//

PDAtecht repareert met tweedehands onderdelen

PDAtecht repareert met tweedehands onderdelen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Oké, misschien ben ik naief, of niet. Maar dat wil ik graag van jullie weten. Vanmiddag is mijn iPhone gerepareerd bij PDAtech. Er is een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-03-10, 19:15
mazdavh mazdavh is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 31
Standaard PDAtecht repareert met tweedehands onderdelen

Oké, misschien ben ik naief, of niet. Maar dat wil ik graag van jullie weten.

Vanmiddag is mijn iPhone gerepareerd bij PDAtech. Er is een nieuw logicboard ingezet. Wat een dure reparatie was.

Nu kom ik achter het volgende: het blijkt een tweedehand logicboard te zijn! Bij het inloogen bij iTunes, zie ik namelijk al een ander mailadres staan. Blijkbaar is het logicboard al in een andere iPhone geweest!!!!

Ik voel mij nu erg genaaid! Kan ik terecht bij hem klagen of had ik kunnen verwachten dat ik geen nieuw (dat wil zeggen ongebruikt) logicboard zou krijgen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-03-10, 19:32
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Ik denk dat het niet anders kan: wordt het logic board voor de iphone 2G nog wel nieuw gemaakt?
En heb je de prijs betaalt die op de website staat vermeld, of minder?
  #3  
Oud 10-03-10, 21:08
Cybot12999 Cybot12999 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 22
Standaard

Het is logisch dat het bord al gebruikt is. Je kunt ze niet zomaar van Apple uit de fabriek halen. De enige mogelijkheid is om een gebruikte opnieuw te gebruiken. Maar daar werkt hij toch niet minder om?
  #4  
Oud 10-03-10, 21:34
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Hangt ervan af wat je hebt betaald. Maar ik vind wel dat ze moeten vermelden dat ze gebruikte onderdelen gebruiken.
  #5  
Oud 10-03-10, 22:08
mazdavh mazdavh is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 31
Standaard

Nou ik had nog gevraagd of ze met originele Apple-stuff werkten. Dan vind ik het erg vreemd dat er niet bij is gezegd dat het gewoon uit een andere iPhone is gehaald.

Zo maak je wel heel veel winst op je reparaties terwijl ik dacht dat ze zo duur zijn omdat het nieuwe onderdelen zijn.
  #6  
Oud 10-03-10, 22:37
Melle123's schermafbeelding
Melle123 Melle123 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hilvarenbeek
Berichten: 149
Standaard

Het zouden wel echt nieuwe onderdelen moeteb zijn! Op eBay en vele andere sites staan iphone onderdelen te koop! Van scherm tot oortjes ingang.
Dus vind het vreemd als het niet nieuw zou zijn.. Dat hoort niet!
  #7  
Oud 11-03-10, 06:58
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mazdavh Bekijk bericht
Oké, misschien ben ik naief, of niet. Maar dat wil ik graag van jullie weten.

Vanmiddag is mijn iPhone gerepareerd bij PDAtech. Er is een nieuw logicboard ingezet. Wat een dure reparatie was.

Nu kom ik achter het volgende: het blijkt een tweedehand logicboard te zijn! Bij het inloogen bij iTunes, zie ik namelijk al een ander mailadres staan. Blijkbaar is het logicboard al in een andere iPhone geweest!!!!

Ik voel mij nu erg genaaid! Kan ik terecht bij hem klagen of had ik kunnen verwachten dat ik geen nieuw (dat wil zeggen ongebruikt) logicboard zou krijgen?
waarschijnlijk heb je de voorwaarden onvoldoende gelezen:

Gebruikte onderdelen
Ondanks wij ernaar streven gloednieuwe onderdelen te gebruiken tijdens de reparatie, zullen we in sommige gevallen gebruikte onderdelen aanwenden. Elk onderdeel dat wij installeren, onafhankelijk van zijn oorsprong, heeft een garantie van 3 maanden vanaf de aankoopdatum( niet de datum van installatie).

Hier te lezen (onderaan terms&conditions):

Service - Pdatech iPhone Reparatie , htc, MacBook, Notebook Reparatie Service / Den Haag, Nederlands - PDATECH
  #8  
Oud 11-03-10, 07:21
Cybot12999 Cybot12999 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mazdavh Bekijk bericht
Nou ik had nog gevraagd of ze met originele Apple-stuff werkten. Dan vind ik het erg vreemd dat er niet bij is gezegd dat het gewoon uit een andere iPhone is gehaald.

Zo maak je wel heel veel winst op je reparaties terwijl ik dacht dat ze zo duur zijn omdat het nieuwe onderdelen zijn.
Die dingen kunnen wél uit de fabriek komen. Er is geen enkel '3rd-party' bedrijf dat LogicBoards maakt, alleen Apple zelf. En Apple geeft zijn / haar bordjes niet weg maar stopt ze in zijn / haar eigen iPhone's.
  #9  
Oud 11-03-10, 10:32
mazdavh mazdavh is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 31
Standaard

Bij de andere Algemene Voorwaarden stond daar niets van in. In Terms&Conditions wel. Nou goed, dan weet ik het.

Dank je wel mail.eve
  #10  
Oud 11-03-10, 10:42
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Off-topic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mazdavh Bekijk bericht
Bij de andere Algemene Voorwaarden stond daar niets van in. In Terms&Conditions wel. Nou goed, dan weet ik het.

Dank je wel mail.eve
'Terms & Conditions' is Engels voor 'Algemene Voorwaarden'

__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #11  
Oud 11-03-10, 11:07
mazdavh mazdavh is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 31
Standaard

I know, maar het is raar dat als ik de Algemene Voorwaarden lees, ik iets anders te lezen krijg dan wanneer ik Terms&Conditions lees.
  #12  
Oud 11-03-10, 11:10
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mazdavh Bekijk bericht
I know, maar het is raar dat als ik de Algemene Voorwaarden lees, ik iets anders te lezen krijg dan wanneer ik Terms&Conditions lees.
Dat zou inderdaad niet mogen en is dan een slechte vertaling waar ze aansprakelijk voor kan stellen.
  #13  
Oud 11-03-10, 16:56
markzijlstra markzijlstra is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 102
Standaard

Als jij akkoord bent gegaan met de Nederlandse algemene voorwaarden (die jou tijdens het sluiten van de overeenkomst ter hand zijn gesteld) waarin de PDAtech als wederpartij gemeld staat dienen zij zich daar ook aan te houden.

Hoewel ik mij afvraag of je er iets mee opschiet, zoals eerder genoemd is het niet waarschijnlijk dat er nog nieuwe onderdelen voor 2G voor handen zijn. Maar wellicht kunnen ze iets aan de prijs doen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie repareert apple? Solid vision GTFO iPhone algemeen 5 29-10-10 14:45
Tweedehands iPhone 3GS: help? Rianne20 iPhone algemeen 3 24-10-10 21:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.