iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Zeer nare (definitieve?) vastloper op Iphone 3g / 8Gb. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/53650-zeer-nare-definitieve-vastloper-op-iphone-3g-8gb.html)

Pjotr-C 07-02-10 14:15

Zeer nare (definitieve?) vastloper op Iphone 3g / 8Gb.
 
Hai,

Ik heb vorige week een tweedehands Iphone 3g gekocht (ik had daarvoor al een 2g). Hij was ontzettend traag geworden en zat vol met allemaal third party software (ingebouwde themas, de menubalk had nu 5 iconen etc...waar ik niet op zat te wachten (los van de app's die ik natuurlijk gewoon kon weghalen). Hoewel ik niet wist of het toestel oorspronkelijk simlockvrij was of niet heb ik het toestel de opdracht gegeven om terug te gaan naar fabrieksinstellingen (wis inhoud en instellingen). Nu doet ie niets meer...

Hierbij enkele 'eigenschappen' van de foutmelding en oplossingen die ik al had geprobeerd:

  • Het toestel start op, er komt een apple logo in beeld, vervolgens komt er zo'n draaiend ding doorheen dat 'ie denkt, en vervolgens start het toestel weer opnieuw op
  • Windows, Itunes en Iphonebrowser herkennen de Iphone niet meer;
  • Het toestel gaat ook niet meer in DFU modus;
  • Ik weet niet of het toestel oorspronkelijk simlockvrij was, of het een nederlandse Iphone was of welke systeemsoftware er op stond;
  • Ik heb het toestel al volledig leeg laten lopen (de accu dan) en heb hem vervolgens aan de usb lader gehangen, als aan de 220 volt lader.
  • Ik had op mijn Iphone verder geen software staan (voor zo ver ik weet) waarmee ik contact zou kunnen maken;
  • Alle data op de Iphone mag weg
  • Ik wil hem vooral simlockrvij houden/maken en (natuurlijk) werkend. Jailbreaken heeft voor mij geen toegevoegde waarde;
  • Tijdens het terugzetten zat het toestel aan de (usb) lader;
  • Aangezien de storing is ontstaan tijdens het terugzetten naar fabrieksinstellingen heb ik twijfels of de storing hardwarematig kan zijn.
Is er iemand die een tovertruc weet die ik niet met de zoekfunctie in dit forum heb weten te vinden (want voor mijn gevoel heb ik al redelijk gezocht zelf) ?

loentje 07-02-10 14:39

Probeer eens de homebutton ingedrukt te houden,en hem dan aan te sluiten(usb),maar wel de home button ingedrukt houden...ben benieuwd??

Pjotr-C 07-02-10 14:44

Bedankt voor je advies, maar nee sorry. Er gebeurt dan werkelijk niets (al weet ik niet hoe lang ik de homeknop ingedrukt moest houden, heb het na aansluiten nog 1 minuut gedaan)

Hij blijft opnieuw opstarten zoals ie steeds al deed.

Wel bedankt :)

EDIT: Hmm, kleine update... Na de 16.852e keer DFU mode proberen in te schakelen komt het geluid uit mijn pc dat hij iets gevonden lijkt te hebben. Ik zie nog niets in Itunes of verkenner, maar wie weet....

serapim 07-02-10 17:56

ik had hetzelfde probleem, ik probeerde een harde reset uit te voeren (home en sleep button tegelijk inhouden) dit hielp niet.
dus eefe op google gezocht.
daar vond ik een harde reset met verschil dat je de home en sleep button langer dan 30 seconden tegelijk moet indrukken tot recoverymode verschijnt dus connect to itunes scherm.
dus nogmaals allebei net zolang ingedrukt houden tot recoverymode verschijnt.

succes

Pjotr-C 07-02-10 18:28

Bedankt voor je advies. Het is me ondertussen gelukt via DFU (al ging dat de eerste ongeveer 10 a 15 keer niet). Hij blijkt dus - zoals wel enigzins verwacht - een simlock te hebben.

Ik ben nu aan het zoeken naar een manier om deze te verwijderen. De enige manier om dit te doen die ik heb gevonden is een of andere optie via Cydia (maar die kan ik dus niet benaderen momenteel). Dus ben daar naar nog op zoek (er worden hier weliswaar 100-en opties besproken her en der, maar zie door de bomen het bos niet echt... (Ik heb nu - volgens mij - 3.1.2 erop staan, geupdate via itunes)

serapim 07-02-10 18:33

nou makkie dus..... kijk in de blackra1n topic :D
daar kun je hem jailbraken en unlocken binnen 2 minuten:p

Pjotr-C 07-02-10 18:38

Thnx, ik had mogelijk verkeerd gekeken en zat in de Blacksn0w artikelen te neuzen...

serapim 07-02-10 18:39

graag gedaan hoor het wel of het gelukt is;)

Pjotr-C 07-02-10 19:23

Misschien een domme vraag of opmerking.

Maar je zegt dat unlocken via Blackrain gaat, maar bij de gebruiksaanwijzing staat:

Citaat:
"Geohot waarschuwt dat blackra1n géén unlock-methode is en dat je met de update naar de officiële firmware 3.1 of 3.1.2 de kans op een software-unlock verspeelt."

En stap 1 is:
Citaat:
"Controleer eerst je firmwareversie. Ga hiervoor naar Instellingen (Settings) -> Algemeen (General) -> Info (About) en kijk onder Versie (Version)...."

Het gaat mij juist om het unlocken, en ik kan niet in mijn Iphone omdat deze gelocked is...

Ik heb de meeste mensen hier hoger staan dan mijzelf (Iphone-technisch gezien dan)... Waar zit ik verkeerd te denken ?

serapim 08-02-10 08:39

je moet hem eerst jailbraken om in je iphone te komen met blackra1n dan krijg je de blackra1n app op je springboard ,open de app en dan krijg je een keuze tussen cydia en rock app.
maar tevens staat het unlockprogramma blacksn0w erbij.
kies voor cydia eerst en later blacksn0w en je iphone is geunlocked.

Pjotr-C 08-02-10 22:35

Hai,

Dit heb ik idd al heel wat keren gedaan, maar kwam er niet door. Hieronder mijn stappen zoals ik het heb gedaan... (misschien erg uitgebreid, maar dan is het maar gelijk duidelijk)...

  1. Ik heb het toestel in DFU status gezet. Itunes geeft aan dat de Iphone bijgewerkt moet worden;
  2. Ik heb het toestel laten bijwerken in Itunes en mijn Itunes is uiteindelijk een groot wit scherm geworden waarin met zwarte letters de volgende tekst staat: "De simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund";
  3. De Iphone staat nu in de status "Slide for emergency";
  4. Ik download het bestand Blackra1n en open dit programma (Itunes draait nog op de achtergrond?);
  5. Ik druk op de knop "Make it ra1n";
  6. De status wordt nu "Entering recovery"
  7. Er verschijnt zeer kort een Itunes scherm in mijn Iphone, en vervolgens slaat mijn scherm zwart uit (zwart, maar wel met de backlight aan)
  8. In Itunes komt een pop-up met de volgende tekst: "iTunes heeft een Iphone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is. U moet deze iPhone herstellen voordat u deze kunt gebruiken met iTunes"
  9. In Blackra1n staat nu "Done, wait for reboot"
  10. In sommige gevallen wordt deze gevolgd door een pop-up scherm: "Your jailbreak is done once the device reboots. For teherered, run again......"
  11. De Iphone blijkt nu vastgelopen te zijn en na herstarten sta ik weer in het scherm "Slide for emergency"
Die foto van 'Frodo' komt nergens in mijn Iphone te staan, en na afloop ben ik dus net zo ver als toen ik begon :(

Pjotr-C 08-02-10 23:06

Update
 
Ik heb nu ook de volgende methode geprobeerd:

  • [FONT=Arial]Update your iPhone/iPod touch via iTunes to the newest firmware (3.1.2) (**Note, if you are migrating from 3.0, this 3.1.2 (including the 3.1 update), this will update your iPhone/iPod touch’s baseline and you will be able to jailBreak, but not be able to unlock your phone for a different carrier**)[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
  • [FONT=Arial]Download blackra1n via [/FONT][FONT=Arial]blackweather[/FONT][FONT=Arial][/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
  • [FONT=Arial]Move the downloaded blackra1n.exe to the root of your C:\ drive.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
  • [FONT=Arial]Plug-in your iPhone/iPod touch via USB.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
  • [FONT=Arial]Turn off your iPhone/iPod touch by holding down the Power Button and then Slide to Power Off.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
  • [FONT=Arial]Kill all Apple related services including the following except[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
    • [FONT=Arial]AppleMobileDeviceService.exe[/FONT]
    • [FONT=Arial]AppleMobileDeviceHelper.exe ( Read: iTune Helper.exe )[/FONT]
    • [FONT=Arial]iPodService.exe[/FONT]
    • [FONT=Arial]mDNRSResponder.exe[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
  • [FONT=Arial]Open the blackra1n.exe (that you previously moved to C:\) and click make it ra1n to start the process (you will see the button changed to waiting for device)[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
  • [FONT=Arial]Hold the Power Button and immediately after, also hold the [/FONT][FONT=Arial]Home[/FONT][FONT=Arial] Button.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
  • [FONT=Arial]Keep holding both buttons until you see the Apple logo, then release just the Power Button, but continue to hold the Home Button.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
  • [FONT=Arial]Continue holding the Home Button until you see the GeoHot background image and then you can release the Home Button (you will notice that the blackra1n button on your computer changed to running).[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
  • [FONT=Arial]After about 20-30 seconds, your iPhone will reboot and a new window will pop up saying “Your jailbreak is done once the phone reboots….”[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
  • [FONT=Arial]After rebooting, select the blackra1n icon on your springBoard to find your favorite jailBreak installer.[/FONT]
[FONT=Arial] [/FONT]
  • [FONT=Arial]Run the installer and enjoy your newly jailBroken iPhone or iPod touch via blackra1n

    [/FONT]
Alleen bij komt bij punt 10 nooit de GeoHot foto. Als ik na een minuut of 5 dan maar loslaat (mijn duim gaat dan ok pijn doen) blijkt het toestel vast te staan in de status waarbij er een logo in beeld staat van "verbinden met Itunes"

Pjotr-C 15-02-10 22:10

Ik heb het toestel naar de 'unlock-boer' gebracht en die kwam er ook niet uit. Na 48 uur had hij hem zover dat de lock er af was, maar geen enkele simkaart kan toen contact maken. IK ben er maar van uitgegaan dat het toestel afgeschreven is... :(

Wat mij betreft kan deze discussie op slot...

serapim 16-02-10 17:37

Als je wil wil ik het ook nog proberen ik woon in woerden heb er best wel verstand van ik stuur je wel een privebericht

ThaBudz 16-02-10 21:32

het kan tegenzitten , maar dit .......damn.......

Pjotr-C 23-02-10 10:16

@ serapim:

Dank je wel voor je aanbod. Dit toont denk ik de kracht aan van dit soort fora. Fijn dat we op deze manier op elkaar kunnen rekenen (hoe deden we dit voor dat internet er was eigenlijk??)

Ik heb hem echter al op MP gezet en heb zelf via MP een andere gekocht, en heb gelijk gezocht op een die fabrieksaf simlock vrij is (heb hem teruggebracht naar fabrieksinstellingen, laten updaten via itunes alles werkt gewoon :)

Mocht het op MP niet lukken neem ik nogmaals contact op, maar denk dat ik maar gewoon een beetje verlies op de koop toe moet nemen en dat ik vooral blij moet zijn met mijn nieuwe iphone...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.