iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wit scherm (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/54174-wit-scherm.html)

Chris03 14-02-10 16:45

Wit scherm
 
Ola allemaal,

Ik heb vorige week mijn Iphone 3G opengemaakt omdat mijn "aan/uit" knopje naar binnen was gevallen... was simpel opgelost doordat één van de 2 schroefjes die het knopje vasthoudt was losgeraakt weer vast te draaien..

Iphone weer in elkaar gezet, en alles leek te werken behalve het touchscreen... Iphone weer open gehaald en kabels goed aangedrukt... Iphone weer in elkaar en alles werkte nu goed.

Een uur later wil ik mijn Iphone pakken om iemand te bellen en blijkt hij alleen een wit scherm weer te geven. je hoort wel geluidjes en trilfuctie werken(na omzetten knopje)..

Geprobeerd opnieuw op te starten, door de home en powerknoppen gegedrukt te houden, start netjes opnieuw op met Applelogo op het scherm, maar daarna wederom een wit scherm.

Gelijk aangesloten op de pc en een restore gedaan..

Lijkt allemaal goed te gaan, maar kom telkens weer terug op een wit scherm.. Na sommige resoters gelijk een wit scherm, na andere start hij op als een nieuwe Iphone maar na een paar minuten er mee te werken springt hij weer op een wit scherm...

Heb hem gerestored via Itunes, heb hem geprobeert te Jailbraiken op alle verschillende manieren, lijkt allemaal goed te gaan maar kom telkens weer op een wit scherm..

Iemand een oplossing??????

Erhan 14-02-10 18:22

Jaja bekend probleem je display is defect ! Je mag nooit eigenlijk het losse
onderdeel aanraken ivm statisch zijn.

Gewoon een nieuwe lcd scherm laten inzetten en dan moet hij weer werken.

Even informeren bij gsm zaak bij jou inde buurt of op internet google
staan genoeg.

Chris03 14-02-10 21:47

Maar er zijn momenten dat het scherm wel gewoon werkt, als ik hem restore komt netjes het Apple logo in beeld, als de restore lukt, heb ik gewoon beeld en werkt alles.. Of als ik hem probeer te jailbraiken via redsn0w, krijg ik ook gewoon beeld totdat hij aan het einde blijft hangen..

Denk dus niet dat het beeldscherm kapot is.. Lijkt me eerder iets in de software, maar iets wat er met een restore toch in blijft staan...

ButcherJF 15-02-10 08:27

Mocht dat inderdaad het geval zijn, dan rest alleen een herstel zonder de backup terug te zetten. Denk wel om je belangrijke zaken als contacten e.d.

Chris03 15-02-10 17:44

Ook dat helpt helaas niet!

evmw 15-02-10 17:49

Lijkt er op dat het kabeltje van je LCD iets te ver doorgebogen is geweest en nu niet meer 100% is. Aansluiting naar LCD panel is zeer gevoelig, wordt dan dus toch vervanging van je LCD.

Chris03 15-02-10 18:52

Had inmiddels al een nieuw touchscreen en scherm besteld en overlaten komen uit Amerika (had ik al besteld, i.v.m. grote kras op het scherm)..

Net alles opengeschroefd en omgewisseld, maar dus mijn orginele LCD scherm gehouden (de momenten dat ik geen wit scherm had, werkte het LCD scherm goed)....

En voila! alles werkt! geen wit scherm meer!

Denk dat het toch iets te maken had met het kabelje van het touchscreen, aangezien hier de eerste tekenen van problemen zich voordeden!

Nu maar hopen dat hij het blijft doen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.