iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Geheugen van iPhone 3GS onbruikbaar maken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/54346-geheugen-iphone-3gs-onbruikbaar-maken.html)

Markgoessens 17-02-10 16:07

Geheugen van iPhone 3GS onbruikbaar maken
 
Hallo,

Sinds een paar maanden is mijn IPhone 3GS kapot. Volgens reparatiebedrijven was het logic-board kapot. (ik kreeg de IPhone met geen enkele mogelijkheid aan)
Nu zou ik graag deze defecte IPhone willen verkopen aan een 'gsm-verzamel-bedrijf' maar ik zit met een vraag;

Ik hoop dat jullie dit weten. Mijn IPhone startte dus niet meer op, maar op de IPhone stond nogal privacy gevoelige informatie. Nu ben ik bang, wanneer ik deze IPhone verkoop, dat mensen gaan knutselen aan mijn IPhone en een deel hiervan gaan hergebruiken. Zoals het flash-geheugen waar deze gegevens opstaan.

Weten jullie of dit mogelijk is? Als het logicboard kapot is, dat ze het flash geheugen nog kunnen gebruiken? Het geheugen zit immers op het logic-board heb ik gezien.
Of is er een methode om het geheugen onbruikbaar te maken als ik hem openschroef. Los solderen lijkt geen optie aangezien de boel daarbinnen zo minuscuul is.

Ik hoop dat iemand hier raad mee weet.

Alvast bedankt

Pascal717 17-02-10 16:43

Waarom laat je de iPhone gewoon niet herstellen? Want die zou nog onder garantie moeten zijn :rolleyes:

Markgoessens 17-02-10 16:47

Bedankt voor je reactie.

Omdat ik de telefoon gejailbraked heb, en de garantie dan niet meer geldt.
Natuurlijk als hij niet meer aan gaat, kunnen ze hier niet achterkomen. Maar ondertussen hebben zoveel reparatiebedrijven ernaar gekeken, dat hij al vaak opengeschroefd geworden is, waardoor de garantie volgens mij ook is komen te vervallen.

Ik had overigens ook een verzekering waarvan ik nu een nieuwe IPhone gekregen heb.

nebilem 17-02-10 17:31

Dan verkoop je em toch niet als er gevoelige info op staat. Of zeg ik iets doms.

Markgoessens 17-02-10 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nebilem (Bericht 417725)
Dan verkoop je em toch niet als er gevoelige info op staat. Of zeg ik iets doms.

Maar met het verkopen ontvang ik natuurlijk geld. Nu ligt ie hier ook thuis maar wat kapot te zijn.

Dus als ik hem kan verkopen zonder dat mensen in mijn gegevens kunnen rommelen...graag

sj0e5d 17-02-10 20:34

Ik zou hem gewoon ter reparatie aanbieden. Wanneer de telefoon nog onder garantie valt zal deze waarschijnlijk gewoon worden vervangen. In Nederland worden de iPhones niet opengemaakt bij garantie gevallen dus zullen ze aan de binnenzijde ook niet zien dat deze is open geweest. Aangezien je telefoon niet meer aan gaat is je jailbreak dus ook niet zichtbaar voor het reparatiecentrum. Wel belangrijk is is dat je even kijkt of je vochtindicatoren niet zijn verkleurd (onderin de jackplug aansluiting en in de dockconnector)

Groeten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.