iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   pc vindt iphone niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53399-pc-vindt-iphone-niet-meer.html)

fcruizer 03-02-10 14:30

pc vindt iphone niet meer
 
mijn pc vindt mijn iphone niet meer als extern apparaat.
dus kan niet meer naar mijn foto's komen.

itunes vind em wel.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

fcruizer 04-02-10 17:28

slotje graag, is opgelost :)

LBBS 07-02-10 17:57

welke windows heb je en wat heb je gedaan om het op te lossen. ik heb namelijk ook zo'n probleem.

fcruizer 07-02-10 18:58

heb W7, maar dat maakt niks uit (met het probleem wat ik had)
ga naar configuratiescherm, onderhoudscentrum, probleemoplossing.
pc zoekt dan probleem op en los het zelf op :)

De Generaal 07-02-10 19:18

Hehe, Windows die heeft geholpen bij een Apple probleem ;)

LBBS 07-02-10 23:14

ik heb het geprobeerd, maar het mocht niet baten voor mij :(

nog tips?

Birdieman1 14-02-10 17:49

Ik heb hetzelfde probleem. Helaas met probleemoplossing wordt het niet anders.

LBBS 14-02-10 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Birdieman1 (Bericht 416605)
Ik heb hetzelfde probleem. Helaas met probleemoplossing wordt het niet anders.

ja het is inderdaad zwaar balen dit. ik heb verschillende dingen geprobeerd die allemaal niet mochten baten.

1. de troubleshooter (uiteraard). die heeft gezocht naar drivers. helaas kon ie niks te vinden.
2. proberen de iphone te updaten.. maar hij kon geen drivers vinden. de nieuwste driver moet ik zelf maar installeren was het bericht uiteindelijk.
3. gezocht naar drivers. hooray! niks te vinden.
4. het bestand USBAAPL.SYS opgezocht op internet dat eventueel het probleem zou zijn. dit bestand blijkt wel gewoon op mijn computer te staan. dus dat is het probleem niet.
5. computer>properties>device manager. daar heb ik apple mobile device verwijderd en later weer opnieuw geïnstalleerd. mocht niet helpen om de iphone te herkennen.
6. volgens de apple site zou ik de apple mobile device nog moeten activeren onder services.msc. alleen stond apple mobile device er niet eens tussen. heb naast dit ook andere stappen plannen geprobeerd van de apple site.

nou en dit allemaal door iemand die hiervoor nog nooit van termen zoals 'services.msc' heeft gehoord.

heeft iemand naast deze 6 dingen, nog een ander idee? en als 1 van deze 6 dingen wel werken voor degene met hetzelfde probleem.. hoor ik het graag!

Birdieman1 15-02-10 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LBBS (Bericht 416717)
ja het is inderdaad zwaar balen dit. ik heb verschillende dingen geprobeerd die allemaal niet mochten baten.

1. de troubleshooter (uiteraard). die heeft gezocht naar drivers. helaas kon ie niks te vinden.
2. proberen de iphone te updaten.. maar hij kon geen drivers vinden. de nieuwste driver moet ik zelf maar installeren was het bericht uiteindelijk.
3. gezocht naar drivers. hooray! niks te vinden.
4. het bestand USBAAPL.SYS opgezocht op internet dat eventueel het probleem zou zijn. dit bestand blijkt wel gewoon op mijn computer te staan. dus dat is het probleem niet.
5. computer>properties>device manager. daar heb ik apple mobile device verwijderd en later weer opnieuw geïnstalleerd. mocht niet helpen om de iphone te herkennen.
6. volgens de apple site zou ik de apple mobile device nog moeten activeren onder services.msc. alleen stond apple mobile device er niet eens tussen. heb naast dit ook andere stappen plannen geprobeerd van de apple site.

nou en dit allemaal door iemand die hiervoor nog nooit van termen zoals 'services.msc' heeft gehoord.

heeft iemand naast deze 6 dingen, nog een ander idee? en als 1 van deze 6 dingen wel werken voor degene met hetzelfde probleem.. hoor ik het graag!


Ik heb deze stappen ook al eerder uitgevoerd. Inderdaad zonder resultaat. Op een gegeven moment was mijn iPhone ook in iTunes niet meer zichtbaar. Ik heb toen alle Apple programma's verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Gelukkig is in iTunes mijn iPhine weer beschikbaar.
Nu nog in Windows, want het zou wel leuk zijn om je foto's gemaakt met de iPhone op te kunnen pikken. Ik heb voorlopig de foto's maar naar mijzelf gemaild..

mvveelen 15-02-10 13:17

Gek idee : systeemherstel naar....een datum vóór deze problemen al geprobeerd ?

Birdieman1 15-02-10 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 416844)
Gek idee : systeemherstel naar....een datum vóór deze problemen al geprobeerd ?

Inderdaad ook een systeemherstel gedaan, zonder resultaat.

LBBS 15-02-10 14:17

Zou bij mij geen nut hebben. Heb vanaf dag 1 dat ik win7 erop gezet heb al problemen. En tsjah. Terug naar Vista zetten vind ik ook overdreven. (Is wel iets positiefs over Vista haha)

goodmen 19-02-10 17:38

heb dit al eerder vermeld probeer eens een andere itunes versie eentje die b.v. lager is dan 9.0.0.70 zoals versie 8.22 werkte bij mijj wel aangezien iphone andere USB drivers gebruikt

Imemyself 04-07-10 14:37

Heb denk ik een oplossing voor dit probleem:

Wierd iPhone to XP bug / "feature"
If you're ability to download photos from your iPhone 3g to Microsoft applications has suddenly stopped working, even though your iPhone syncs fine with iTunes, check carefully whether there are any pics in your camera roles that were not created by your iPhone's camera, e.g. email or web downloads.
I lost many hours chasing out this problem and finally got the critical resolution from Apple telephone support.
Prior to removing the "offending" photos from my iPhone role, the symptoms were that my iPhone was only recognized properly by iTunes, while the MS operating system (e.g. Explorer / My Computer, Windows Scanner & Camera Wizard, Picasa, Kodak EasyShare, etc.) would usually fail to see the iPhone when connected. When they did see it as a device, they would all eventually timeout with a failure to connect, or a report that the device was busy.
Very strange behavior, but hopefully this will save a few folks hours of their life and associated frustrations.



laat even weten als het echt lukt.

fcruizer 04-07-10 19:58

was allang opgelost ;) maar toch bedankt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:13.