ik ga geen 300 euro betalen of een contract tot 2013 nemen. dan maar ongerepareert terug laten komen... |
Dat is belachelijk, het lijkt alsof ze van hun oude voorraad af willen. Mijn iPhone heeft het ook (bijna) begeven en ik werd op de lost & stolen bepaling gewezen. Daar heb ik gebruik van gemaakt en nu heb ik een nieuwe 3GS voor € 99 zoals ik al zei. Ik denk dat je op je poot moet spelen! Zeggen dat je van een vergelijkbaar geval weet en gebruik wil maken van de regeling en dat je anders de iPhoneclub inschakelt om hier ruchtbaarheid aan te geven. Sterkte.
|
Citaat:
Tsjah, ik ben ook op de lost & stolen regeling gewezen,maar dan zit ik tot 2013 aan een contract, en dat is gewoon geen optie voor mij. Tsjah, ik denk niet dat ze dan ineens een andere gedachte krijgen? even alles op een rijtje: - iPhone contract ingegaan/gekregen op 19 Januari 2009 - 11-07-09 Naar T-Mobile gebracht i.v.m. kapotte camera - Voor ik hem wegbracht nog gekeken, geen geval van vochtschade - Brief thuisgestuurd gekregen wat vochtschade betreft Opties: - 269 euro betalen voor Gerefubished 3G Model - 290 euro betalen voor een NIEUW 3GS Model betalen - Contract verlengen tot 2013 en een Gerefubished 3G Model krijgen Alledrie geen optie voor mij, dus nu gedwongen ongerepareerd terug laten sturen.. Greetz, |
ik kom hier nog op terug
|
Citaat:
Wat de praktijken van Apple en T-Mobile betreft kan ik jullie het volgende meedelen. Apple kent de problemen die er zijn met de iPhone. Om hier onderuit te kunnen komen hebben zij op discutabele plaatsen aan de iPhone (niet in de iPhone) condens-/vochtindicatoren geplaatst. Deze zitten namelijk in de hoofdtelefoonaansluiting en in de dockconnector die beiden in aanraking staan met de buitenlucht! Daarnaast zit T-Mobile duidelijk in een moeilijke positie omdat ook zij weten een problematisch product te verkopen echter, de iPhone is en blijft een grote melkkoe van T-Mobile waar zij niet zo snel van af willen. Vandaar dat zij het probleem proberen af te schuiven naar Apple terwijl ze zelf verantwoordelijk zijn voor het product wat zij verkopen. Om deze reden heb ik mijn toestel ongerepareerd terug gevraagd van Solid Vision omdat ik een second opinion zal raadplegen bij een ander bedrijf wat overigens volgens T-Mobile niet zou mogen. Hoezo? Wat is de meerwaarde en het nut van een second opinion door dezelfde mensen bij hetzelfde bedrijf? Ook dit is iets waar je je vraagtekens bij mag zetten als consument. Aansluitend heb ik om nadere toelichting en fotomateriaal opgevraagd van SV. Mochten op de foto’s het IMEInummer (of een ander herkenningspunt/identificatienummer) niet zichtbaar zijn, dan kan SV deze in ieder geval niet als bewijsmateriaal aanleveren. Ik hoop niet dat het zover hoeft te komen, maar indien er na de second opinion wederom vochtschade wordt geconstateerd, sluit ik een gang naar de kantonrechter niet uit. T-Mobile mag de consument namelijk niet zomaar verwijzen naar de algemene voorwaarden van de producent, in casu Apple. De Nederlandse wetgeving stelt de verkoper verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product aan de consument. Naar mijn mening staan de werkwijze van T-Mobile / Solid Vision BV (namelijk het verwijzen naar de alg. voorwaarden van Apple) en de discutabele condensindicatoren van de iPhone op losse schroeven. Er is overigens een consument die na 7 maanden! heen en weer mailen en schrijven het voor elkaar heeft gekregen om een nieuwe iPhone te krijgen. Alleen jammer dat hij niet naar de rechter is gestapt want dan had hij gedeeltelijk de abonnementskosten en schadevergoeding kunnen eisen. Dus mensen, laat je niet naaien door Apple en T-Mobile. Kaart jullie klachten en meldingen in ieder geval aan bij Tros Radar en Vara Kassa. Alhoewel zij beiden momenteel met vakantie zijn, zullen zij deze meldingen wel registreren. Samen staan we sterk! |
Citaat:
|
Citaat:
Greetz, |
Citaat:
|
Ik heb geen idee. Ik had al geen recht op een nieuwe iPhone BINNEN die 6 maanden (nouja, ik kreeg er in ieder geval geen). Dus laat staan dat ik weet of jij nu iets kunt.
Ik heb ook geen idee wat je nu het best kunt doen. Gewoon naar een tMobile shop gaan en je verhaal vertellen lijkt me het meest logisch. Al snap ik niet waarom je geen actie hebt ondernomen toen ie stuk ging.... |
Ik heb trouwens geen idee hoe het kan, maar deze iPhone heb ik nu al anderhalve maand, ik gebruik m dagelijk (de vorige had ik nog maar enkele keren gebruikt, omdat mijn andere abonnement nog niet was afgelopen), hij moet overal mee naartoe, gewoon normaal gebruik.
Toch heb ik nu geen verkleurde sensor, geen haarscheuren, geen krassen, gaat ie veel langer mee dan die andere enz. Ik denk dus toch echt dat die andere gewoon echt al stuk was bij aankoop. Ik heb nu eindelijk vakantie dus misschien neem ik nog de moeite verhaal te halen bij iFactors, die me echt niet verder wilden helpen en mijn telefoon hebben gebruikt. |
Citaat:
Citaat:
|
@ Boombastic: misschien is het handig als je reageert, dat je voorgaande berichten ook leest.
Je hebt het nu over SV en T--mobile die vochtschade constadeerden bij mijn telefoon, maar dat is helemaal niet zo. Het ging over een heel anders bedrijf, namelijk iFactors met hun eigen reparatiecentrum: zij hebben er een potje van gemaakt. SV en T-Mobile hebben juist ontzettend netjes gehandeld (in dit geval dus Scoes van dit forum) en mijn probleem opgelost. Wat betreft jouw probleem met de firmware. Dat had ik dus toen ik mijn telefoon inleverde bij T-Mobile ook. Maar daar kwam ik daar pas achter. Of eigenlijk kwam Scoes daarachter. Onder andere dit is ook vermeld naar SV en toen kreeg ik een nieuwe. Geen gezeur over vochtschade (het was ook maar een inieminie puntje rose trouwens). Maar goed, wilde met name even jouw aanteigingen tegenover T-Mobile en SV rechtzetten. Zij hebben mijn probleem dus prima opgelost. |
Citaat:
Die 6 maanden gaan er alleen over dat binnen 6 maanden de verkoper moet aantonen/bewijzen dat jij als koper zelf die schade hebt veroorzaakt (wat ze met die sensor eigenlijk doen, hoe krom ik dat ook vind). Na 6 maanden is de bewijslast omgekeerd: jij als koper moet aantonen dat problemen met het apparaat geen gevolg zijn van jouw gebruik van het apparaat. In de praktijk heb je hier niet zoveel aan. Maar meer dan bovenstaande houdt het niet in. |
Ik had ook bij t-mobile maand of 3/4 geleden vochtschade, niet op me iphone tho.
Na het sporten was me samsung u600 vochtig geworden, deed het niet meer, t-mobile heeft dit gratis gerepareerd, en kreeg hem na 4 dagen terug. jaar daar voor was die van de trap gevallen, ook gratis nieuw scherm en software update gehad. t-mobile regelt het beter dan pro-assist vind ik. |
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:15. |