//

bel status en wat andere vraagjes van een beginner

bel status en wat andere vraagjes van een beginner discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, ik ben een nieuwe gebruiker en heb zojuist mijn iphone 3gs 16 gb gekregen. deze heb ik geupdate naar de laatste 3.13 ik zit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-03-10, 01:37
tomtom12 tomtom12 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 2
Standaard bel status en wat andere vraagjes van een beginner

hallo,

ik ben een nieuwe gebruiker en heb zojuist mijn iphone 3gs 16 gb gekregen.
deze heb ik geupdate naar de laatste 3.13

ik zit even met een paar vraagjes mbt het volgende :

- bel status klopt niet
- waar moet ik op letten dat ik niet extra kosten maak
- app voor registratie van elk belletje en sms op de iphone zelf
- visual voicemail
- terug brengen evt.


ik heb een 150/150 abbo bij t mobile en ik zag tot mijn schrik op de website dat ik nog maar 14:58 minn had en 19 sms. bundel was resterend voor 8 dagen. nog niet eens koud 8 uur binnen en het ging al fout. ik zag op het forum van t mobile inmens veel klachten over mensen die alleen maar problemen hier mee hadden.

ik vind het wel erg vervelend omdat ik precies wil zien wat ik nog mag/kan verbruiken binnen mijn bundel...
dit wordt gewoon dan blind bellen en dan steeds maar afwachten op het totaal. ook zag ik veel spook rekeningen voorbij komen met teveel afschrijvingen.

klopt het dat dit probleem er idd is of is het overzicht van je bel bundel niet goed maar wel op het einde goed zichtbaar op je factuur ? vind dit nogal tricky....

ik zag dat je bij instellingen en dan bij berichten mms en toon onderwerpveld moest uitzetten ivm als je sms stuurd dat het als een mms wordt verstuurd. zijn er nog andere dingen die ik moet weten die geld kosten die op het eerste oogblik niet zo zijn ?

is er een app die bijhoudt wie je belt en hoe lang op welke datum voor telefoon, sms en mms ? om zo exact bij te houden hoeveel je nog over hebt ? dit in het geval om je eigen bel gedrag naast je factuur te kunnen leggen zodat je ziet hoeveel het verschilt ?

hiermee zou je dus ook offline zelf een belstatus overzicht kunnen krijgen die wel klopt conform de limieten die zijn afgesproken.

visual voicemail blijkt ook een drama te zijn om het werkende te krijgen. ik althans niet. heb van alles geprobeerd wat was voorgesteld op internet maar veel was voor geunlockte iphones.

ik zit er nog over na te denken maar ik heb 7 werkdagen bedenktijd om dit terug te draaien en mijn geld terug te vragen. dit omdat ik erg geschrokken ben van alle heise rondom het bovenstaande.

moet ik dan bij t mobile zelf zijn ? of bij belsimpel.nl waar ik hem heb gekocht via het internet ?


sorry voor alle vragen direkt maar t mobile blijkt dus ook niet zondag's open te zijn.

hopenlijk kan iemand mij iets meer duidelijkheid verschaffen.

alvast bedankt.
tom
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-03-10, 07:37
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

De minuten/sms'jes die je nog hebt zijn voorlopig, totdat je abonnement formeel ingaat c.q. geactiveerd is. Betreft dus een soort overbruggingstegoed. Zou me er niet te druk om maken.

TM zal je nog niet heel veel kunnen vertellen over je kosten trouwens, meestal is het advies om te wachten tot de eerste echte rekening. Die blijkt meestal ook gewoon te kloppen.

Voor Visual Voicemail zou je even contact op moeten nemen met TM, ws. staat er een instelling niet goed. Ook zou je zelf de netwerkinstellingen kunnen resetten via Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.

Sms/mms: als je een sms'je verstuurt aan tien of meer mensen tegelijk maakt je iPhone er een mms'je van. Hoe vaak komt dat voor? Ik heb alles aan staan (dus ook het onderwerpveld, wat ik overigens nooit gebruik) en daarvoor geen extra kosten betaald.

Op MyT-Mobile kun je dmv 'Factuuranalyse' online bekijken hoe je belgedrag is.

Als je de telefoon en het abonnement via internet hebt aangeschaft, moet je bij de leverancier zijn om een en ander terug te draaien. In jouw geval dus bij belsimpel en niet bij T-Mobile.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 07-03-10, 21:32
tomtom12 tomtom12 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 2
Standaard

harstikke tof dat je de tijd hebt willen nemen om mij een antwoord te geven. ik ben vanavond echter tot een besluit gekomen en ik ga het toestel terug sturen want ik ben niet tevreden over t mobile. ik heb amper bereik met deze maatschappij terwijl ik met 2 andere telefoons van vodafone en hi gewoon super bereik had zowel buiten als binnen in een studio zelf. t mobile was gewoon niet aan te krijgen in de studio en dan heb ik er niets aan.

alles wat op deze telefoon leuk is is bijna alleen te doen op een Wi-Fi verbinding.

ik wil wel nog een iphone maar ik ga een andere aanbieding nemen met kpn of vodafone. geen t mobile meer voor mij.

bedankt zover.
tom
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 of 5? en wat andere vraagjes... Amdixer Koopinformatie Nederland 9 18-04-11 18:22
jailbrake vraag van een beginner janb44 Jailbreak 2 19-10-10 21:22
Andere mensen horen mij niet meer praten als ik bel. Marc-R iPhone algemeen 4 08-09-09 19:35
Windows: 2 vraagjes over i-tunes van een iphonenoob marcelca iTunes 3 08-08-09 16:39
Wat is een goede RSS feed voor nieuws? (+ een andere vraag) profit42 iPhone Apps 10 02-05-08 11:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:21.