iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ipod Touch 3g blijft in herstelmodus. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/54678-ipod-touch-3g-blijft-herstelmodus.html)

boerkoekoek 22-02-10 18:18

Ipod Touch 3g blijft in herstelmodus.
 
Hallo kenners,

Vrij recentelijk heb ik een iPod touch aangeschaft van de 3e generatie. Tijdens het updaten naar de nieuwste software is het echter mis gegaan. Na de mislukte update blijft mijn ipod in de herstelmodus hangen. Het nummer van de foutmelding is 6.

Uiteraard heb ik zelf al wat research gedaan, de ipod in de DFU mode zetten door de home button en de power button te gebruiken lukt niet. De programma's zipphone en ibrickr zeggen geen connectie met m'n ipod te kunnen maken.
iTunes geeft aan dat er momenteel geen software op de ipod staat. De grote vraag is nu; hoe krijg ik mijn ipod weer werkend?

Alvast bedankt!

King1987 22-02-10 19:11

Weet je zeker dat je hem goed in DFU heb gezet. Het is namelijk een softwarematig probleem, en DFU werkt altijd. Sinds FW3.0 werkt dit heel nauwkeurig. De juiste uitleg vind je hier.

Guest 22-02-10 19:46

Probeer iReb, die heeft een fix voor dit probleem:

iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

boerkoekoek 27-02-10 20:48

Nog even een bump aangezien het niet lukt en ik op het punt sta om met een voorhamer m'n ipod in 3en te slaan.

Het is op het moment zo dat de ipod niet aangaat met aan/uit button, het scherm blijft zwart.
Wanneer ik de ipod op de computer aansluit opent itunes wel en wordt de ipod wel herkent met:

-Capaciteit: n.v.t.
-Softwareversie: n.v.t.
-Serienummer: n.v.t.


Vervolgens probeer ik in de DFU-mode te kome, 10 seconden etc etc. Scherm komt weer ipod in herstelmodus gevonden, dan doe ik shift+herstellen en kies ik firmware 3.1.3 die ik op mijn PC heb staan. Helaas blijft itunes de melding geven een ipod gevonden in herstelmodus of hij heeft een foutmelding (nummer 6).

Iemand nog suggesties?

Vind het te gek voor woorden dat een apparaat van 250 euro niet normaal werkt en Apple niet met een juiste oplossing komt. Ik heb helaas ook geen bon want heb de ipod gekocht in een online winkel van een pokerroom :(.

iReb werkte overigens niet, het resultaat was dat mijn cursor bleef hangen...

ButcherJF 28-02-10 09:08

Probeer het eens op een andere USB-poort, liefst eentje die direct op het moederbord is aangesloten. Gebruik geen USB-hub.
Mocht dit niks oplossen, probeer dan een andere computer.

Oh ja, met een voorhamer krijg je zeker die firmware er niet op....:P

boerkoekoek 28-02-10 22:42

Het zijn ondertussen 2 ipod die in de herstelmodus zitten na het updaten naar versie 3.1.3 is het bij beide ipods verkeerd gegaan, de één is een eerste generatie en de andere is van de 3e generatie. Ik wordt ondertussen helemaal gestoord van mijn ipods. Andere computer en USB-poorten heb ik ook geprobeerd, helaas zonder succes.

Als ik naar zo'n apple winkel ga in Leeuwarden, moet ik dan betalen als zij het voor mij regelen of valt dit onder service.

Eventuele andere tips zijn ook welkom...

ButcherJF 01-03-10 07:54

Je zou bijna denken dat het aan de gedownloade firmware ligt. Haal die eens opnieuw binnen, misschien is er ergens een bitje omgevallen.

Ik heb overigens geen ervaring met iPods. Als de firmwares voor de beide toestellen verschillend zijn, zou het wel heel erg toevallig zijn als beide niet goed zijn.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:49.