iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone opeens in restore (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/54062-iphone-opeens-restore.html)

LeMesjeu 12-02-10 14:42

iPhone opeens in restore
 
Ik kreeg net een paniekerige mail van mn vriendin. Ze had opeens geen service meer (Base België) en na een reboot van de iphone staat hij opeens in restore modus. (sluit aan op i-tunes)

Het gaat hier om een legaal unlockte en niet gejailbreakte t-mobile 16gb 3G die denk ik net geupdate is naar de 3.1.3 via i-tunes.

Zou dit probleem kunnen liggen aan de 3.1.3? Kan ik dan best downgraden naar de 3.1.2? Of best eens een DFU naar 3.1.3? Ben ik dan de unlock niet kwijt?

Iemand tips over hoe ik het best te werk ga?

De Generaal 12-02-10 14:52

Als het om een legaal unlockte iPhone door T-Mobile gaat, dan hoef je je sowieso geen zorgen te maken over het kwijtraken van je unlock, want dat gebeurt niet ;).

Als de iPhone nergens meer op reageert, dan kun je inderdaad het beste proberen te herstellen via DFU.

LeMesjeu 12-02-10 14:57

Alvast bedankt voor het snelle antwoord.

Ik vind het toch wel vreemd dat de iphone dit opeens doet. Gewoon van de ene op de andere moment...

Hoe kan ik eigenlijk een DFU herstel doen naar de 3.1.2? Want Apple ondertekent die niet meer zeker?

LeMesjeu 12-02-10 20:32

Haha, nu is het helemaal bizar. Mn vriendin komt thuis en ik wil de iphone herstellen. En nu blijkt hij opeens gewoon te werken! Ze had het zelf nog niet eens door en had een halfuur geleden nog gekeken en toen had ze nog altijd geen service.

Ik neem aan dat dit aan de SIM ligt? Best eens langs Base gaan voor een andere SIM dan.

kogel 13-02-10 00:13

hier heb ik vanochtend ook een post over geplaatst. Heb ik nog nooit eerder gehad.

LeMesjeu 13-02-10 10:51

Opnieuw een geen service bericht op de phone. Nu staat deze wel niet in restore modus maar gewoon een geen service melding waar nomaal de providernaam staat.

Weet iemand aan wat dit kan liggen? Ligt dit aan de sim? De firmware? De t-mobile unlock?

LeMesjeu 13-02-10 14:00

even een update...

aan de sim ligt het alvast niet, geprobeerd op mijn 3gs en daar werkt hij gewoon. ook mijn sim geprobeerd in haar 3g, zonder succes. het igt dus wel degelijk aan het toestel.

heb naar t-mobile gebeld en zij zeggen me dat haar 3g inderdaad unlocked is. dus ik vermoed een hardware probleem?

WDS001 13-02-10 14:03

Doe eens een harde reset of als dat niet helpt een volledige restore in iTunes.

LeMesjeu 13-02-10 17:59

Zowel hard reset als een DFU restore naar 3.1.2 en 3.1.3 leveren geen resultaten op. (error 1013) en de phone komt altijd terug naar het restore scherm (i-tunes logo en usb kabel)

Het erge is dat hij nu helemaal niks meer doet. Net op een andere pc geprobeerd met een verse i-tunes install en krijg dezelfde foutmelding.

iemand nog ideeën?

LeMesjeu 14-02-10 22:18

heb de iphone gejailbreakt met blackra1n en met sn0wbreeze. echter heb ik nu geen Wi-Fi, geen bluetooth en geen service meer :(

als ik probeer terug te gaan naar de officiele 3.1.3 of de 3.1.2 geeft hij dezelfde error als voorheen.

ik vrees dat ik iets helemaal verkeerd gedaan heb. iemand nog ideën?

LeMesjeu 17-02-10 16:24

het toestel eindelijk werkende gekregen!

door een 3.1.3 firmware update is de baseband ook geupdate geweest. waardoor er bij de restore naar 3.1.2 en met een blackra1n jailbreak geen Wi-Fi, bluetooth en mobiel telefoon verkeer meer mogelijk was. (ik kon dus ook niet op cydia om de bb downgrader af te halen)

maar via een tip ergens op het net is het me uiteindelijk gelukt! blijkbaar helpt het als je het toestel even in de diepvries legt, het toestel wel eerst uitschakelen. ik heb hem daar een 10-tal minuten laten liggen en toen ik hem eruithaalde werkte de Wi-Fi. zo heb ik dan mn bb kunnen downgraden.

draait nu perfect op 3.1.2 gejailbreakt met blackra1n op bb 04.26.08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:24.