//

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu?

Vochtschade aangetroffen, geen garantie: Wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iPhone 3G 16GB black. Deze vertoonde haarscheuren en wou hem nog snel voor dat de garantietermijn (4nov.) verliep laten repareren. ik naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #141  
Oud 08-11-09, 13:00
Omario Omario is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard T-mobile wil niet repareren

Ik heb een iPhone 3G 16GB black.
Deze vertoonde haarscheuren en wou hem nog snel voor dat de garantietermijn (4nov.) verliep laten repareren.
ik naar t-mobile bellen die vervolgens een envelop opstuurde.
ik mijn iPhone op de bus gedaan en afwachten,
krijg ik gister een brief binnen, dat ze hem niet willen laten repareren omdat het vochtschade/valschade geconstateerd is!
wat is dit nou weer voor ** streek van t-mobile, want nu is mijn garantietermijn verstreken!
(valschade/vochtschade nog nooooit opgemerkt door mij)
HAAT AAN T-MOBILE!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #142  
Oud 08-11-09, 13:13
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Discussies samengevoegd.
  #143  
Oud 08-11-09, 21:06
aaldriks aaldriks is offline
• iOS 3.1.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Standaard

@ omario: deze discussie van tweakers is interesant voor je

heb zelf overigens bonje met t-mobile, krijg geen garantie op een fabricagefout omdat ze (voor mij onvindbaar) nog andere schade hebben ontdekt :S alleen zat die fabricage fout er natuurlijk al vanaf het begin...

de rechtsbijstand is er nu mee aan de slag!

Laatst gewijzigd door aaldriks; 08-11-09 om 21:13.
  #144  
Oud 09-11-09, 19:17
Omario Omario is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

Net T-mobile gebelt, (aftersales)
met alle argumenten die ik maar kon vinden op het internet,
maar omdat er vochtschade is geconstanteerd (wat ze zelf ook toegaf dat dat heeeel snel gebeurd, zelfs tijdens het fietsen in de regen, ik vind het maar afschuiven van de garantie) repareren/vervangen ze het toestel niet omdat ze dan ook de vochtschade repareren, die in de toekomst wel voor een defect konden zorgen!

Help me?

Edit: kreeg wel te horen dat de garantie termijn 2 jaar is geworden!

Laatst gewijzigd door Omario; 09-11-09 om 19:22.
  #145  
Oud 09-11-09, 22:06
aaldriks aaldriks is offline
• iOS 3.1.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 8
Standaard

ik heb met t-mobile exact de zelfde ruzie, maar dan met de mededeling dat het val of stootschade betreft. t-mobile roept sowiso andere dingen (mbt schade) dan het reparatie bedrijf.

maar in mijn ogen is het heel simpel, jij vraagt duidelijk of ze de haarscheur(en) repareren. t-mobile geeft zelfs al aan dat dit binnen de garantie valt. eventuele andere schade hoeft wat jou betreft natuurlijk helemaal niet gerepareerd te worden.

dat tmobile dan als argument aandraagt dat ze alleen toestellen kunnen vervangen mag natuurlijk nooit jouw probleem zijn!
uiteindelijk zullen ze op dit punt door de knietjes moeten, en ik denk niet dat ze het op een rechtzaak aan zullen laten komen, want als de uitspraak van de rechter in hun nadeel is gaan er nog veel meer mensen klagen

het blijft een vies spelletje wat ze spelen.

ill keep posted!
  #146  
Oud 10-11-09, 18:19
Omario Omario is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

Net consuwijzer gebelt,

Zij stellen mij in het gelijk en T-mobile moet mij een nieuwe telefoonaanbieden,
of het contract ontbinden en geld terugkrijgen. Ze adviseerde me om een aangetekende brief te schrijven naar T-mobile. Ze gaven me ook nog het nummer van de geschillencomissie.

I'll keep you updated
  #147  
Oud 02-12-09, 16:37
Omario Omario is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 11
Standaard

Kreeg vandaag een of andere hogere piet aan de lijn,
krijg een second opinion, en als het blijkt dat er geen valschade is krijg ik een vervangend toestel.
Want hij concludeerde ook dat vochtschade niets met haarscheurtjes te maken heeft.
  #148  
Oud 26-01-10, 20:29
AxNUS AxNUS is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard Vochtprobleem

Mijn microfoon is een tijdje geleden stuk gegaan.. ik hoor de mensen wel als ik gebeld word, maar zij mij niet.
Ik heb dus terug gebracht naar t-mobile. Vervolgens kreeg dus ook een bericht van dat er een vochtprobleem was. Mijn buurman had dit ook, alleen dan niet met zijn microfoon maar met zijn homeknopje.

Nu wordt hij dus niet gerepareed tenzij ik er voor wil betalen.
Ik weet 100% zeker dat mijn iPhone GEEEN contact met water heeft gehad. Heeft iemand enig idee wat ik hiermee moet?

Ik vind het namelijk echt heel merkwaardig dat het altijd een "vochtprobleem" is.
  #149  
Oud 26-01-10, 20:43
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

// Samengevoegd

Lees dit topic eens door zou ik zeggen .
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #150  
Oud 26-01-10, 21:38
AxNUS AxNUS is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 2
Standaard

Dus er is geen optie Hier baal ik echt van.
  #151  
Oud 01-02-10, 00:20
sulaimany sulaimany is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 32
Standaard Vochtschade aangetroffen; Wat nu?

hey,

een tijdje geleden kwam ik erachter dat de behuizing van mijn iphone niet goed in elkaar zat, dat terwijl ik hem nooit had laten vallen...
ook is die nooit in het water gevallen.

ik heb hem opgestuurd, en kreeg een hele andere antwoord terug,
ze beschreven in een brief dat ze er vocht in hebben geconstanteerd en dat hij daarom niet word gerepareerd of wat dan ook.

maar ik ben het hier niet mee eens, want ik weet zeker dat ik mijn iphone nooit heb laten vallen en dat hij al helemaal niet met water in aanmerking is gekomen.
ik denk dat er vocht via de zijkanten binnen is gedrongen want die lagen toch al open en als je er druk op uit oefende hoerde je een ''klik''
ook was er al stof onder het beeld, en tussen de scheiding in ook behoorlijk veel.

ik heb ze gefaxt met het antwoord dat ik mijn iphone ongerepareerd terug wil, maar ik ben van plan om hem opnieuw op te sturen en daarbij eis ik dat ik een neiuwe krijg, want ik vind dat het onder garantie valt en sterker nog het valt onder de garantie!!!

het enige waar ik tegen opkijk is dat ik mijn iphone nu al 3 weken mis, en als ik hem weer opstuur ben ik hem netzo lang weer kwijt.

wat denken jullie dat ik hem opnieuw moet opsturen, en wat kan ik het beste erbij zeggen?
en lijkt het jullie slim om erbij te zeggen: dat ik reparatie eis of een neiuwe iphone??

alvast bedankt
  #152  
Oud 01-02-10, 00:29
sulaimany sulaimany is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 32
Standaard

volgens mij gebruken ze dit als smoesje ofso???

ik heb dit ook!!

de zijkanten van mij iphone lagen open, dus de behuizing zat niet goed inelkaar, nadat ik hem op had laten stueren....
ja inderdaad ze zeiden dat er vocht in me iphone is geconstanteerd??
terwijl ik mijn iphone nooit heb laten vallen, en met water is die al helemaaal niet in aanmerking gekomen!!!
en er akn alleen vocht binnen zijn gekomen via de zijkanten die al open lagen, want daar tussen in was er ook veel stof te vinden, en onder mijn scherm ook!!!

ik vind dit echt niet kunnen, stel je voor dat je met een iphone zit die een fabrieksfout bevat, en dan komen ze met zo'n antwoord??
  #153  
Oud 05-02-10, 23:51
devi74 devi74 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 4
Question iphone trilt niet meer, reparatie 280euro???

hallo mensen,

na 2 maanden gebruik van mn nieuwe iphone 3gs trilde mijn hij al niet meer.
omdat ik nog volop garantie had, heb ik de iphone met een gerust hart terug naar de media markt gebracht.

na 2 weken kreeg ik een brief van de reparatie service dat de reparatie 280e zal kosten.
omdat er water/vocht schade is geconstateerd.

meer als 3 woorden en de bedrag van 280e stond er verder niks vermeld in de brief.

Ik heb hier zeer grote twijfels bij, ik denk dat dit een vorm van oplichting is. Voor de rest deed de iphone t prima en was er helemaal niks mis mee.
eerlijk gezegd geloof ik er helemaal niks van, en ga dit natuurlijk ook niet betalen. dan maar geen tril funktie.

heeft iemand hier ook ervaring mee. wat kan ik t beste doen??

alvast bedankt.
  #154  
Oud 07-02-10, 00:03
keyboardboy keyboardboy is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 13
Standaard

Misschien een gekke vraag, maar krijg je je iPhone wel (ongerepareerd) terug als de indicator verkleurd is? En moet deze per se rood worden of telt wit ook als een verkleuring? (er zit toch ook zo'n indicator bij de koptelefoonplug?)
  #155  
Oud 08-02-10, 18:07
Ducati_Corse's schermafbeelding
Ducati_Corse Ducati_Corse is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Je moet ff google'n naar, iphone liquid sensor of iphone water sensor of iets in die hoek...

Schijnt dat er dus een vocht sensor in zit, en dat die soms niet deugd of veel te gevoelig
is....
Misschien dat er ergens nuttige info voor je bij zit.

Succes.
  #156  
Oud 09-02-10, 10:49
Merlin's schermafbeelding
Merlin Merlin is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 161
Standaard

maar het gaat toch niet om je vocht sensor. het gaat om je behuizing die niet deugt als ik het zo hoor. wanneer je binnen je garantie periode van 2 jaar zit en je behuizing niet goed is heb je dus recht op een nieuwe iphone of gratis reperatie. maar dit moet je dus wel verhalen bij het bedrijf waar je je iphone hebt gekocht. anders kan het misschien wel een juridisch verhaal worden (appel geeft maar 1 jaar garantie, NL wetgeving moet het 2 jaar zijn)
ze kunnen altijd zeggen dat je dan niet goed ben omgesprongen met je iphone maar volgends mij moeten hun dan bewijzen dat het dus door jou komt en niet dat het aan de iphone lag. kijk anders even wat er bij de ombudsman en dergelijke staat wat je rechten zijn.
  #157  
Oud 09-02-10, 12:01
Ducati_Corse's schermafbeelding
Ducati_Corse Ducati_Corse is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merlin Bekijk bericht
maar het gaat toch niet om je vocht sensor. het gaat om je behuizing die niet deugt als ik het zo hoor.
JA dat klopt ook, maar T-mobile denkt er dus anders over,

Ik quote de TS,

Citaat:
ze beschreven in een brief dat ze er vocht in hebben geconstanteerd en dat hij daarom niet word gerepareerd of wat dan ook.
Dus volgens T-mobile gaat het hier wel om....

Moeilijk geval
  #158  
Oud 09-02-10, 12:14
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

De garantie vervalt volledig als er vochtschade is aangetroffen. Je moet wel om bewijs vragen. En alleen een foto van een rode vocht indicator is niet voldoende, aangezien je niet kunt zien of dat uberhaupt wel jouw toestel is.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #159  
Oud 09-02-10, 16:44
sulaimany sulaimany is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 32
Standaard

tjonge jonge!!
ik heb ff op google hiernaar doorgezocht, en we zijn niet de enige die dit hebben hoor!!
ik heb net even gekeken naar mijn headphone jack, en dat andere waar je de oplader zegma in doet..
naja, iniedergeval ik zie helemaal geen rozo/rooie kleuren!!!!
alleen maar wit !!!
word ik nu in de maling genomen ofso??
als dit zo is, dan word ik echt ontzettend GEK!!!!

deze foto heb ik gevonden op een amerikaanse site, en hierna heb ik bij mijn eigen iphone gekeken, maar ik zie geen overeenkomsten...dus geen roze/rooie plekken!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif moisture_sensor.gif‎ (19,8 KB, 80x gelezen)

Laatst gewijzigd door sulaimany; 09-02-10 om 16:48. Reden: .
  #160  
Oud 23-02-10, 06:10
devi74 devi74 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 4
Standaard vochtschade, maar geen sticker???

vandaag na 6 weken mijn telefoon binnen gehad (solid vision ofzo) omdat de trilfunktie niet meer werkte. "wordt niet gemaakt onder garantie 280e reparatiekosten ivm waterschade (onmogelijk gewoon). dus natuurlijk niet laten repareren na 6 weken zonder telefoon en 60 euro nakijk kosten (2 schroeven open draaien) heb ik mn telefoon weer in handen. ik maak die 2 schroeven zelf wel open en kijk in de telefoon (garantie heb je toch al ni) en wat zie ik tot mijn verbazing helemaal geen sticker erop. waar is die sticker gebleven????

ik denk dat het allemaal oplichterij is. ze mochten zogenaamd niets meer aan die toestel doen, maar de sticker hebben ze er maar afgehaald. want stel je voor dat ik dat sticker zie waar misschien zelfs helemaal niets mee aan de hand was..

dus mensen, vind je garantie heel belangrijk begin dan niet aan de iphone.. je bent gewaarschuwd...
Reageren

Labels
garantie, reparatie, vochtprobleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen backlight, vochtschade philippefeij iPhone algemeen 5 08-01-12 20:06
garantie apple vochtschade ?? ReneK iPhone algemeen 0 13-09-10 16:41
vochtschade, maar geen sticker:s devi74 iPhone algemeen 1 23-02-10 12:58
Wat met een Belgische iPhone en garantie (NL) Londonforever iPhone algemeen 5 29-08-08 11:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:23.