iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Scherm knippert aan/uit tijdens gesprek (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/56636-scherm-knippert-tijdens-gesprek.html)

Jeroen026 27-03-10 20:46

Scherm knippert aan/uit tijdens gesprek
 
Heb sinds vandaag mijn Iphone en ben er uiterst tevreden mee, ware het niet dat ik tijdens het bellen en voice control hinder ondervind.
Heb veel gehoord over de proximity sensor, dan dat deze detecteert wat het verschil is tussen je oor en de telefoon zodat het scherm van de Iphone zich uitschakelt.
Bij mij blijft het scherm zich alleen aan en uit schakelen, met als gevolg dat ik tijdens het gesprek geen speaker erop kan zetten of het gesprek via de reguliere weg kan beëindigen (uiteraard nog wel via de aan/uit knop).

Heeft iemand dit eerder gehad? En wat kan eventueel het probleem zijn?

Edit: Als de kabel van de headset erin zit, dan heeft de telefoon dit probleem niet.

WDS001 27-03-10 22:04

Dingen die je kunt proberen (van eenvoudig tot wat lastiger )

* iPhone eens opnieuw opstarten
* iPhone een harde reset geven (Home- en Lock/Awake-button ingedrukt houden totdat het Apple-logo verschijnt)
* iPhone herstellen in iTunes
* iPhone herstellen in iTunes en dan geen reservekopie terug zetten
* iPhone herstellen in iTunes in Recovery Mode en dan geen reservekopie terug zetten
* iPhone herstellen in iTunes in DFU-mode en dan geen reservekopie terug zetten

PS, deze meeste begrippen staan uitgelegd in de Wiki ;)

Jeroen026 27-03-10 23:19

Thanks voor je reactie, ten tijde van je reactie had ik de bovenste 3 zelf al geprobeerd.
Nu ook de overige maar niks werkt, vreemd. Niemand die ik ken met een Iphone heeft hetzelfde probleem en er is ook niets over terug te vinden op internet.

Iemand nog enige idee? Knipperen heeft ook geen vast patroon, x seconden aan x seconden uit.

pascalletje 27-03-10 23:28

Die sensor zit links van de speaker, daar registreert de iPhone je hem tegen je oor houd. Je hebt daar toch niks voor zitten he? Anders ben ik bang dat die sensor niet goed is...

Jeroen026 28-03-10 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje (Bericht 431220)
Die sensor zit links van de speaker, daar registreert de iPhone je hem tegen je oor houd. Je hebt daar toch niks voor zitten he? Anders ben ik bang dat die sensor niet goed is...

Daar zit niks voor nee, snap er ook helemaal niets van.
Ik ga zo maar eens mailen met het bedrijf waar ik hem van heb, moeten zij maar met een oplossing komen. Zal ik de telefoon wel weer maanden kwijt zijn, maar ja... so be it.:mad:

cinhe 06-04-10 01:45

Hoi,

Ik heb na een stuk beeldscherm afgelopen zaterdag een nieuwe iphone opgehaald en die doet preceis hetzelfde als die van jou, als ik wil bellen knippert het beeldscherm, ook al heb ik hem niet aan m'n oor. Met oortje werkt hij prima. Ben jij al wat wijzer wat het zou kunnen zijn? Heb eigenlijk weinig zin om weer ruim 3 weken zonder tel te zitten

Jeroen026 06-04-10 13:59

Nope niets nog, ik stuur hem deze week op en dan wacht ik het wel weer af. Wel *****, moet ik me de komende weken weer behelpen met mijn Xperia. Dat zal wennen zijn t.o.v. de Iphone. Op dit gezeik na werkt ie perfect namelijk!

kai824 06-04-10 20:32

Tja, die is zeker weten kapot

edjepetje 20-11-10 01:27

Wat is er nu gedaan aan jou iPhone?

Ik zit met hetzelfde probleem nu maar dan als ik hem gewoon gebruik.

Lijkt wel als je er een uutje mee bezig bent geweest dat ie te warm wordt of zo.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:45.