//

Herstellen middels DFU mode

Herstellen middels DFU mode discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een hele bijzondere situatie, tenminste ik kon niet 123 op Google of hier een topic vinden met precies hetzelfde probleem. De situatie is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-03-10, 00:35
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard Herstellen middels DFU mode

Ik heb een hele bijzondere situatie, tenminste ik kon niet 123 op Google of hier een topic vinden met precies hetzelfde probleem. De situatie is als volgt: mijn iPhone laad sinds 3 weken heel af en toe niet meer op, maar het vreemde is af en toe doet die het wel en hij loopt als die niet oplaad ook niet helemaal leeg. Ik heb hem al 3x hersteld, eerste keer alles handmatig weer terug gezet via iTunes (alle instellingen weer handmatig ingegeven enz.), de andere 2 keer heb ik een reserve kopie terug geplaatst.

Het gaat eventjes goed, een paar dagen en vervolgens is het weer raak. Ik ben hem nu aan het herstellen middels DFU. Dit had ik dus nog niet gedaan, nu mijn vragen: 1. Zou dit kunnen helpen, of is dit ook vrij kansloos? 2. Mocht dit niet werken wat zou ik dan nog meer kunnen doen? 3. Volgens mij is dit overduidelijk een software probleem, want 1. De batterij houdt wel spanning (hij loopt niet leeg, maar ook niet vol), heb ik hier gelijk in of zou het wel hardware matig kunnen zijn?

PS. Ik heb ook al nieuwe kabels geprobeerd, via stopcontact en computer opgeladen en zelfs een nieuwe oplader gekocht. Niks heeft effect, alvast heel erg bedankt voor jullie reactie!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-03-10, 08:24
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Als t een softwarematig probleem is helpt herstellen in DFU-mode. Om zeker van te zijn dat je iPhone volledig hersteld is kan ik je aanraden om na afloop van het herstellen geen reservekopie terug te zetten (deze kan ook software-fouten bevatten) en m aan te melden als nieuwe iPhone.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #3  
Oud 18-03-10, 12:52
chemao chemao is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 3
Standaard

Probeer ook anders even met een paperclip (die je ook gebruikt om je sim eruit te halen), even je aansluiting ana de onderkant stofvrij te maken.

Vaak komt daar echt een hoop stof uit, welke ervoor zorgt dat de oplader minder goed aansluit, en dus ook niet goed oplaadt (terwijl hij wel aangeeft dat hij oplaadt).

Helpt misschien

Succes!
  #4  
Oud 21-03-10, 21:27
xynta xynta is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 560
Standaard

Het bleek dus dat mijn batterij gewoon niet meer opladen na een jaar. Wat ik heb gedaan is het volgende:

Ik heb een iPhone repair kit besteld, een losse batterij besteld. iPhone scherm los gehaald, connectors en 7 schroefjes verwijderd. Oude batterij verwijderd, nieuwe erin geplakt, alles weer aangesloten (hoewel de camera connector wat moeilijker was, maar dit is uiteindelijk gelukt). Nu functioneert de telefoon weer prima, hij laad weer op en is weer helemaal functioneel.

Wel zonde want ik had mijn reserve abbo gebruikt om maar een 3GS te bestellen, gelukkig heb ik mijn hoofd abbonement nog om de nieuwe iPhone van dit jaar (mocht deze er komen) te nemen, dit abbonement is onlangs ook verlopen net zoals als mijn reserve abbonement. Mijn nieuwe 3GS heb ik nog niet, mijn gerepareerde 3G staat nu te koop.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan niet in recovery mode / dfu mode komen Boktor2 iPhone algemeen 6 30-07-10 01:02
iPhone: Iphone 3G 3.1.3 --> Geen Simkaart. Wil niet herstellen in DFU mode. 1600 error flopkabouter Jailbreak 1 23-06-10 14:50
iPhone: dfu mode eduardiphoneiphone93 Jailbreak 0 10-05-10 15:03
iPod touch: DFU mode Miisha Jailbreak 9 30-08-08 06:07
iPhone: DFU mode macgreek Jailbreak 11 20-07-08 23:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.