//

iPhone net nieuw en nu al overleden?

iPhone net nieuw en nu al overleden? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, Ik heb vandaag een nieuwe iPhone gekocht. Via marktplaats, maar volledig nieuw. Folie zat nog om de verpakking. Telefoon werkte goed, maar ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-03-10, 21:26
jurgenb jurgenb is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 18
Standaard iPhone net nieuw en nu al overleden?

Hallo mensen,

Ik heb vandaag een nieuwe iPhone gekocht. Via marktplaats, maar volledig nieuw. Folie zat nog om de verpakking. Telefoon werkte goed, maar ik moest hem jailbreaken om er mee te kunnen werken, want ik heb een vodafone simkaart.

Daarvoor moest ik de telefoon in recovery mode zetten. Ik heb toen via sn0wbreeze een ipsw bestand gemaakt en die geprobeerd te installeren op de PC. Dat ging goed totdat iTunes de melding gaf dat er een error ontstaan was.

De error gaf code 1604. Daarna heb ik de kabel van de telefoon losgekoppeld en bleef hij het iTunes icoontje geven met het USB kabeltje. Uitzetten ging niet, want het scherm ging wel uit, maar zodra ik de sleep toets aanraakte kwam dat zelfde beeld (itunes + usb kabel) al weer in beeld.

Ik heb toen itunes op mijn PC geïnstalleerd. De telefoon aan de pc gekoppeld en de PC gaf aan dat er nieuwe hard gevonden was. En toen dacht ik nou vreemd ik zet de telefoon in recovery/DFU mode door de sleep en homeknop tegelijk in te drukken.

Sindsdien is het scherm volledig zwart. Echt helemaal niets werkt meer. Telefoon in andere USB poort werkt niet. PC zegt niets, iTunes herkent ook geen telefoon. Home en sleep knop tegelijk indrukken heeft geen zin. Ook de powerknop 2 minuten ingedrukt houden werkt niet. Ook als ik de telefoon aan de oplader doe veranderd er niets.

Simkaart geplaatst, maar ook dat werkt niet. f0recast geïnstalleerd en ook die zegt dat hij op zoek is naar een telefoon.

Echt heel vreemd, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb vast iets verkeerds gedaan.

PS. Ik weet dus niet of de telefoon aan of uit staat.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-03-10, 12:14
jurgenb jurgenb is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 18
Standaard

Zojuist naar de apple winkel in Deventer geweest en die geven aan dat ze er ook niets mee kunnen, en dat ik maar naar de tmobile winkel moet gaan. Daar ben ik geweest, maar daar gaven ze aan dat ze hem voor reparatie op moeten sturen.

En daar hebben ze de bon voor nodig en die heb ik niet!!!
  #3  
Oud 31-03-10, 12:37
onny0808 onny0808 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgenb Bekijk bericht
Zojuist naar de apple winkel in Deventer geweest en die geven aan dat ze er ook niets mee kunnen, en dat ik maar naar de tmobile winkel moet gaan. Daar ben ik geweest, maar daar gaven ze aan dat ze hem voor reparatie op moeten sturen.

En daar hebben ze de bon voor nodig en die heb ik niet!!!
Misschien aan de vorige "eigenaar" de bon vragen??!!

Suc6
  #4  
Oud 31-03-10, 12:42
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Misschien helpt het om iReb te installeren? Volgens mij moet je ff goed zoeken op dit forum. Denk dat het niet nodig is om het toestel op te sturen voor reparatie. Zoek maar eens op "error 1604".

Laatst gewijzigd door wouter1981; 31-03-10 om 12:46.
  #5  
Oud 31-03-10, 12:47
jurgenb jurgenb is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 18
Standaard

iREB installeren gaat dus niet, want de computer herkent nieteens dat er een iPhone aan zit. En de iPhone zelf wil niet aan dus ik kan helaas niets installeren.
  #6  
Oud 31-03-10, 12:48
jurgenb jurgenb is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 18
Standaard

Vorige eigenaar claimt hem als cadeau te hebben gekregen en vandaar geen bon :S. Bon kan ik wel vergeten dus.
  #7  
Oud 31-03-10, 12:58
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Weet je zeker dat de USB-kabel wel in orde is en dat je de USB-poort op de achterzijde van je PC gebruikt?
  #8  
Oud 31-03-10, 14:22
jurgenb jurgenb is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 18
Standaard

Ja dat is zeker! Zelfs ook aan de PC gehad in de apple winkel en in de tmobile winkel. Met hun kabel. En ook daar geen respons.
  #9  
Oud 31-03-10, 15:12
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Weet je zeker dat de verkoper een eerlijke verkoper was? En niet een van de vele oplichters die er op mp rond lopen.. Dat hij wist van het probleem.. en folie er rond doen kan iemand zelf ook.. genoeg bedrijven die dat doen..
Maar de verkoper kan toch ook aan degene van wie hij hem heeft gekregen de bon vragen? Ik heb van vele verkopers dit verhaal gehoord, hij is gekregen en daardoor hadden ze geen bon. Dit is tot nu voor mij altijd een reden geweest om af te haken..
Dat verhaal vertrouw ik niet..
  #10  
Oud 31-03-10, 15:21
jurgenb jurgenb is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 18
Standaard

Nou hoe de verkoper aan de iPhone is gekomen weet ik niet en eerlijk gezegd interesseert me dat ook niet. Hij gaf aan dat zijn vrouw hem heeft gekregen. En of ze hem nou van T-Mobile heeft gekregen of van familie op een verjaardag vind ik niet interessant. Vervelend is alleen dat ik geen bon heb, maar ik weet zeker dat hij er niet van af wist.

Toen ik de iPhone uit pakte was hij prima! Toen werkte hij ook gewoon goed. Alleen nadat ik de firmware probeerde te herstellen naar een sn0wfreeze versie ging het mis. Toen kreeg ik error 1604.

Daarna heb ik de iPhone afgekoppeld, maar het itunes + usb beeld bleef. Toen wilde ik de iPhone uit zetten en opnieuw opstarten, maar ik kreeg hem niet meer uit. Als ik de sleep knop in hield werd het scherm zwart, maar zodat ik dan de power- of homeknop indrukte was dat beeld direct weer terug.

Daar kon ik dus niets mee dus ik dacht hij moet gewoon even uit. Toen heb ik een harde reset geprobeerd (sleep- + homeknop ingedrukt houden) en toen ging het scherm op zwart.

En toen dacht ik nou nu zet ik hem weer aan, maar dat lukt dus niet meer. Hij blijft uit. Het lijkt echt alsof ie uit is (niets duidt er op dat ie aan staat).
  #11  
Oud 31-03-10, 15:32
vasco vasco is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Nederland, Limburg
Berichten: 106
Standaard

Ergens op dit forum staan er nog mensen met problemen met de garantie omdat ze geen bon hebben. TM staat er bekend om daar moeilijk om te doen, maar ze zijn toch verplicht hem te laten repareren. Miss dat je het topic met de zoekfunctie kunt vinden, daarin stond wat je kon doen en de rechten die je hebt waar hun zich aan moeten houden. Dan kun je hem alsnog inleveren voor reparatie, al zul je wel wat overtuigingskracht moeten gebruiken.. maar hun kunnen ook niet om de wet heen..
  #12  
Oud 31-03-10, 16:16
jurgenb jurgenb is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 18
Standaard

Vasco bedankt voor je tip. Ik heb zojuist T-Mobile gebeld en het verhaal uitgelegd. Ik heb me daarbij beroepen op de fabrieksgarantie van 1 jaar waar ik wettelijk recht op heb. Dat gaf ze inderdaad toe en ze heeft een terugbel afspraak gemaakt. Morgenmiddag wordt ik terug gebeld.

Ik wil de telefoon graag legaal unlocken, en een ander persoon gaf aan dat je daarvoor de naam, adres en geboortedatum nodig hebt van de houder van het abonnement. Die heb ik dus niet, maar daar ga ik me wel om heen lullen.

Ik ga vanavond naar een jongen in Enschede (ene Bjorn (Iemand ervaring?)) en die geeft aan te denken dat hij de iPhone wel weer aan de praat kan krijgen omdat ie volgens hem vast zit in DFU modes.

Als dat niet lukt hoef ik ook niets te betalen bij hem en als het wel lukt dan kost me dat € 30,-. Lijkt me een goede deal.

Als het lukt hoef ik dus alleen t-mobile nog maar even te overtuigen die stomme simlock weg te gooien en als het vanavond niet lukt dat wordt ik morgen gebeld en dwing ik af dat ik een andere wil of in ieder geval dat ie gerepareerd wordt.

To be continued
  #13  
Oud 31-03-10, 16:25
jcpearl jcpearl is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 251
Standaard

vervelend zeg!
heb je al geprobeerd de powerknop en homeknop tegelijk in te drukken en dit 30 seconden vast te houden? normaal gesproken schiet een iphone dan weer uit de DFU mode.
uit je verhaal blijkt niet eens dat je rare dingen hebt gedaan.....
  #14  
Oud 31-03-10, 16:33
Thomaspilot Thomaspilot is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 28
Standaard

Toen ik een week geleden mijn iPhone opnieuw probeerden te jailbreaken kreeg ik precies hetzelfde probleem. Reageerde nergens meer op en itunes herkende hem ook niet. Toen heb ik als laatste hoop mijn iphone gewoon aangesloten op mijn computer en blackra1n gebruikt. En ja! Ineens deed hij het weer , en binnen twee minuten was hij ook gelijk helemaal gejailbreaked
Ik denk dat je dit eens moet proberen.
Succes!
  #15  
Oud 31-03-10, 16:49
jurgenb jurgenb is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 18
Standaard

@jcpearl: Ja al 100x geprobeerd :/

@Thomaspilot: Ja ook al geprobeerd, maar de PC ziet nieteens dat er iets verbonden is. Andere PC's/MAC's zien dat ook niet. Normaal moet de PC wel zeggen dat er iPhone verbonden is, maar dat doet ie niet.

Blackra1n blijft dan ook hangen op status waiting for device.
  #16  
Oud 31-03-10, 16:53
Thomaspilot Thomaspilot is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 28
Standaard

Shit man, Dat is echt vervelend!
Je bent echt machteloos als dat ding niks meer doet....
Succes verder.
  #17  
Oud 31-03-10, 17:01
jurgenb jurgenb is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 18
Standaard

Ja nogal balen! Eerste ervaring met Apple & T-Mobile, maar die geven niet makkelijk thuis. Die jongens zouden meer gebruik moeten maken van bijv. Twitter, want ik scheld heel twitter vol

Het probleem zo waarschijnlijk redelijk eenvoudig op te lossen zijn als de iPhone verbinding maakt met de PC, maar dat doet hij al niet

PS. Hoe ziet jullie scherm er uit wanneer de iPhone uit staat? Ik heb het vermoeden dat de iPhone niet uit staat namelijk. Het scherm is heel donkerbruin.
  #18  
Oud 31-03-10, 17:03
Thomaspilot Thomaspilot is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 28
Standaard

Het scherm is als hij uit staat altijd een beetje donkerbruinkleurig. Dus dat hoort
  #19  
Oud 31-03-10, 17:05
jurgenb jurgenb is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 18
Standaard

Oké dan zal hij wel uit staan. Dat zal ook wel de reden zijn waardoor de PC niets ziet op de USB poort.

Reageert de PC/iTunes bij jullie als je de iPhone verbind wanneer deze uit staat?

PS. Thanx voor al jullie hulp!!!

Laatst gewijzigd door jurgenb; 31-03-10 om 17:05. Reden: Bedank
  #20  
Oud 31-03-10, 17:06
vapochill vapochill is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1
Standaard

dan staat hij aan = niet defect heb al talloze iphone's herstelt uit zo een prob
je krijgt die altijd weer aan de praat je moet gewoon de foutcodes eens googlen
zet hem in recovery mode en dan zal hij wel werken wel goed tellen op je sec 1 sec te snel of laat lossen en het werkt niet
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help!!!! Iphone overleden sammie82 iPhone algemeen 4 06-07-10 20:50
iPhone 3G net nieuw doet raar isabellox iPhone algemeen 1 08-05-10 21:52
iPhone 3Gs overleden..? S¡mon iPhone algemeen 21 12-09-09 17:03
HELP! Iphone is overleden Marccus Archief 0 23-12-07 00:03
Iphone overleden erwin78 Unlock [archief] 5 02-12-07 23:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:07.