iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Herinstalleren Iphone 3G niet mogelijk (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/55784-herinstalleren-iphone-3g-niet-mogelijk.html)

B.Lamers 12-03-10 08:45

Herinstalleren Iphone 3G niet mogelijk
 
Zeer gewaardeerde Iphone-kenners,

Zoals jullie al velen hebben geholpen, hoop ik dat jullie mij ook uit de problemen kunnen helpen.

Probleem:
Mijn Iphone is onder firmware 3.1.2 veelvuldig in 'coma' gevallen, wat soms leidde tot wel 5 - 8 (hard) reboots per dag. Omdat ik nog niet bekend was met de term iphone-coma, dacht ik slim te zijn en een oude firmware (3.1) te installeren om dit probleem op te lossen (helaas wist ik destijds nog niet dat firmware 3.1 juist de oorzaak van het coma probleem was).
Hierna zijn de problemen zich op gaan stapelen. De Iphone viel niet alleen uit, hij ging ook niet meer aan. Dus... opnieuw installeren! Wat fijn is dat aan de Iphone he (!) is hij kapot, dan kan je altijd opnieuwd installeren.... Althans... tot vorige week.

Mijn Iphone was niet in staat om de firmware 3.1.2 volledig (via herstellen - itunes) te installeren en is blijven hangen op ongeveer 50% van het laatste proces, de daadwerkelijke installatie (balkje). Zelfs na 2,5uur aan de computer te hebben gehangen gebeurde er verder niets.

Sindsdien is het niet meer mogelijk om een firmware succesvol te her-installeren op mijn iphone. Let wel, iTunes herkent de telefoon wel (in herstelmodus), kan het 'herstellen' (lees her-installeren) wel opstarten en uitvoeren, doch niet afronden.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?
firmware versie: 3.2.1 / 3.1 / 3.0.1 / 3.0
Iphone in: DFU / recovery

Ik waardeer het enorm (!) als iemand mij kan helpen dit schitterende apparaat te fixen.

Bij voorbaat dank.

casiej 12-03-10 09:43

probeer eens om ireb iets kan doen of het wel werkt op computer

zie je wel het appletje met daar onder hoever hij is met hetstellen??

B.Lamers 12-03-10 10:11

Hi Casiej,

Bedankt voor de tip.
Echter, iReb heeft enkel als functie om een iphone in DFU mode te krijgen, dit is mij zowel met als zonder iReb gelukt. Ik heb met beide modussen geprobeerd, helaas heeft dit geen effect gehad.

Ik zie inderdaad het appeltje met een 'balkje' m.b.t. hoever hij is met herstellen. Dit balkje komt niet verder dan 55% of 95%, dit verschilt per keer.

Groeten,

evmw 12-03-10 10:24

Ik wil niet vervelend zijn, maar als je zoveel reboots hebt en nu ook nog eens na veel moeite problemen hebt met het restoren (zelfs vanuit DFU) kan ik met 99% zekerheid zeggen dat er hardwarematig iets niet goed is. Wellicht dat hij straks heel misschien toch weer werkt, maar dan zit je al snel weer met dezelfde problemen denk ik. Just my 2 cents.

Ron1978 12-03-10 11:23

Klinkt inderdaad als een bekend probleem welke ik heb met een vorig 2g toestel. Ook hier in de herstelmodus of DFU modus wat goed gaat. Ook de herinstallatie lijkt goed te gaan totdat ie op het einde (ook een paar uur aan de pc laten hangen) niet afrond. Had hiervoor al een paar keer de 'error 28' code gekregen waarvan sommigen van mening waren dat dit een hardware probleem is. Anderen spraken dit weer tegen. Destijds echt van alles (tich methodes) geprobeerd om 'm toch weer aan de praat te krijgen, met verschillende versies van itunes, ireb, ipsw's etc. Dit omdat ik ook dacht het softwarematig te kunnen oplossen. Na 2 weken lang proberen (elke avond een uur of 3-4) moest ik helaas bekennen dat ook ik nu denk dat het een hardwarematig probleem betreft. Ik heb iemand gezien (zoek even op youtube) die z'n iphone uit elkaar heeft geschroefd, de contactjes met contactspray heeft bewerkt, fohn met zo koud mogelijke lucht ervover (zachte stand), deze daarna in elkaar heeft geschroefd en 'm zo werkend heeft gekregen (corrosie op deze manier van contactjes verwijderd). Gezien jouw probleem veel op dat van mij leek, kan ik helaas alleen dit adviseren. Ik heb het zelf niet meer geprobeerd (gewoon niet meer van gekomen). Je kan er weinig mee verliezen aangezien hij het nu ook niet doet, uiteraard wel op eigen risico.

Suc6 en mocht je ondanks dit verhaal tot een oplossing komen, dan horen we het uiteraard graag van je. Overigens is ireb niet alleen om 'm in DFU modus te krijgen (wat zonder ireb ook wel lukt) maar tevens om veel 16.. meldingen te omzeilen. Zo heb ik een andere iphone uit een 1602 meldng weten te krijgen.

Nogmaals suc6!

B.Lamers 12-03-10 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 425604)
Ik wil niet vervelend zijn, maar als je zoveel reboots hebt en nu ook nog eens na veel moeite problemen hebt met het restoren (zelfs vanuit DFU) kan ik met 99% zekerheid zeggen dat er hardwarematig iets niet goed is. Wellicht dat hij straks heel misschien toch weer werkt, maar dan zit je al snel weer met dezelfde problemen denk ik. Just my 2 cents.

Beste Evmw,

Je bent verre van vervelend met zo'n opmerking hoor ;)
Ik was er al bang voor.. Ik heb zelfs al met Apple gebeld, echter wijzen zij mij naar T-Mobile en gezien ik de Iphone een jaar geleden tweedehands heb gekocht (wel met originele bon) en een Vodafone abonnement heb, is dit geen mogelijkheid.

Je hebt zelfs gelijk. Het is namelijk gelukt om 1x de iphone succesvol te her-installeren, hij hield het helaas niet lang vol. Binnen 1,5 dag zat hij weer in volle coma en niet te herinstalleren.

Bedankt voor je response!

Groeten,

B.Lamers 12-03-10 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ron1978 (Bericht 425625)
Klinkt inderdaad als een bekend probleem welke ik heb met een vorig 2g toestel. Ook hier in de herstelmodus of DFU modus wat goed gaat. Ook de herinstallatie lijkt goed te gaan totdat ie op het einde (ook een paar uur aan de pc laten hangen) niet afrond. Had hiervoor al een paar keer de 'error 28' code gekregen waarvan sommigen van mening waren dat dit een hardware probleem is.
Ik heb iemand gezien (zoek even op youtube) die z'n iphone uit elkaar heeft geschroefd, de contactjes met contactspray heeft bewerkt, fohn met zo koud mogelijke lucht ervover (zachte stand), deze daarna in elkaar heeft geschroefd en 'm zo werkend heeft gekregen (corrosie op deze manier van contactjes verwijderd).
Nogmaals suc6!

Hi Ron,

Bedankt voor de tip! Jouw verhaal bevestigd de mogelijkheid dat het een hardware probleem kan zijn. Kan je de link van YouTube misschien posten? Gezien mijn Iphone zo toch compleet waardeloos is, kan ik hem maar beter aan 'de wetenschap' schenken en proberen te fixen, haha!
De foutmelding '28' heb ik overigens niet gekregen.

Ik zal jullie in deze post up-to-date houden of het lukt om de mobiel te fixen. Misschien dat ik er vanmiddag al tijd voor kan vinden.

Groeten,

evmw 12-03-10 13:09

Zoek via de zoekfunctie op het forum even naar wat reparatiebedrijven, dit kan best een klein (maar uiteraard ook groter) probleem zijn. Wellicht gewoon een probleempje met de USB/dock connector module waardoor USB-connecties niet zo super werken.

B.Lamers 13-03-10 13:50

Heren,

Gisteren heb ik de Iphone volledig uit elkaar gehaald en de connectoren met contactspray schoon gemaakt. Hiernaast heb ik de USB connector stofvrij gemaakt en met contactspray schoon gemaakt. Vanochtend wederom geprobeerd om firmware (3.0.1 met itunes 9.0.1 en 3.2.1 met itunes 9.0.3) te installeren, tevergeefs...

Wat mij opvalt aan de installaties, lettend op de screens van itunes tijdens herstellen:
- Herstellen van firmware --> verloopt goed.
- Controleren van firmware --> verloopt niet goed. Zolang het balkje in iTunes progress maakt, blijft op de iphone het balkje ook lopen. Echter heeft iTunes het balkje (progress) veel eerder vol dan de iphone. Zodra het balkje van iTunes vol is, gaat de iphone niet meer verder... Dit is het moment waar het fout gaat en de iphone neit meer vordert (ook niet na 2 uur wachten).

Help?

Bij voorbaat dank voor de feedback.

phoontje 14-03-10 19:09

Even iets om uit te proberen iphone in dfu en dan herstellen op een andere pc of mac.

Een ander computer proberen of een account waar itunes nog niet gebruikt is.
Het ;ijkt mij dat hij een probleem ontdekt op de iphone.
I tunes kan dit niet herstellen doordat ze te veel oude gegevens heeft opgeslagen.
Bij mij lukte dit nu al een aantal keren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:04.