iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Sim-kaart wordt niet herkend door iPhone (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/55131-sim-kaart-wordt-niet-herkend-door-iphone.html)

mazdavh 01-03-10 15:23

Sim-kaart wordt niet herkend door iPhone
 
Hallo allemaal,

Er zijn al verschillende topics over dit probleem, alleen hebben deze nauwelijks antwoorden, laat staan oplossingen.

Het probleem is alsvolgt:

Ik heb een iPhone 2G met een Telfort SIM-kaart.
Soms gaf hij al de melding dat er geen SIM-kaart geinstalleerd zou zijn, maar vaak was dat maar eventjes.

Nu sinds vanochtend herkent hij mijn SIM-kaart helemaal niet meer.
Ik heb van alles geprobeerd:

Rebooten
Updaten
Netwerkinstellingen herstellen
SIM-kaart eruit halen
In andere telefoon stoppen om te kijken of het aan kaart ligt (niet dus)
Herstellen
Papiertje onder tussen houder en SIM voor meer contact

Nu weet ik het niet meer en mijn iPhone is nu dus onbruikbaar.

Wie weet een oplossing? Diegene maakt mijn dag helemaal goed!

Timmeh_ 01-03-10 18:00

Je iPhone updaten naar 3.1.3 en dan jailbreaken met RedSn0w.

Mocht je dan nog steeds problemen hebben, je iPhone in DFU-mode zetten, herstellen, geen reservekopie terugzetten en weer jailbreaken met RedSn0w.

mazdavh 01-03-10 22:11

Helaas...

Het heeft allebei niet geholpen. Hij herkent SIM-kaart direct na herstellen ook niet. Dus snap best dat Redsn0w niet veel te unlocken heeft.

Weet nu niet echt nog een oplossing? Wie o wie???

Destiny 01-03-10 22:12

Je moet ook Cydia installeren en Bootneuter draaien.

mazdavh 01-03-10 22:14

Ik run Redsn0w en vink dan Cydia en Unlock aan. En upload boatloaders 3.9 en 4.6.

Dat is toch goed?

EDIT
Een update:

Via BootNeuter handmatige unlock gedaan, maar dat heeft ook niet geholpen.

Ga nu nog maar een paar keer restoren. Moet ik nu gaan denken aan het overlijden van mijn iPhone?


mazdavh 02-03-10 10:02

Als ik Bootloader draai, de iPhone opnieuw opstart, BootNeuter alleen weer aanzet (dus niet laten flashen) en wegklik, zegt ie heel eventjes dat ik bereik heb, dan dat ik geen service heb en dan weer 'geen simkaart geinstallleerd'.

mazdavh 02-03-10 13:08

Het wil echt niet lukken. Is er iemand die mij kan helpen???

mazdavh 02-03-10 14:20

Goed, ik begin nu erg wanhopig te worden.

iPhone wordt niet meer herkend door Windows en iTunes,
iPhone zelf kan niet meer uit zijn 'stekkertje'-modus gehaald worden.

Wat nu? Kan iemand mij hiermee helpen?

mazdavh 02-03-10 22:36

Mijn iPhone is weer aan de praat, maar nog steeds wordt mijn SIM-kaart niet herkend.
:(:(:(:(:(

Destiny 02-03-10 22:37

Hmm erg vreemd probleem ja. Heb je al een keer je netwerkinstellingen hersteld?

mazdavh 02-03-10 22:39

Ja dat was één van de eerste dingen die ik heb gedaan.
Helpt niet...

mazdavh 02-03-10 22:40

Het gekke is dat als ik BootNeuter niet laat draaien, maar wel even aanzet, mijn iPhone eventjes bereik heeft. Daarna gaat hij snel op 'geen service' en dan op 'geen simkaart geinstalleerd'.

Maar dat kan eigenlijk niet want mijn SIM heeft (had inmiddels) ook een PIN-code.

mazdavh 03-03-10 14:43

Nog steeds geen succes. Iemand??

mazdavh 03-03-10 18:17

Oké ik geef de moed op dat het softwarematig is. Heb alles geprobeerd en niets werkt.
Ik denk dat het dan hardwarematig is: het simkaart mechanisme is waarschijnlijk stuk...

Ga maandag naar PDAtech en hopelijk kan ik hem helemaal werkend weer mee terug naar huis nemen :-)

Ik houd jullie op de hoogte (voor alle mensen die na mij met hetzelfde probleem zitten)!

mazdavh 10-03-10 16:35

Goed, hij is weer gemaakt.

Het bleek niet het SIM mechanisme te zijn, maar het logicboard. Hij is bij PDAtech gerepareerd. Ik kwam natuurlijk alleen voor SIM mechanisme, maar logicboard kost meer tijd om te repareren.

Het lukte niet om er weer een 8 Gb in te plaatsen: iPhone wilde niet meer uit Recovery-modus. 16 Gb deed het wel en volgens mij heeft hij mij gematst, want betaalde in totaal 50 euro meer, terwijl er voor een 16 Gb ook een andere audio flex geinstalleerd moest worden.

Ben blij nu :-)

jcpearl 10-03-10 16:38

fijn voor je :)
mag ik vragen wat je in totaal moest betalen?

mazdavh 10-03-10 17:01

Ehm.... normaal kost het 159 euro voor het vervangen van 8gb logicboard. Maar omdat dat problemen gaf, heeft hij voor mij 16 gb gedaan. Daarvoor moet ook de audioflex vervangen worden, omdat deze niet compatible is met 16gb.

Voor de 3G(s) hoefde bij mijn defect niet het hele logicboard vervangen te worden, omdat hij daarvan wel een los onderdeel heeft wat het probleem op zou kunnen lossen. Dat is ongeveer 90 euro.

Bij mij heeft het in totaal 199 euro gekost. Maar volgens de website had het eigenlijk veel meer moeten zijn (229)...

jcpearl 10-03-10 17:10

oei das toch nog steeds een enorme klap geld, voor zo'n reparatie.
jammer, maar fijn dat je weer kunt bellen.

mazdavh 10-03-10 17:19

Tja... maar met een heel voordelig abonnement (wat ik dus niet kan opzeggen) was ik anders genoodzaakt een nieuwe iPhone á 700 euro te kopen. En dan maar 199.

Krijg trouwens ook geld van verzekering waarschijnlijk :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:50.