//

Ophalen mail (IMAP) mislukt sinds een paar dagen

Ophalen mail (IMAP) mislukt sinds een paar dagen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds afgelopen donderdag lukt het me niet meer om mail op te halen wanneer ik verbinding heb met het netwerk van T-mobile. Voorheen ging dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-03-10, 22:12
solumipse solumipse is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard Ophalen mail (IMAP) mislukt sinds een paar dagen

Sinds afgelopen donderdag lukt het me niet meer om mail op te halen wanneer ik verbinding heb met het netwerk van T-mobile. Voorheen ging dat de afgelopen anderhalf jaar prima. Meerdere (IMAP) accounts vertoonden geen problemen.

Er zijn de afgelopen dagen geen instellingen gewijzigd aan de mail-server of de accounts. Ook werkt mail ophalen nog steeds prima via een thuisnetwerk (Wi-Fi).

Kan het zijn T-mobile afgelopen dagen heeft besloten een aantal poorten te blokkeren? In dat geval zijn er waarschijnlijk meer mensen met dit probleem.

Wie weet meer/raad?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-03-10, 22:20
J0HAN85's schermafbeelding
J0HAN85 J0HAN85 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 75
Standaard

Welke poorten gebruik je? Gebruik je IMAP SSL?
Kijk anders even of je gebruik kan maken van andere poorten, en schakel zo mogelijk SSL in.
__________________
HTC Shift Windows 7 - Palm Treo 500v WM6 - HTC TyTN II WM6.1 - HTC Touch PRO WM6.1 - Samsung i780 WM6.1 - iPhone 4 16GB
  #3  
Oud 28-03-10, 22:43
solumipse solumipse is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik gebruik standaard SSL op poort 993. Ook al poort 143 geprobeerd zonder SSL, maar dat maakt geen verschil. Zoals ik al zei: er is niks veranderd aan mijn kant. Voorheen werkte alles prima, ook via het T-mobile netwerk.
  #4  
Oud 07-04-10, 13:31
solumipse solumipse is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Angry

Het probleem bestaat nog steeds, hoewel er ook momenten zijn waarop alles ineens wel werkt. Ik heb de app Ping Lite gedownload en het ip-adres van mijn mailserver gepinged en het lijkt er op dat T-mobile keihard dit adres blokkeert. Ik kan de webmail die bij de server hoort ook niet bereiken via Safari. Als ik m'n Gmail instel in de Mail app dan wordt dat wel opgehaald, andere https locaties worden ook gewoon weergegeven.

Iemand ook dergelijke ervaringen?
  #5  
Oud 07-04-10, 13:41
solumipse solumipse is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

BTW, verzenden werkt uiteraard wel, hiervoor gebruik ik de smtp-server van T-mobile. Die is gewoon bereikbaar.
  #6  
Oud 20-12-10, 13:18
ReneMin's schermafbeelding
ReneMin ReneMin is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 48
Standaard

Heb dit probleem ook sinds een paar dagen.. Wie heeft de gouden tip?
  #7  
Oud 20-12-10, 13:31
solumipse solumipse is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 5
Standaard

Bij mij loste het zich na een tijdje vanzelf op. Kan me niet meer herinneren of ik met de klantenservice gebeld heb. Het IP-adres van de mailserver werd geblokkeerd. Geen flauw idee waarom.
  #8  
Oud 04-01-11, 10:15
little_ghost little_ghost is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 19
Standaard

Heb 3 e-mail accounts die gepolled zouden moeten worden maar sinds een paar dagen werkt er niet 1 meer. Niet via t-mobile, niet via Wi-Fi. Heb de accounts al opnieuw toegevoegd maaar zonder enig succes.

Ben benieuwd wie de gouden tip geeft.....
  #9  
Oud 04-01-11, 19:42
little_ghost little_ghost is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 19
Standaard

Na een backup gemaakt te hebben van mijn telefoon heb ik vanalles geprobeerd. Het enige dat nut heeft gehad was: Instellingen -> algemeen -> stel opniew in -> herstel alle instellingen.

- Little_Ghost
Reageren

Labels
e-mail, imap, internet, iphone, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
'E-mail ophalen mislukt jgbmbanning iPhone algemeen 1 30-12-10 14:41
sinds paar dagen geen mobiel datanetwerk meer (iphone 4telfort) meghaly Archief 1 01-11-10 21:21
Wil sinds een paar dagen geen Updates uit App Store installeren iBen iPhone Apps 17 10-11-08 08:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.