iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   microfoon 3GS werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/55843-microfoon-3gs-werkt-niet-meer.html)

inberlin 13-03-10 15:24

microfoon 3GS werkt niet meer
 
gisteren merkte ik het voor t eerst dat de microfoon van mijn 3 weken oude iphone 3GS met 3.1.3 (niet gejailbraked en gewoon op T-mobile) het niet meer deed.
Wat ik al geprobeerd heb :
  • mute knop aan en uit
  • dictafoon geprobeerd
  • bij instellingen: herstel alle instellingen
  • daarna reset
  • daarna herstel via i-tunes
  • daarna terug installeren reserve kopie


Alles zonder resultaat. Ik hoor mensen wel die ik bel, zij mij niet.
Als ik de oortjes installeer kan ik wel bellen via het microfoontje op de kabel.

Iemand een idee? thx

King1987 13-03-10 19:39

Dan zit er maar 1 ding op: terug naar de winkel. En garantie claimen. Als jij een herstel hebt gedaan zonder dat je een reservekopie terug zet en hij heeft nog het probleem, is het hardware matig.

Henkhimself 25-03-10 22:33

Microfoon knopje werkt niet meer
 
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken mijn 3gs en ben er ook zeer tevreden mee. Alleen vandaag is het knopje van mijn microfoon gestopt om bijv tracks stil te zetten. Ik heb met meerdere oortjes geprobeerd, meerdere keren in en uit gestoken en ook geprobeerd het een beetje schoon te krijgen maar hij doet het nog steeds niet.

Zijn er mogelijke oplossingen voor?

alvast bedankt

casixh 25-03-10 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henkhimself (Bericht 430510)
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken mijn 3gs en ben er ook zeer tevreden mee. Alleen vandaag is het knopje van mijn microfoon gestopt om bijv tracks stil te zetten. Ik heb met meerdere oortjes geprobeerd, meerdere keren in en uit gestoken en ook geprobeerd het een beetje schoon te krijgen maar hij doet het nog steeds niet.

Zijn er mogelijke oplossingen voor?

alvast bedankt

probeer is te resetten enzo kijken wat dat doet

inberlin 03-04-10 00:19

heb m laten ophalen door T-imobile. Kreeg een mooie win 'smart'phone uit het vorig millenium ter vervanging en een week later werd een nieuwe iphone terug afgeleverd. Die blijkt t tot nu toe te doen... :D

sjowol 03-04-10 02:14

voortaan gewoon ff je oortje een paar keer in en uit de iphone pluggen, is een bekend probleem, hij registreert soms niet goed da je mic uitgeplugt is en dan hoort niemand je dus... hoef je hem niet voor terug te sturen dus.

Off-topic
on a sidenote: wel jammer dat het hier dus gewoon een infeieur product betreft, het feit dat dit zo vaak gebeurt geeft mijnsinziens gewoon aan dat het ding niet zo goed in elkaar zit, bij geen elkel merk behalve apple wordt dit door de consument gewoon maar geaccepteerd... vreemd


inberlin 07-04-10 23:24

los van de defecte mic was de 3G ontvangst slecht. Ik had een downloadsnelheid van 4 kb/s.De nieuwe gaat gelukkig sneller

Henkhimself 18-04-10 22:29

gedaan, heb de iphone terug gezet naar een oudere backup van waar ik wist dat hij het nog wel zou moeten doen. Heb de oortjes ook getest op een andere iphone waar ze wel gewoon werken weet dus echt niet waar het aan ligt. Hij is ook niet gevallen in de tijd dat hij het wel of niet deed dus daar kan het ook niet aan liggen.

Nog andere tips?

Edit: Probleem opgelost. Heb nog eens geprobeerd de jack schoon te maken en tot mijn verbazing kwam de halve broekzak inhoud eruit. Probleem is opgelost :)

King1987 30-04-10 16:13

\\Topic's samengevoegd


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:40.