iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone gecrasht en zou graag willen herstellen. Hoe te herstellen zonder update? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/56349-iphone-gecrasht-graag-willen-herstellen-herstellen-zonder-update.html)

glenn_lauw 22-03-10 20:37

Iphone gecrasht en zou graag willen herstellen. Hoe te herstellen zonder update?
 
sorry jongens het zal vast wel op het forum staan. Ik kan het alleen echt totaal vinden.
Ik heb een gejailbreakte iPhone. Ik heb hem door iemand anders laten jailbreaken.
Ik heb nu problemen met dat ik heel de tijd alleen het apple logo zie.
Ik heb het nu tot zover gekregen dat ik bij itunes op herstellen kan drukken. Maar, dan herstelt hij naar 3.1.3 toch?
hoe kan ik em herstellen zonder update?

King1987 23-03-10 00:25

Hoe is jou iPhone simlock vrij? Ik vermoed softwarematig. Heb je, je SHSH gegevens opgeslagen? Dan kan je gewoon herstellen met FW 3.1.2 Anders lukt het niet, Apple ondersteund dat niet meer.

glenn_lauw 23-03-10 00:34

softwarematig idd volgens mij
. De progamma cydia blackrain en white board stonden er op als "jailbreak apps". hij is software 3.1.2 en die gast die em heeft gejailbreakt voor me zei dat ik em alleen niet mocht upgraden. maar dat is nu voor zover ik weet de enige oplossing?

en over shsh weet ik ook niet precies? ik zal even in de wiki kijken wat dat is. Ik weet wel dat ITunes altijd backups maakte van me iphone.

ASS-Ware 23-03-10 01:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 429237)
Hoe is jou iPhone simlock vrij? Ik vermoed softwarematig. Heb je, je SHSH gegevens opgeslagen? Dan kan je gewoon herstellen met FW 3.1.2 Anders lukt het niet, Apple ondersteund dat niet meer.

Waarom boeit het hoe deze iPhone simlock vrij is gemaakt ?
Just asking.

glenn_lauw 23-03-10 06:38

okee. Niemand een idee? of kan ik deze topic beter ergens anders zetten waardoor er iets meer aandacht aan wordt besteed?

dylankieft 23-03-10 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glenn_lauw (Bericht 429106)
sorry jongens het zal vast wel op het forum staan. Ik kan het alleen echt totaal vinden.
Ik heb een gejailbreakte iPhone. Ik heb hem door iemand anders laten jailbreaken.
Ik heb nu problemen met dat ik heel de tijd alleen het apple logo zie.
Ik heb het nu tot zover gekregen dat ik bij itunes op herstellen kan drukken. Maar, dan herstelt hij naar 3.1.3 toch?
hoe kan ik em herstellen zonder update?

ey misschien kan ik je helpen
je wilt hem gwn herstellen naar 3.1.2?
dat is niet zo moeilijk
download blackra1n hier: www.blackra1n.com (Windows of mac logo klikken)
Ik zie dat je 3GS hebt met firmware 3.1.2
ga naar deze site: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
zoek in odnerste balk Iphone 3G S (3.1.2/7D11) selecteer deze en klik op download. handigste plek om op te slaan is op bureaublad.
(Als het een winrar bestandje is even de naam hernoenem van .rar naar .ipsw )
oke nu ga je i itunes en pak je je iphone erbij.
Doe je iphone helemaal uit!! (power knop en home knop 10 sec indrukken)
doe je iphone kabel in PC nog niet in iphone
nu doe je de iphone kabel in je iphone en hou je tegelijkertijd de home knop vast!
Nu zit je iphone in recovery.
Nu hou je shift ingedrukt en klik je op herstellen
zoek naar de net gedwonloade firmware en herstellen maar
daarna open je blackra1n en jailbreak je je iphone
dan op je iphone ga je in blackra1n en installeer je cydia (plus sn0w als je hem ook wilt simlock vrij maken;)
Succes

glenn_lauw 23-03-10 14:39

eeeey dylan thanks man ;).
Ik ga het nu ff proberen.
thanks voor je respond man. Appreciate it ;D :P

dylankieft 23-03-10 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glenn_lauw (Bericht 429386)
eeeey dylan thanks man ;).
Ik ga het nu ff proberen.
thanks voor je respond man. Appreciate it ;D :P

Is goed:)
ik heb het zelf ook al 2 keer moeten toepassen.
dan valt opeens je iphone uit en wil die niet meer opstarten en blijft die op apple logo.
als er iets niet lukt zeg het maar ik help je wel:cool:
En als het echt niet lukt maak ik wel een filmpje hoe het moet

dicbro 23-03-10 15:35

Ik klink alleen op Blackra1n bij dit soort vastlopers, even wachten en voila iPhone is weer terug.

glenn_lauw 23-03-10 15:52

uhhhmm.. gegroet 8).
nou ik heb t dus geprobeerd maar t gaat niet helemaal goed.
Als ik 'iPhone 3G S 3.1.2/7D11' download en Phonetje daarnaar probeer te herstellen staat er dat de software niet geschikt is voor mijn apparaat? ik heb het ook met software 3.1 geprobeerd maar kreeg het zelfde bericht. Is er aan kans dat er iets mis is? Want zover ik weet heb ik toch echt een 3GS?!

dicbro 23-03-10 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glenn_lauw (Bericht 429412)
uhhhmm.. gegroet 8).
nou ik heb t dus geprobeerd maar t gaat niet helemaal goed.
Als ik 'iPhone 3G S 3.1.2/7D11' download en Phonetje daarnaar probeer te herstellen staat er dat de software niet geschikt is voor mijn apparaat? ik heb het ook met software 3.1 geprobeerd maar kreeg het zelfde bericht. Is er aan kans dat er iets mis is? Want zover ik weet heb ik toch echt een 3GS?!

En had je eerder op je iPhone een jailbreak? En heb je in Cydia op "Make my life easier" gedrukt? Pas dan kan je downgraden en opnieuwe een JB toepassen.

glenn_lauw 23-03-10 16:47

ja *** man. Ik heb voor de zekerheid het serial nummer getjekt en het is dus idd een 3GS. Nu heb ik em in DFU en in Recovery mode proberen te herstellen met Software 3.1.2/7D11 maar in alletwee de gevallen kreeg ik hetzelfde bericht man. "De iPhone iPhone kan niet worden hersteld. Dit apparaat is niet geschikt voor de opgegeven versie." What nowww?

glenn_lauw 23-03-10 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dicbro (Bericht 429426)
En had je eerder op je iPhone een jailbreak? En heb je in Cydia op "Make my life easier" gedrukt? Pas dan kan je downgraden en opnieuwe een JB toepassen.

De iPhone was wel gejailbreaked, maar ik had niet op make my life easier gedrukt. heel erg helaas. kwist niet echt dat dit allemaal kon gebeuren met me iPhone eigenlijk. maaar kan ik nu alleen herstellen met een update dan ofzo :O? thanks voor de reactie. ps heeft voor de rest niemand deze problemen gehad met een gejailbreakte iphone 3.1.2??

dylankieft 23-03-10 21:30

raar dat die hem niet wil herstellen
ik zou het nu ook even niet weten
ik zeg het wel als ik iets bedenk

glenn_lauw 23-03-10 22:21

ahh okee iig toch bedankt. ik ben echt zwaar radeloos.
Ik kan trouwens wel blackrain laten draaien en dan gebeurt er tenminste iets op mn telefoon. nu vraagt blackrain om een reboot. kweet niet precies of dat van de blackrain is of van de iphone. En als dat dan van de Iphone zou zijn of dat vanzelf zou moeten gaan?

dicbro 24-03-10 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glenn_lauw (Bericht 429634)
ahh okee iig toch bedankt. ik ben echt zwaar radeloos.
Ik kan trouwens wel blackrain laten draaien en dan gebeurt er tenminste iets op mn telefoon. nu vraagt blackrain om een reboot. kweet niet precies of dat van de blackrain is of van de iphone. En als dat dan van de Iphone zou zijn of dat vanzelf zou moeten gaan?

Had ik ook, duurde wel even maar ging vanzelf verder....

Bezemsteel 26-03-10 13:47

@ glenn

Same here had daar ook last van maar hoe ik het heb opgelost:

1. Download de firmware van iPod and iPhone Firmware Download
2. Volg t/m stap 4 https://forum.iculture.nl/f59/i...e-versies.html
3. Recovery mode, zodra itunes hem herkend SHIFT selecteren (voor windows)
4. Vervolgens de gedownloade firmware selecteren (3.1.2) en herstel starten
5. Zo is het bij mij gelukt, succes!

glenn_lauw 26-03-10 15:57

hey bezemsteel. thanks man. Maar hij geeft nog steeds dezelfde fout weer. Ik heb nog even op het forum gezocht en toen vond ik iets over dat het niet zou kunnen als ik mijn shsh bestand niet heb opgeslagen. Dit heb ik zelf niet gedaan ( omdat ik niet degene was die als eerste de Cydia heeft opgestart). Kan ik ook iemand anders SHSH bestand gebruiken?

en stel dat dit niet kan. is dan mijn enige optie naar 3.1.3 upgraden en dan downgraden?

casixh 26-03-10 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glenn_lauw (Bericht 430724)
hey bezemsteel. thanks man. Maar hij geeft nog steeds dezelfde fout weer. Ik heb nog even op het forum gezocht en toen vond ik iets over dat het niet zou kunnen als ik mijn shsh bestand niet heb opgeslagen. Dit heb ik zelf niet gedaan ( omdat ik niet degene was die als eerste de Cydia heeft opgestart). Kan ik ook iemand anders SHSH bestand gebruiken?

en stel dat dit niet kan. is dan mijn enige optie naar 3.1.3 upgraden en dan downgraden?

kijk even in de wiki handeleidingen voor hoe je shsh file kan maken :)

Bezemsteel 26-03-10 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door casixh (Bericht 430739)
kijk even in de wiki handeleidingen voor hoe je shsh file kan maken :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glenn_lauw (Bericht 430724)
hey bezemsteel. thanks man. Maar hij geeft nog steeds dezelfde fout weer. Ik heb nog even op het forum gezocht en toen vond ik iets over dat het niet zou kunnen als ik mijn shsh bestand niet heb opgeslagen. Dit heb ik zelf niet gedaan ( omdat ik niet degene was die als eerste de Cydia heeft opgestart). Kan ik ook iemand anders SHSH bestand gebruiken?

en stel dat dit niet kan. is dan mijn enige optie naar 3.1.3 upgraden en dan downgraden?

Andermans SHSH kan je niet gebruiken helaas, en ik ben bang dat als je upgrade naar 3.1.3 dat je alsnog geen 3.1.2 SHSH bestand kan aanmaken. Waardoor je vervolgens nog steeds niet kan downgraden naar 3.1.2 maar correct me if I am wrong. In ieder geval succes nog!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:50.