iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone leest geen simkaart (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/56493-iphone-leest-geen-simkaart.html)

zuhoor 25-03-10 14:59

iPhone leest geen simkaart
 
De zoekfunctie gaf niet de juiste resultaten dus dan maar een nieuwe Topic!

Ik heb een ORIGINEEL SIMLOCKVRIJ toestel. Deze heeft goed gewerkt tot ik deze wilde updaten. Tijdens het updaten is deze blijven hangen in de RECOVERY MODE.
Daarna heb ik deze met heel veel moeite uit de recovery gekregen. Ik kreeg iedere keer een foutmelding (error 14). Hij doet het nu wel echter leest toestel geen enkel simkaart! Heb dus diverse simkaarten van verschillende providers gebrobeerd maar hij leest geen enkele simkaart.

Het rare is dat deze altijd wel gewerkt heeft alleen na het vastlopen in recovery mode tijdens de update leest de iphone geen simkaart meer :S

Iemand enig idee wat ik kan doen?

evmw 25-03-10 15:17

Herkent hij uberhaupt de SIM niet, of herkend de iPhone de SIM wel maar blijft hij zeuren niet geldig?

zuhoor 25-03-10 15:25

Herkent uberhaupt geen sim!

wouter1981 25-03-10 16:07

Even de simkaart eruit en kijken of de contacten schoon zijn. Lost dit het niet op dan ben ik bang dat je toestel defect is.

zuhoor 25-03-10 18:03

Ik heb verschillende simkaarten geprobeerd en geen enkel wordt herkend.
Schoonmaken van de contact heeft ook geen zin :s

Wat mij zo vreemd lijkt is dat het wel gewerkt heeft en na het updaten, waar het dus fout ging, sim niet meer herkend wordt :S

evmw 25-03-10 18:37

Wat meestal als tijdelijk oplossing helpt:

- sim erin
- iPhone afsluiten
- iPhone starten

Mocht bovenstaande helpen dan is er gewoon klein probleempje met je SIM detectie mechanisme, is goedkoop op te lossen.

zuhoor 26-03-10 10:15

Dat heb ik ook al geprobeerd...
dus jullie denken dat de detectie mechanisme defect is?! en dus niks softwarematigs is?

evmw 26-03-10 10:28

Als ook dat niet werkt zal het niet de detectie zijn maar iets anders (de contacten die de sim uitlezen wellicht). Kan natuurlijk ook gewoon wat stof zijn of zo.

zuhoor 26-03-10 10:49

Kan ik dit zelf eventueel vervangen, schoonmaken?
Heb toevallig filmpje gezien uit turkijke, hoe makkelijk die gozer de iphone uit elkaar haalt!

evmw 26-03-10 12:23

Begin er maar niet aan.

marjolijn1980 30-03-10 22:07

We proberen de pincode uit te zetten, de iphone komt bij Tmobile vandaan net als de simkaart

Brendanoz 30-03-10 22:12

Misschien moet je error 14 even oplossen? Check de link hieronder
Update and restore alert messages on iPhone and iPod touch

marjolijn1980 30-03-10 22:15

Nou het was inderdaad door de pincode dat blokeerde ... thnx

hellboysz 30-03-10 22:17

@ marjolein,

stop de sim erin en sluit de iphone aan de pc start hem op met itunes ! en geactiveerd!!! suc6

"Is opgelost? netjes suc6 ermee"

zuhoor 01-04-10 14:30

mijn probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik heb hem inmiddels nog een keer herstelt, nu is het weer probleem met error 14....
Eerst weer dat maar is oplossen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:00.