iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   googlemaps 1.1.3 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5369-googlemaps-1-1-3-a.html)

gerard_ztt 21-01-08 00:37

googlemaps 1.1.3
 
Hallo,

Heb een vraagje over de nieuwe versie van googlemaps die bij de upgrade naar 1.1.3 zit.
Als ik het goed heb heeft die zeg maar het Locate Me of Navizon geintegreerd erin zitten en dacht dat die nu ook hybride weergave had, dus plattegrond + satelliet tegelijk (?).
Mijn vraag is of het niet gewoon mogelijk is de bestandjes van deze versie via winscp te kopieren naar een iphone met 1.1.2 en zal die dan niet ook gewoon goed werken!??
Of denk ik nu te simpel en is deze versie toch nauwer met de firmware verweven dan ik denk?
Jailbreak van 1.1.3 is toch ook niet eens hiervoor nodig of toch wel?

Groeten,
Gerard

SuperDutch 21-01-08 00:54

Ben bang dat het niet zo makkelijk werkt. Helaas.

sjowol 21-01-08 02:56

om dat te doen moet je eerst 1.1.3 jailbreaken :P

herbie65 21-01-08 05:08

of een mogelijkheid hebben om de firmware (het .ipsw bestand) uit te pakken......
Is dat mogelijk??

sjowol 21-01-08 07:03

herbie herbie herbie... daarvoor moet de fw dus eerst decrypted worden en als je het mij vraagt zijn ze daar al wat weekjes mee bezig (1024 bits encryptie) gewoon nog ff geduld hebben en tot die tijd werkt locateme als een tierelier!

Fresh 21-01-08 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 44892)
herbie herbie herbie... daarvoor moet de fw dus eerst decrypted worden en als je het mij vraagt zijn ze daar al wat weekjes mee bezig (1024 bits encryptie) gewoon nog ff geduld hebben en tot die tijd werkt locateme als een tierelier!

Het klinkt alsof jij locate me bij jou werkt, Sjowol??? Huh?

sjowol 21-01-08 07:13

ja, werkt prima, bij jou niet? of werkt hij alleen in de vs ofzo?

Fresh 21-01-08 07:15

Locate me zit toch helemaal niet in 1.1.2?
Toen ik even met 1.1.3 speelde afgelopen vrijdag kreeg ik de melding dat ik niet gelocaliseerd kon worden. Misschien werkt dat niet met Wi-Fi en/of buiten de US, je moet waarschijnlijk GPRS verbinding hebben en dat ging dus niet met 1.1.3 (om bekende redenen).

sjowol 21-01-08 07:17

locateme is een app die in installer zit...
Locatie bepalen zonder firmware 1.1.3 met LocateMe » Nieuws » iPhoneclub.nl

DertKesh 21-01-08 10:24

ik had via de installer Locate Me geinstalleerd maar dat ding zat ongeveer 1 km ernaast.. daarna weer uninstall gedaan :D

k heb FW 1.1.2

Magick 21-01-08 20:57

bij mij verschilt het per kamer in mn huis of hij er een paar 100 meter naast zit of een paar km :)... ook haalt hij vaak uit de buffer de coordinaten, dus ook als je in een andere stad bent ondertussen.

yingie 21-01-08 21:47

In één kamer lokaliseert de app me ongeveer een kilometer van waar ik werkelijk zit, in de andere kamer zet ie me in Amerika neer, haha. Maar verder een prima app!

Peetjo 21-01-08 22:02

Wonderlijk dat LokateMe... ik zat bij de buurvrouw :-)

fedorr 21-01-08 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peetjo (Bericht 45444)
Wonderlijk dat LokateMe... ik zat bij de buurvrouw :-)

Deze app kan je nog in de problemen brengen.

yingie 21-01-08 22:19

Blijft behelpen met de GSM-torens (waarvan er eentje van mijn provider 100 meter van mij vandaan staat, haha, zou toch nauwkeurig moeten werken...). Maar goed, een gegeven paard niet in de bek kijken, he. Als je kijkt hoeveel gratis apps er al gemaakt zijn voor ons plezier... niets dan hulde.

ironmanixs 21-01-08 22:48

De maps 1.1.3 applicatie maakt gebruik van het nieuwe 1.1.3 framework,
hierdoor werkt het overzetten van de .app naar een 1.1.2 iPhone niet!

gerard_ztt 21-01-08 22:51

Dat is mooi waardeloos dan!
Thanks voor de antwoord(en)!
Wordt toch wederom het geduld op de proef gesteld ... :rolleyes:

gerard_ztt 21-01-08 22:55

Werkt ie in de 1.1.3 versie trouwens dat continu de postie wordt bepaald en bijgewerkt of moet je daar ook steeds een knop klikken ofzo. Want met Locate Me gaat dat niet als ik het goed heb.
Bij mij is het resultaat van Locate Me en Navizon ook beetje wisselend, de ene keer zit ie 1 straat verwijderd, dan 3 straten en dan klopt ie soms exact op het gebouw zelfs. Toch leuk.

ironmanixs 21-01-08 23:13

Hij werkt niet continue in 1.1.3 alleen als je de nieuwe maps applicatie op start,
die nauwkeurigheid laat inderdaad te wensen over, de locatie wordt bepaald op basis
van een "driehoeks-meting" tussen de GSM masten, in de VS worden daar ook nog
eens de resultaten aan toegevoegd van Wi-Fi hotspots, waardoor het resultaat nog
iets nauwkeuriger wordt. In nederland is de nauwkeurigheid +/- 900 mtr.

Mauske 22-01-08 17:12

Sinds ik Locate me geinstalleerd heb, wat me overigens een km verderop dropt, krijg ik vaak te zien dat de sim belocked is als ik hem aanzet..
Je ziet dan ook dat er geen ontvangst is als hij in standby mode staat.
Druk ik op de homeknop, krijg ik dus eerst de melding, dan zoekt hij weer het signaal en werkt hij weer...

Leuke app, maar meer probs mee dan plezier.

Peetjo 22-01-08 17:34

Dan zou ik LokateMe even "Uninstallen" Mauske.

nanoman 22-01-08 18:09

Hey Mauske
Ik had dit probleem ook , hier is zeker iets niet goed mee
had het ook gemeld , mischien dat er een update hiervoor zal komen

Amp. 22-01-08 19:05

Heb ik hier ook!

sjowol 22-01-08 19:48

ik heb er geen problemen mee (niet dat ik weet.. ) wel crashed safari de laatste tijd vaak zou dat er mee temaken hebben?

gerard_ztt 22-01-08 22:42

Ik heb idd ook de zelfde symptomen. Vroeg me al af waar het aan zou kunnen liggen. Maar ik had meerdere programma's geinstalleerd waaronder dus Locate Me maar ook bijv Navizon en Dock. Vandaag had ik zelfs dat toen ik op mijn iPhone klikte dat ie helemaal zwart bleef en ik moest hem echt resetten en opnieuw opstarten. Dat vond ik toch wel minder. Zou dat ook door Locate Me kunnen komen?
Hoop niet dat het nog een keer gebeurd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:28.