//

Garantietermijn oordopjes

Garantietermijn oordopjes discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Twee weken geleden begaven mijn oordopjes het, nou heb ik contact opgenomen met ThePhoneHouse, waar ik ze gekocht heb, en die geven aan dat er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-02-10, 16:03
VVVJeroen VVVJeroen is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard Garantietermijn oordopjes

Twee weken geleden begaven mijn oordopjes het, nou heb ik contact opgenomen met ThePhoneHouse, waar ik ze gekocht heb, en die geven aan dat er op accessoires slechts 3 maanden garantie wordt verleend. Nou lappen ongelofelijk veel bedrijven garantietermijnen aan hun laars (een iPhone heeft zeker 24 maanden garantie, ook zonder "Extended Apple Service" plannen) en daarom vroeg ik me af wat nou de garantietermijn op oordopjes is.
Ik vermoed zelf namelijk zo rond de 6 maanden tot een jaar, aangezien mijn toestel van 23 september vorig jaar is zou ik dan nog resp 1 en 7 maanden garantie moeten hebben?

Iemand goede bronnen met wettelijke garantietermijnen op dit soort dingen? Ik kan zelf namelijk niets vinden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-02-10, 16:16
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

1. Hoe weet ik of mijn iPod-accessoire nog onder de garantie valt?
Uw iPod-accessoire is gedekt door de Apple Beperkte Garantie gedurende één jaar na de oorspronkelijke aankoopdatum. Om de dekking van uw garantie te bepalen, kunt u het serienummer van uw iPod invoeren in de sectie Online serviceassistent van de Apple Support-site. Apple kan uw aankoopbewijs controleren om de status van uw iPod-garantie te bepalen.

Bron

Dit is dan wel voor iPod, maar neem aan dat iPhone er ook onder valt.
__________________
2G US 16GB, 3GS 16GB black, 4 32GB black AT&T Simlock, 4S 16GB black, 5S 32GB spacegrey.
  #3  
Oud 23-02-10, 17:45
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Gewoon een jaar garantie.
  #4  
Oud 23-02-10, 17:56
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Op alles in NL zit 2 jaar garantie, dus ook op die oordopjes.

Hier zijn wel uitzonderingen op (bederfelijke waar, levende dieren, etc), maar dat is hier niet van toepassing.

Winkeliers verzinnen hele verhalen, maar the bottom line is dat ze, mocht het ooit voor een rechter komen, nat gaan.

Hoe dan ook, je hebt er zo weinig aan.. want voor een paar oordopjes ga je niet naar de rechter.

Punt waar je zelf nat op zou kunnen gaan; wat voor defect betreft het? Als het slijtage is door veelvuldig gebruik, geef ik je weinig tot geen kans.
  #5  
Oud 23-02-10, 18:09
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guest Bekijk bericht
Op alles in NL zit 2 jaar garantie, dus ook op die oordopjes.
Twee jaar die opgedeeld zijn in twee periodes: de eerste 6 maanden is het zo dat je product bijna altijd gratis wordt vervangen omdat het de verkoper is die tijdens deze termijn moet bewijzen dat het defect er nog niet was bij de aankoop. Omdat dit vaak vrij moeilijk is krijg je meestal garantie.
De 18 maanden daarna moet jij bewijzen dat het defect er al was bij de aankoop. Omdat dit moeilijk is heb je een stuk minder kans om garantie te krijgen. Meestal is het wel zo dat je bij een defect dat niet werd veroorzaakt door een val of gewoon gebruik wel garantie krijgt.

13 september is nog geen 6 maand geleden, dus je hebt normaal gezien zeker garantie. Via de Apple site heb je zelfs 1 jaar garantie, dus je hebt veel kans dat je nieuwe oortjes toegestuurd krijgt
  #6  
Oud 23-02-10, 18:09
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als ik het goed begrijp, zijn het niet de apple oordopjes maar los aangeschafte '3rd party' gevallen.
  #7  
Oud 23-02-10, 18:11
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Tja, zoals jij zei heb je sowieso 2 jaar garantie dus dat zou ook geen enkel probleem mogen zijn. The Phone House MOET die garantie geven.
  #8  
Oud 23-02-10, 18:13
Chrisl's schermafbeelding
Chrisl Chrisl is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Amersfoort
Berichten: 2.235
Standaard

Dat valt me nu ook op, "bij thePhoneHouse gekocht". Zijn dus geen originele.

Maar dan nog heb je garantie
  #9  
Oud 23-02-10, 18:26
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in hoe het nu zit met garantie zijn deze fragmenten een aanrader. Is wel van een Vlaamse radiozender (Radio 2), maar hoe dan ook zéér interessant voor als je nog eens in de winkel staat
  #10  
Oud 23-02-10, 18:35
paulmadejong paulmadejong is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 148
Standaard

Heb in 1,5 jaar tijd 3 setjes er doorheen gejaagd. Heb de 2de en 3de wel via eBay (tip!) voor een prikkie aangeschaft en moet zeggen dat het laatste setje het vooralsnog het langste volhoud.
  #11  
Oud 23-02-10, 19:17
azamc azamc is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Barendrecht
Berichten: 56
Standaard

De headset van mijn nieuwe 3GS is op zeker 4 plekken kapotgegaan. Hierover met mijn leverancier gesproken en zij gaven aan dat accesoires maar 3 maanden garantie op zit. Dit ff bij een maatje van me bij Mediamarkt geverifieerd en hj gaf ook 3 maanden garantie op.

Lekker verhaal maar ze zijn in ieder geval omgeruild. Viel net binnen de 3 maanden.
  #12  
Oud 23-02-10, 19:22
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Gelukkig voor de NL consument maken jouw leverancier en maatje bij de mediamarkt niet de wet.

De mediamarkt zal best 3 maand hanteren, echter wettelijk is het 2 jaar voor de meeste goederen en op z'n minst 6 maand voor alles. Ongeacht hoe de mediamarkt daar over denkt.
  #13  
Oud 24-02-10, 14:35
DKKKK DKKKK is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 102
Standaard

En nog maar eens gezegd: garantie is een extraatje. Als een product zo snel stuk gaat is het non-conform, het voldoet niet. Je hebt de garantie niet eens nodig.
  #14  
Oud 25-02-10, 09:25
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

In Rusland krijg je op LG tv 7 jaar garantie en in Nederland maar 2 jaar. Wat ik ook er raar vind dus in principe kunnen electronisce apparaten wel zo lang mee gaan.
  #15  
Oud 25-02-10, 10:30
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Op zo'n TV heb je in NL ook wel langer garantie.

Het zit zo.. de EU richtlijn zegt 2 jaar. Van die 2 jaar is het in elk geval altijd zo dat de 1e 6 maanden de bewijslast bij de leverancier (dus niet noodzakelijkerwijs de fabrikant) ligt. Na die 6 maanden is dat in principe nog steeds zo, maar dat kan verschillen per product.

Een koopovereenkomst is een set afspraken tussen koper en verkoper. Koper heeft de plicht om te betalen (bv) en verkoper dient jou een apparaat te leveren met de eigenschappen zoals jij die bij de koop mag verwachten.

Om het eeuwige voorbeeld erbij te pakken, van een wasmachine mag je bv. aannemen dat ie op z'n minst een jaartje of 7 ~ 10 meegaat.

Als je dus een wasmachine koopt, spreek je af dat jij x bedrag aan verkoper geeft, en de verkoper belooft jou een wasmachine te leveren die voldoet aan datgene wat je van een wasmachine mag verwachten.

Als die dan na 3 jaar kapot gaat, valt het weliswaar buiten de garantietermijn, maar kun je stellen dat de verkoper jou niet iets geleverd heeft wat aan de belofte voldoet.

Daarom heb je op zo'n moment in principe recht op een soortement van coulance-regeling, dit houdt in dat je meestal een deel zelf moet betalen, maar dat de leverancier jou wel tegemoet moet komen in de reparatiekosten.

Probleem met telefoons is alleen; wat is een redelijk te verwachten levensduur voor zo'n apparaat?
  #16  
Oud 25-02-10, 10:35
VVVJeroen VVVJeroen is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard

Iets vertraagd, ik ben een soort van op vakantie + beetje druk..
Het gaat inderdaad om de originele oortjes die bij de iPhone geleverd zijn, het lijkt het gebruikte slijtage, aangezien het rechteroortje het nog wel doet als je het kabeltje bij de plug indrukt/goedbuigt.. Het linkeroortje doet gewoon helemaal niets meer.
Volgende week maar eens langs de winkel, zéker omdat ik nog binnen die 6 maanden zit...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oordopjes iRolf iPhone algemeen 0 08-02-11 20:44
Oordopjes stuk iRolf iPhone algemeen 3 03-12-10 08:44
witte oordopjes sjors69 iPhone accessoires en onderdelen 5 16-11-10 20:50
Garantietermijn blijft 1 jaar? k03n Odido (T-Mobile) 17 25-09-09 10:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:38.