iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone komt niet IN Recovery/DFU (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/55693-iphone-komt-niet-recovery-dfu.html)

Iphonebas 11-03-10 00:19

Iphone komt niet IN Recovery/DFU
 
L.S.,

Mijn 3GS blijft helaas rebooten. Eerst verschijnt het Apple logo en na een tijdje verschijnt het roterende symbool dat vervolgens blijft hangen en na verloop van tijd verschijnt op nieuw het Apple logo etc.

Itunes herkent het toestel nooit. Soms hoor ik wel het "usb aansluit toontje" van Windows als ik weer eens iets probeer, maar wanneer ik probeer het toestel in recovery/DFU mode te krijgen dan maakt itunes 2 snelle toontjes (niet gelukt toontje/ tuuttuut?)

Ik heb zo'n beetje elke tool gedownload die ik maar kan vinden op internet maar niets helpt. Ziphone, libusb, Umbrella, DFU.zip, ireb etc etc.
Ik heb alle toetsencombinatie geprobeerd en alle DFU instructies uitgevoerd 30 seconden power los home vast, usb erin home vast etc etc.

Ik heb ook een andere usb kabel en een andere usb poort gebruikt.

Weet iemand raad?
Kan het iets te maken hebben met low power?

Hopelijk kan iemand mij helpen. Mijn uiteindelijke doel is om een oude firmware (opgeslagen bij saurik) te herstellen.

gr

Bas
:confused:

Timmeh_ 11-03-10 09:24

In DFU-mode zetten zou moeten werken, dit luistert echter heel nauw. Home- en Loack/Awake-buttons ingedrukt houden en exact na 10 sec de Lock/Awake-buttons los laten en de Home-button ingedrukt houden. Binnen 30 sec zou iTunes m moeten herkennen.

Mocht dat niet werken, hier is nog een tool om je iPhone in DFU-mode te krijgen, gemaakt door een forum-gebruiker: Sn0wTools.

Iphonebas 11-03-10 22:52

Timmeh_, dank voor reactie.

Alles gedaan volgens instructie, helaas niet gelukt. Daarna Sn0wtools gedownload, waarmee je eigenlijk niets fout kan doen. Als ik al niet zou kunnen tellen, is dit programma een uitkomst. Maar helaas.

Voor de zekerheid wat ik heb gedaan:
USB kabel in de iphone
iTunes opgestart (en ook een keer zonder itunes)
sn0wtools opgestart.
Procedure gestart dus power+ home vast => na exact 10 seconden (mbv timer sn0wtools) powwer loslaten en Home vast blijven houden (ook > 30 seconden). Het scherm van iphone is op dat moment reeds zwart.

Dit is wat er dan gebeurd:
De pc laat dan 3 snelle toontjes horen (niet gelukt toontjes). Als ik de usb kabel dan na een minuut uit de iphone trek, dan maakt hij het geluidje alsof ik een usb stick aansluit. Dus als ik de iphone LOS koppel maakt hij hetzelfde geluid als ik normaal gesproken iets aansluit (vreemd). Stop ik de kabel er weer in dan krijg ik weer de 3 afkeurende toontjes. Scherm blijft zwart. Zucht.

Ik denk dat ik hem morgen even op een andere pc aansluit voor de zekerheid want dat is het laatste wat ik nog niet heb geprobeerd.

Iemand nog andere hints/tips?

Bijvoorbaat dank!

gr

Bas

Zero 11-03-10 23:26

Er bestaat nog een optie doormiddel van een officiële firmware waarbij je in de firmware wat dingen moet veranderen. Alles is wel op geheel EIGEN risico!

Je hebt de volgende dingen nodig:
- een officiële firmware
- een programma om in een zipfile te browsen. Ik heb zelf gebruik gemaakt van BetterZip op Mac. Ik ken zelf geen programma's voor Windows.

Stap 1:
Download een officiële firmware.

Stap 2:
Verander de extensie van de firmware naar .zip (dus van IPSW naar ZIP).

Stap 3:
Open met een zipfile browsingsprogramma de firmware.

Stap 4:
Vervolgens klik je op firmware > all_flash, nu zie je 2 mapjes (all_flash.m68ap.production & all_flash.n82ap.production).

Stap 5:
Klik nu op het eerste mapje (all_flash.m68ap.production). Nu zie je allerlei bestandjes, waaronder applelogo.s5l8900x.img3 en LLB.m68ap.RELEASE.img3.

Stap 6:
Kopieer het bestand: applelogo.s5l8900x.img3 en plaats deze op je desktop.

Stap 7:
Verander nu de naam van het bestand naar: LLB.m68ap.RELEASE.img3.

Stap 8:
Kopieer nu het bestand van je desktop (dus LLB.m68ap.RELEASE.img3.)
En plaats deze nu terug in de map.

Stap 9:
Vervolgens krijg je melding van overschrijven ect.

Stap 10:
Klik nu op overschrijven.

Stap 11:
Stap 6 t/m 9 dien je ook de te doen voor het tweede mapje (all_flash.n82ap.production).

Stap 12:
Als je als je klaar bent met kopiëren/renamen dan dien je het te saven. Vervolgens kun je dan de extensie weer van veranderen naar .ipsw. En dan kun deze firmware selecteren in iTunes. Nadat iTunes klaar is zal je iPhone in DFU mode zijn.


Ik heb zelf de methode alleen gebruikt voor een 2G. Maar hij moet ook werken voor een 3G en 3GS. Voor een 2G bestaat het mapje all_flash.n82ap.production niet.

Iphonebas 12-03-10 00:16

Door het deïnstalleren van allerlei hulpprogrammá's die ik inmiddels had verzameld krijg ik in iTunes nu wel de geluidsreactie die je verwacht. Het geluidje alsof iets is gevonden. Maar ...helaas geen popup in iTunes oid. Niets nada. Geen reactie anders dan het geluidje. Maar toch iets progressie :).


@Zero,

THX voor reactie. Wow wat een methodes bestaan er in de wereld. Voordat ik dat (op eigen risico) ga doen wat me geen probleem lijkt, want je instructies zijn super duidelijk vraag ik me wel af waarom met jouw methode iTunes mijn iphone wel zou herkennen. Want dat is het (eerste) grote probleem tot nu toe....

P.S. snel toch even gekeken, maar bij bijv. de 3.0 firmware staat bijv maar 1 mapje te weten: all_flash.n88ap.production, dus wellicht bestaan er toch verschillen tussen de verschillende firmwares. Welke heb je gebruikt voor je 2G?

gr

Bas

Iphonebas 12-03-10 21:47

L.S.

Opgelost!

Ik heb mijn iphone aangesloten op mijn Windows XP notebook op de zaak en hij herkende meteen de iphone in DFU mode. Alles is hersteld.
Mijn thuis pc heeft windows 7, en die herkend de iphone nu nadat hij is hersteld ook weer (gelukkig).

De enige verklaring die ik kan verzinnen is dat de iphone crashte op de zaak waardoor ik hem op mijn XP notebook voor het eerst aansloot in DFU mode. Ik heb dat niet afgemaakt en later thuis opnieuw geprobeerd, en toen is de ellenede begonnen.

Maar eind goed al goed. Thx voor reacties.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:25.