iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ophalen mail (IMAP) mislukt sinds een paar dagen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/56678-ophalen-mail-imap-mislukt-sinds-paar-dagen.html)

solumipse 28-03-10 23:12

Ophalen mail (IMAP) mislukt sinds een paar dagen
 
Sinds afgelopen donderdag lukt het me niet meer om mail op te halen wanneer ik verbinding heb met het netwerk van T-mobile. Voorheen ging dat de afgelopen anderhalf jaar prima. Meerdere (IMAP) accounts vertoonden geen problemen.

Er zijn de afgelopen dagen geen instellingen gewijzigd aan de mail-server of de accounts. Ook werkt mail ophalen nog steeds prima via een thuisnetwerk (Wi-Fi).

Kan het zijn T-mobile afgelopen dagen heeft besloten een aantal poorten te blokkeren? In dat geval zijn er waarschijnlijk meer mensen met dit probleem.

Wie weet meer/raad?

J0HAN85 28-03-10 23:20

Welke poorten gebruik je? Gebruik je IMAP SSL?
Kijk anders even of je gebruik kan maken van andere poorten, en schakel zo mogelijk SSL in.

solumipse 28-03-10 23:43

Ik gebruik standaard SSL op poort 993. Ook al poort 143 geprobeerd zonder SSL, maar dat maakt geen verschil. Zoals ik al zei: er is niks veranderd aan mijn kant. Voorheen werkte alles prima, ook via het T-mobile netwerk.

solumipse 07-04-10 14:31

Het probleem bestaat nog steeds, hoewel er ook momenten zijn waarop alles ineens wel werkt. Ik heb de app Ping Lite gedownload en het ip-adres van mijn mailserver gepinged en het lijkt er op dat T-mobile keihard dit adres blokkeert. Ik kan de webmail die bij de server hoort ook niet bereiken via Safari. Als ik m'n Gmail instel in de Mail app dan wordt dat wel opgehaald, andere https locaties worden ook gewoon weergegeven.

Iemand ook dergelijke ervaringen?

solumipse 07-04-10 14:41

BTW, verzenden werkt uiteraard wel, hiervoor gebruik ik de smtp-server van T-mobile. Die is gewoon bereikbaar.

ReneMin 20-12-10 14:18

Heb dit probleem ook sinds een paar dagen.. Wie heeft de gouden tip?

solumipse 20-12-10 14:31

Bij mij loste het zich na een tijdje vanzelf op. Kan me niet meer herinneren of ik met de klantenservice gebeld heb. Het IP-adres van de mailserver werd geblokkeerd. Geen flauw idee waarom.

little_ghost 04-01-11 11:15

Heb 3 e-mail accounts die gepolled zouden moeten worden maar sinds een paar dagen werkt er niet 1 meer. Niet via t-mobile, niet via Wi-Fi. Heb de accounts al opnieuw toegevoegd maaar zonder enig succes.

Ben benieuwd wie de gouden tip geeft.....

little_ghost 04-01-11 20:42

Na een backup gemaakt te hebben van mijn telefoon heb ik vanalles geprobeerd. Het enige dat nut heeft gehad was: Instellingen -> algemeen -> stel opniew in -> herstel alle instellingen.

- Little_Ghost


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:30.