iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   slecht bereik (geen netwerkprobleem) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/5541-slecht-bereik-geen-netwerkprobleem.html)

"R" 23-01-08 21:28

slecht bereik iPhone (geen netwerkprobleem)
 
Ik heb recent door Fixsupport in Den Haag mijn scherm laten vervangen in verband met een strook op het scherm die het niet meer deed.
Keurige service: binnen drie dagen retour met nieuw scherm en dat alles voor € 199,--.

Maar: bij het in gebruik nemen bleek dat ik bijna geen ontvangst (KPN en T-mobile) meer had, terwijl een andere iPhone op hetzelfde moment met een andere simkaart van dezelfde provider (exact gelijke omstandigheden dus) vol bereik heeft. Heb vervolgens allerlei providers en verschillende simmetjes geprobeerd, maar het resultaat bleef gelijk.

Terug naar Fixsupport: het bleek dat er lijmresten aan de aansluiting van de antenne-kabel in de iPhone waren blijven zitten. De lijmresten zijn direct verwijderd. Het resultaat was iets beter, maar nog steeds ver beneden de normale ontvangst.

Vervolgens heeft Fixsupport, wederom zonder aandringen dus wat dat betreft keurige service, de antenne-kabel geheel vervangen. Het zou nl. zo kunnen zijn dat die een knik heeft opgelopen tijdens demontage/montage.
Resultaat weer ietsje beter, maar vooralsnog blijft de ontvangst over het algemeen twee streepjes achter bij een andere iPhone met dezelfde provider. Twee streepjes verschil betekent in de praktijk dus dat je veel sneller het no service icoontje zit verschijnen als je onderweg bent.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Fixsupport is er zelf ook mee bezig, men is daar overigens uiterst welwillend.

kruijsifix 20-03-08 14:48

Ik heb hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gevonden?

maxschoenmakers 26-06-08 20:36

ik denk dat ze bij fixsupport de kabeltje van de antenne niet goed vast gezet hebben er zitten 2 kabeltjes op het mainbord en deze zijn van orginne met een lagje lijmachtig sput vastgezet deze willen ze nog wel eens lost moeten maken.

Mijn ervaring met fixsuport is niet zo goed.
Ik had voor iemand een iphone daar na toe opgestuurd voor een nieuw scherm. Kreeg hem ongerepareerd terug. Ze spraken dat de software met het schem niet meer ging werken, dus als ie toch kaport is met dit motto toch maar even de iphone openmaken. Nadat ik heb open had gemaakt miste ik een aantal onderdelen en schoeven.

Mailtje gestuurd heb nu bijna alle onderdelen terug. Scherm via internet besteld bij brando netjes opgestuurd gekregen scherm met beleid vervangen en de telefoon doet het. Bestel wel het aangegeven demontage setje voor de iphone dit gaat wel goed behalve het open maken van de antenne dekseltje ( het zwarte gedeelte van de iphone) moet je gewoon vernieuwen en niet meer monteren dit gaat echt niet goed.

Dus mijn ervaring gewoon ZELF DOEN. en het is goedkoper!!!!

gr marcel


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:37.