iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   bel status en wat andere vraagjes van een beginner (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/55429-bel-status-andere-vraagjes-beginner.html)

tomtom12 07-03-10 01:37

bel status en wat andere vraagjes van een beginner
 
hallo,

ik ben een nieuwe gebruiker en heb zojuist mijn iphone 3gs 16 gb gekregen.
deze heb ik geupdate naar de laatste 3.13

ik zit even met een paar vraagjes mbt het volgende :

- bel status klopt niet
- waar moet ik op letten dat ik niet extra kosten maak
- app voor registratie van elk belletje en sms op de iphone zelf
- visual voicemail
- terug brengen evt.


ik heb een 150/150 abbo bij t mobile en ik zag tot mijn schrik op de website dat ik nog maar 14:58 minn had en 19 sms. bundel was resterend voor 8 dagen. nog niet eens koud 8 uur binnen en het ging al fout. ik zag op het forum van t mobile inmens veel klachten over mensen die alleen maar problemen hier mee hadden.

ik vind het wel erg vervelend omdat ik precies wil zien wat ik nog mag/kan verbruiken binnen mijn bundel...
dit wordt gewoon dan blind bellen en dan steeds maar afwachten op het totaal. ook zag ik veel spook rekeningen voorbij komen met teveel afschrijvingen.

klopt het dat dit probleem er idd is of is het overzicht van je bel bundel niet goed maar wel op het einde goed zichtbaar op je factuur ? vind dit nogal tricky....

ik zag dat je bij instellingen en dan bij berichten mms en toon onderwerpveld moest uitzetten ivm als je sms stuurd dat het als een mms wordt verstuurd. zijn er nog andere dingen die ik moet weten die geld kosten die op het eerste oogblik niet zo zijn ?

is er een app die bijhoudt wie je belt en hoe lang op welke datum voor telefoon, sms en mms ? om zo exact bij te houden hoeveel je nog over hebt ? dit in het geval om je eigen bel gedrag naast je factuur te kunnen leggen zodat je ziet hoeveel het verschilt ?

hiermee zou je dus ook offline zelf een belstatus overzicht kunnen krijgen die wel klopt conform de limieten die zijn afgesproken.

visual voicemail blijkt ook een drama te zijn om het werkende te krijgen. ik althans niet. heb van alles geprobeerd wat was voorgesteld op internet maar veel was voor geunlockte iphones.

ik zit er nog over na te denken maar ik heb 7 werkdagen bedenktijd om dit terug te draaien en mijn geld terug te vragen. dit omdat ik erg geschrokken ben van alle heise rondom het bovenstaande.

moet ik dan bij t mobile zelf zijn ? of bij belsimpel.nl waar ik hem heb gekocht via het internet ?


sorry voor alle vragen direkt maar t mobile blijkt dus ook niet zondag's open te zijn.

hopenlijk kan iemand mij iets meer duidelijkheid verschaffen.

alvast bedankt.
tom

ButcherJF 07-03-10 07:37

De minuten/sms'jes die je nog hebt zijn voorlopig, totdat je abonnement formeel ingaat c.q. geactiveerd is. Betreft dus een soort overbruggingstegoed. Zou me er niet te druk om maken.

TM zal je nog niet heel veel kunnen vertellen over je kosten trouwens, meestal is het advies om te wachten tot de eerste echte rekening. Die blijkt meestal ook gewoon te kloppen.

Voor Visual Voicemail zou je even contact op moeten nemen met TM, ws. staat er een instelling niet goed. Ook zou je zelf de netwerkinstellingen kunnen resetten via Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.

Sms/mms: als je een sms'je verstuurt aan tien of meer mensen tegelijk maakt je iPhone er een mms'je van. Hoe vaak komt dat voor? Ik heb alles aan staan (dus ook het onderwerpveld, wat ik overigens nooit gebruik) en daarvoor geen extra kosten betaald.

Op MyT-Mobile kun je dmv 'Factuuranalyse' online bekijken hoe je belgedrag is.

Als je de telefoon en het abonnement via internet hebt aangeschaft, moet je bij de leverancier zijn om een en ander terug te draaien. In jouw geval dus bij belsimpel en niet bij T-Mobile.

tomtom12 07-03-10 21:32

harstikke tof dat je de tijd hebt willen nemen om mij een antwoord te geven. ik ben vanavond echter tot een besluit gekomen en ik ga het toestel terug sturen want ik ben niet tevreden over t mobile. ik heb amper bereik met deze maatschappij terwijl ik met 2 andere telefoons van vodafone en hi gewoon super bereik had zowel buiten als binnen in een studio zelf. t mobile was gewoon niet aan te krijgen in de studio en dan heb ik er niets aan.

alles wat op deze telefoon leuk is is bijna alleen te doen op een Wi-Fi verbinding.

ik wil wel nog een iphone maar ik ga een andere aanbieding nemen met kpn of vodafone. geen t mobile meer voor mij.

bedankt zover.
tom


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:30.