iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   zwart omruilen wit (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/54947-zwart-omruilen-wit.html)

Unkown. 26-02-10 17:06

zwart omruilen wit
 
Hallo,

een paar dagen geleden viel mijn iphone opeens uit en kon niet meer aan etc. Dit is nog een keer gebeurd, ik heb al krassen op de achterkant blabla, dus wil ik hem terugbrengen en een nieuwe krijgen.
Maar ik ben die kleur zwart ook wel een beetje zat, zou ook wel een witte willen, zou dat kunnen? Mijn abbo is afgesloten bij belcompany.
Ik wil het daar niet vragen omdat ze anders gaan denken dat ik daarom de iphone terugbreng ofzo !

joerieve 26-02-10 17:30

Uhm ik heb bij me iphone een verzekering lopen voor schade (krasschade,waterschade,vochtschade diefstal etc) Als je dit hebt zou je hem kunnen omruilen i.v.m krasschade, maar dan moet je aantonen dat je wel een hoesje gebruikt (daarom had ik er direct een hoesje bij gekocht). Als je dit niet hebt valt het niet onder de garantie. En heb horen zeggen dat je moet kunnen aantonen dat het niet jou schuld is @ uitvallen (door hem bijvoorbeeld paar keer te hebben laten vallen) Want die krassen maakt het erg verdacht dat je hem hebt laten vallen. Dus zoals ik het hier zie valt het niet onder garantie maar onder verzekering (als je die hebt afgesloten, zo niet heb je pech denk ik)

Unkown. 26-02-10 17:35

Ik heb een extra verzekering van belcompany gesloten van Safe&Sure!
Doen ze echt zo allemaal moeilijk? Ik heb wel een hoesje als ik gewoon met een hoesje binnenwandel en zeg dat ik krassen enzo heb krijg ik dan wel een nieuwe ?
zonder te vertellen dat hij is uitgevallen of iets dergelijks?

joerieve 26-02-10 17:41

Tuurlijk doen ze moeilijk :) doet elke verzekering (zelfs jou zorg-verzekering) ze willen zo min mogelijk geld uitkeren en proberen altijd de schuld bij de client (jij in de geval) te leggen. Ik heb geen idee of ze moeilijk doen. Ik raad je aan er gewoon heen te gaan en je verhaal voor te doen. Maar omwisselen kan niet (Tenzij je iphone niet meer kan worden gemaakt). Maar ga eerst even informeren bij de winkel, leg je probleem voor en zeg gewoon dat je niet echt tevreden bent over de kleur en dat je steeds uitval krijg (probeer het op de batterij af te schuiven).

Toen ik me iphone abbo af ging sluiten + verzekering zeiden ze daar al, mocht ik problemen hebben met de iphone wat binnen de verzekering valt dat ik eerst naar hun toe moet komen, dan helpen ze mee om het verhaal zo mooi mogelijk te laten lijken om het toch onder de verzekering te laten vallen.

Maar ga eerst maar even informeren bij de winkel dan hebben hun ook weer wat werk te doen.

Unkown. 26-02-10 18:10

hmm oke bedankt voor je info, zal idd even langsgaan, laat het nog wel hier weten .

Guest 26-02-10 18:37

Ik begrijp niet helemaal waarom je dat hier vraagt. Lijkt mij dat je dat beter in de winkel kunt vragen.

1 ding is helder; je kunt het niet eisen, je hebt er geen recht op. Uitzondering daarop is als je je telefoon via internet aangeschaft hebt en je nog in de wettelijke afkoelperiode zit, je kunt dan de zwarte terugsturen en een witte bestellen.

Maar ik vermoed dat als je het gewoon redelijk vraagt, dat het wel kan. Ik zou niet weten waarom niet, het is niet zo dat de witte duurder is ofzo. Het maakt de winkel verder echt niet uit of jij nu een witte of een zwarte hebt.

joerieve 26-02-10 19:03

Je kan een iphone niet meer ruilen na aankoop :) Had ik al gevraagd toen ik me iphone aanschaft, ze hebben er een reglement voor dat hij na openen van de verpakking niet meer omgewisseld kan worden (of worden geruild tegen een andere telefoon) en aangezien je ziet dat de Topic starter al gebruik heeft gemaakt van zijn iphone en dat die al is beschadigd kan die hem niet meer omruilen :)

Unkown. 27-02-10 00:23

Reden waarom ik het hier vraag was omdat ik bang was dat ze in het winkel het verkeerd zouden opvatten, dat ik soort van smoesjes verzin ofzo om een witte iphone te kunnen krijgen!

Guest 27-02-10 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joerieve (Bericht 421192)
Je kan een iphone niet meer ruilen na aankoop :) Had ik al gevraagd toen ik me iphone aanschaft, ze hebben er een reglement voor dat hij na openen van de verpakking niet meer omgewisseld kan worden (of worden geruild tegen een andere telefoon) en aangezien je ziet dat de Topic starter al gebruik heeft gemaakt van zijn iphone en dat die al is beschadigd kan die hem niet meer omruilen :)

Ik was in de veronderstelling dat topicstarter zijn phone sowieso ging ruilen omdat er een defect was (beschadigingen). Dus dat ie zwart -> zwart ging ruilen. In dat geval kan ie gewoon om een witte vragen.

Overigens kun je bij internetaankopen altijd ruilen. Ongeacht de reglementen. Maar dat is hier niet aan de orde.

Kijk:

Citaat:

een paar dagen geleden viel mijn iphone opeens uit en kon niet meer aan etc. Dit is nog een keer gebeurd, ik heb al krassen op de achterkant blabla, dus wil ik hem terugbrengen en een nieuwe krijgen.
Hier zegt ie dus dat z'n telefoon in de garantietermijn kapot gegaan is en dat ie 'm gaat ruilen. Z'n vraag is alleen of ie dan ook gelijk een witte kan krijgen ipv. een zwarte. Mits z'n garantieclaim terecht is, blijf ik bij mijn eerste antwoord; ik zie niet in waarom een winkel daar moeilijk over zou doen?

Voor topicstarter: speel het slim. Ga eerst voor garantie naar de winkel, zeg niets over de kleur. Als ze dan op het punt komen dat ze zeggen 'u heeft gelijk, het is garantie, ik pak een andere' (of iets dergelijks) dan pas zeg je 'mag het ook een witte zijn?'.

FrankNL 09-03-10 13:14

Excuses voor het schoppen, maar ik wil niet naar T-Mobile shop gaan maar direct naar solidvision vandaar deze vraag:

Hallo allemaal, 2 maanden terug heb ik mijn iPhone al opgestuurd naar T-Mobile omdat er stof onder het scherm zat, ik heb toen een nieuwe iPhone terug gestuurd gekregen maar deze is na 1 maand nog 2x zo erg met stof onder het scherm....

Wat ik mij dus afvroeg als ik hem nu zelf naar solidvision breng en als hij weer word omgeruild voor een nieuw toestel kan dit dan niet een Witte zijn? ik heb nu een zwarte maar ik vind wit toch wat mooier...

Want de laatste keer is de iPhone gewoon ingenomen en ik heb een vervangend toestel toegestuurd gekregen maar als dat weer gebeurd dan kunnen ze mij toch ook gewoon een witten geven of mag dat niet?

Mvg Frank de Ruiter


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:30.