iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kompas werkt niet meer?! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53429-kompas-werkt-niet-meer.html)

jdbiggelaar 03-02-10 23:20

Kompas werkt niet meer?!
 
Mijn nog bijna nieuwe 3GS 16 GB gebruikte ik met veel plezier tijdens wandelingen in onbekend gebied. Handig dat kompas buiten en de koppeling naar Google Earth maps en gewone kaarten!
Helaas.... Het kompas is sinds een week zo dood als een pier, geen leven meer in :confused:
Als ik de kompas applicatie start, staat de naald vast op O graden. De knop linksonder waarmee je naar de kaarten gaat, is grijs en doet niks meer... Wie weet hoe dit probleem op te lossen?! Vast veel dank voor een goede tip!

iMario 03-02-10 23:25

Ga eens wat instellingen resetten (Instellingen > Algemeen > Herstellen).

ButcherJF 04-02-10 07:27

En/of doe een harde reset.

jdbiggelaar 04-02-10 08:05

Dankje voor de reactie! Een 'Herstel Instellingen' heb ik al uitgevoerd, maar haalde niks uit. Een 'harde reset' betekent dat ik alles moet back-uppen en daarna moet terughalen met iTunes vanaf mijn PC naar de iPhone? Gaat dat wel goed? Ik ben bang dat me daarmee een hoop andere ellende op mijn dak haal :confused:

Bomans 04-02-10 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdbiggelaar (Bericht 412427)
Dankje voor de reactie! Een 'Herstel Instellingen' heb ik al uitgevoerd, maar haalde niks uit. Een 'harde reset' betekent dat ik alles moet back-uppen en daarna moet terughalen met iTunes vanaf mijn PC naar de iPhone? Gaat dat wel goed? Ik ben bang dat me daarmee een hoop andere ellende op mijn dak haal :confused:

Neen, daarmee verlies je geen gegevens.

Hou je homeknop en powerknop tegelijk ingedrukt tot je iPhone uitvalt.
Daarna je iPhone terug aanzetten.

jdbiggelaar 05-02-10 14:20

Dankje voor de tip, maar helaas..... ook dit heeft geen effect. Het kompas blijft vast staan op 0 graden Noord.

glaantje 05-02-10 14:32

Ik zie dat je geen jailbreak hebt. Dan zou ik hem even helemaal terug herstellen naar een schone iPhone met fabrieksinstellingen dus. Als het in die modus nog niet goed werkt, moet je terug naar de winkel ermee.

Je kan altijd een backup terugzetten, dus daar haal je je geen "andere ellende" mee op je dak, snap sowieso niet waarom je dat denkt? Het kost alleen even wat tijd :)

jdbiggelaar 10-02-10 14:17

Koudwatervrees denk ik :-)

ik ga dit proberen, dankje!

mvveelen 10-02-10 14:48

En de welbekende "8" maken heeft ook geen effect ? Beetje draaien met de iPhone ? Wel een vaag probleem zeg, hoop dat je het opgelost krijgt met herstellen....

djpatrickv 11-08-10 17:28

Probeer eens iets van je laatst geinstalleerde proggy's te wissen die je geinstalleerd hebt nadat het nog werkte!

Sommige programma's geven problemen.
Succes!!

jdbiggelaar 12-08-10 01:00

Dank voor al jullie goede tips! Inmiddels ben ik op vakantie geweest en tot mijn verbazing werkte het kompas in Vietnam normaal. En na maanden en een upgrade naar OS4 nog steeds....

djpatrickv 12-08-10 07:21

Misschien komt die kompas wel uit (made in) Vietnam ;-)
Anyway, ben blij dat het werkt..

Ik gaat ff happie doen.. krijg ineens trek in loempia's :D

Lungomare 14-12-11 11:40

Kompas werkt niet meer op iphone, maar toch wel
 
Mijn kompas op mijn Iphone werkte ook niet meer. Balen, maar....

Ik heb "CompassApp" geladen en al fietsen (lopen gaat te langszaam voo CompassApp) in gebruik genomen.
En wie schetst mijn verbazing. Na twee keer gebruik van CompassApp werkt het standaard kompas ook weer zoals het moet.
Hoe kan dat???? Wie het weet mag het zeggen.

uhans 20-06-12 14:49

Ik zit met hetzelfde probleem. Kalibreren werkt niet. Google maps en Weer-app werken niet. Ik zal die compassapp eens proberen.

vdommel 13-09-14 12:40

Het volgende heb ik op kunnen lossen met de volgende handeling:

Ik heb de oplossing gevonden door het probleem te zoeken in de flipcase! Die bevat een magneetje waarop het lipje van de case sluit en een onderzijde die geheel magnetisch is om de sluit-flap vast te houden. Deze magneet beïnvloedt de gyroscoop waardoor het kompas bevriest en vast staat op 0 graden.

Na het verwijderen van de flipcase werkte het kompas weer feilloos!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:29.