iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Switch Edge/3G + andere vraag (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/56484-switch-edge-3g-andere-vraag.html)

belgiumiphone 25-03-10 11:26

Switch Edge/3G + andere vraag
 
Hallo daar!

Heb wat vragen voor de experts.

1. Als 3G aanstaat op de iphone, hoe switcht de iphone dan tussen Edge en 3G? Als er bv. een plaats is waar 3G maar 1 streepje ontvangst heeft, en Edge heeft volle ontvangst, gaat hij dan toch 3G pakken? En heeft dat dan effect op de kwaliteit van de gesprekken? M.a.w. als hij maar 1 streepje 3G ontvangst heeft, betekent dit dan dat je ook maar 1 streepje gesprekskwaliteit hebt?

Is het dan beter 3G uit te zetten als de ontvangst ervan slecht is?

2. Als je de internettrafiek op de iphone volledig wilt stilzetten, volstaat het dan om via SBSettings met de toggles 3G en Edge uit te zetten? Kan er dan geen verbinding meer gemaakt worden met internet? Of gaat de iphone dan toch nog verbinding maken met het internet via GPRS?

Maar als Edge uitstaat (via de Toggle in SBSettings), kun je dan nog bellen?

Is de "fakeAPN" toggle van SBSettings een goede oplossing om de internettrafiek stil te leggen?

3. Om de batterij te sparen (als je ergens bent waar je de iphone niet kunt opladen en de batterij is bijna leeg), kun je dan 3G + Edge uitzetten met de toggles in SBSettings?

4. Ik heb nog iets vreemd ontdekt. Mijn iphone staat zo ingesteld dat hij bij inactiviteit op het scherm na 1 minuut op automatisch slot springt (batterijbesparing). Als ik een video aan het downloaden ben in youtube (heb yourtube geïnstalleerd waarmee ik videos kan opslaan in youtube), wordt de verbinding verbroken op het moment dat de iphone op automatisch slot springt. Zeer vervelend.

Is dit normaal? En wat is de oplossing hiervoor? Automatisch slot uitzetten telkens ik een video wil downloaden?
Bestaat er geen toggle voor SBSettings waarmee het automatisch slot kan aan- en uitgezet worden?

Dank voor jullie hulp!

wouter1981 25-03-10 11:39

GPRS, EDGE en 3G zijn er in de eerste plaats voor dataverbinding. Voor spraak volstaat het GSM netwerk. Zelfs wanneer er geen 3G dan wel EDGE of GPRS beschikbaar is kan het best zijn dat er een goede GSM verbinding mogelijk is en dan kun je gewoon bellen en sms'en.
Wanneer er te weinig 3G bereik is zal de iPhone automatisch overschakelen op GPRS of EDGE. Dit heeft in principe geen enkele invloed op de gesprekskwaliteit. Echter is het wel zo dat wanneer de iPhone schakelt tussen verbindingen je enkele seconden onbereikbaar kunt zijn.
Het kan zinvol zijn om bij slecht 3G bereik 3G uit te schakelen. Dit bespaart batterij omdat de telefoon dan niet telkens hoeft om te schakelen en te zoeken naar signaal.

gingersnapper 26-03-10 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 430202)

3. Om de batterij te sparen (als je ergens bent waar je de iphone niet kunt opladen en de batterij is bijna leeg), kun je dan 3G + Edge uitzetten met de toggles in SBSettings?

4. Ik heb nog iets vreemd ontdekt. Mijn iphone staat zo ingesteld dat hij bij inactiviteit op het scherm na 1 minuut op automatisch slot springt (batterijbesparing). Als ik een video aan het downloaden ben in youtube (heb yourtube geïnstalleerd waarmee ik videos kan opslaan in youtube), wordt de verbinding verbroken op het moment dat de iphone op automatisch slot springt. Zeer vervelend.

Is dit normaal? En wat is de oplossing hiervoor? Automatisch slot uitzetten telkens ik een video wil downloaden?
Bestaat er geen toggle voor SBSettings waarmee het automatisch slot kan aan- en uitgezet worden?

Het antwoord op vraag nummer 3 is ja.
Voor vraag vier; in Cydia vind je onder 'sections/SBSettings Addons' 'Autolock SBSettings', hiermee kan je je autolock via SBSettings aan/uit schakelen. Wanneer je hem weer aanschakelt gaat ie automatisch weer op de tijdspanne staan waar je hem voorheen op had geselecteerd.

Een andere mogelijkheid (waar ik geen ervaring mee heb) is Insomnia Pro, de cracked versie is te vinden bij SiNful iPhone (source toevoegen in Cydia). Dit programma zorgt ervoor dat applicaties gewoon doorgaan met werken zelfs al is je telefoon op slot. Al lijkt dit me voor mensen van de vergeetachtige soort (mezelf incluis) eerder een manier om je batterij in een noodtempo leeg te krijgen. :cool:

belgiumiphone 28-03-10 17:10

Maar als je 3G en Edge uitschakelt, kun je dan nog bellen?

Als ik met SBSettings de Edge en de 3G toggle uitzet, staat er nog altijd een E in de statusbalk. Is dit normaal?

ipwnjnki 28-03-10 17:56

ja dan kun je nog bellen ...

Om EDGE en 3G helemaal uit te schakelen,

surf met je telefoon naar: www iphonenodata com

instaleer dit...


Nu zou er een optie verschijnen in je:


-> Instellingen -> Algemeen -> Profiel "disabled-EDGE-3G"


Nu is je EDGE en 3G helemaal uitgeschakelt!!! en kun je Wi-Fi gebruiken.

Je verbruikt geen data meer via je beltegoed. (makkelijk voor de prepaid gebruikers die elke eer hun beltegoed kwijt zijn)

Als je niet op je Wi-Fi zou zitten, zegt je iphone ook gelijk "NO internet connection"


3G en EDGE uitschakelen in de SB-settings werkt NIET!!!


Dit is alles! Succes!
:D

FILMPJE UITLEG: YouTube - How to disable EDGE and 3G from your iphone 3G ! EASY

belgiumiphone 28-03-10 20:06

Daarmee zet je de APN instellingen verkeerd. Dat kun je ook met de fakeAPN toggle in SBSettings en dat gaat zelfs sneller. Toch bedankt voor je hulp!!!

Kunnen jullie mij nog helpen met mijn andere vragen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:27.