iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   onverstandig om 3G altijd aan te hebben staan? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/54364-onverstandig-om-3g-altijd-hebben-staan.html)

Jojanne 17-02-10 20:02

onverstandig om 3G altijd aan te hebben staan?
 
Ik heb sinds kort een iphone en ben er dolgelukkig mee maar wat een hoop opties en leuke dingen!

Ik heb wel een vraagje over 3G, en ik kan door te zoeken niet echt iets vinden, al die vaktermen... :confused:

Ik heb het nu gewoon de hele dag aanstaan, zodat mijn telefoon steeds zoekt naar nieuwe mail, hyves of facebook, of pingberichten.

Ik las ook ergens dat dat niet verstandig is omdat ze je telefoon helemaal leeg kunnen maken vanaf afstand.

Kan iemand mij in jip en janneke taal uitleggen of het verstandig is om je 3G uit te zetten als je dit niet gebruikt?

iMario 17-02-10 20:04

Berichtgeving kost je pas data wanneer je een bericht krijgt, en dat is niet erg veel. Geen idee of je push mail gebruikt, hetzelfde verhaal als berichtgeving, mocht je fetch gebruiken dan kost dat wat meer aan data.

Jojanne 17-02-10 20:19

Fetch?
Data?
Pushmail? Is dat dat 'ie elke kwartier kijkt of er nieuwe mail is?

StefanieV 21-02-10 13:07

Dat ligt eraan hoe je hem zelf in hebt gesteld. Zelf heb ik mijn push functie ingesteld op 1x per uur (dus 1x per uur haalt je telefoon de 'laatste update' van je mailserver af en zet die door naar je mobiele mail). Je kunt dit natuurlijk ook zo instellen dat je het alleen handmatig doet, dus alleen als je de mailbox opent. Je batterij gaat er iig wel een stuk langer door mee :D

ButcherJF 21-02-10 13:29

Inderdaad, met 3G uit zal je accu het wat langer uithouden. Maar: je kunt dan buitenshuis geen email ophalen en ook de berichten van hyves en facebook zullen niet binnen komen. Evt. nog wel via GPRS, een tragere vorm van internet waarmee je niet wilt werken...;)

Ik heb dag en nacht 3G aan staan en geen problemen met de accu. Dat komt uiteraard ook omdat ik de berichtgeving in instellingen uit heb staan en handmatig nu en dan even aan zet.
Verder heb ik in instellingen bij 'Mail, Contacten, Agenda' 'Nieuwe gegevens' ook meestal uit staan. Als ik daar kies voor 'Push' worden de berichten automatisch direct binnen gehaald. Dit kost accucapaciteit. Ik heb daar 'Nieuwe gegevens' meestal op 'Handmatig' staan. Alleen als ik een belangrijke email verwacht staat ie op een kwartier.
Door wat te spelen met deze instellingen kom je er vanzelf achter wat voor jou het handigst is, zowel qua accuduur als berichtgeving.

Oh ja, voor wat betreft het 'inbreken' in je iPhone met 3G aan: dat valt reuze mee. Volgens je profiel heb je geen jailbreak ('hack') en is de kans daarop te verwaarlozen. Veilig zat, hoewel veiligheid uiteraard een relatief begrip is. Voor mij geen reden 3G uit te zetten in tweeëneenhalf jaar iPhone gebruik.

dais 21-02-10 13:52

Ik begrijp er niet veel van als je 3G aan hebt staan wil dat toch niet zeggen dat je meteen kosten hebt? (sorry ben blond)
Ow ja en sinds kort heb ik een icoontje naast de provider naam staan als ik thuis ben is dit de waaier zeg maar van de Wi-Fi verbinding als ik niet thuis ben is dit een bolletje..

Nu begreep ik van iemand dat dat GPRS is... maar krijg dit niet uit... en eerst stond dit er ook niet is pas sinds een paar weken...

dais 21-02-10 16:10

schupje ben namelijk erg benieuwd naar jullie mening...

Jojanne 21-02-10 16:13

Bedankt voor jullie reacties.
Als ik het goed begrijp maakt het dus weinig uit of ik 3g altijd aan heb staan.

Bedankt!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:14.